Itt a légzsák, amit a mobiltörők fognak igazán szeretni

Német egyetemisták bütykölték össze azt az iPhone-ra tervezett légzsákot, ami rugólábakat pattint ki magából abban az óvatlan pillanatban, amikor elejtjük a telefonunkat. A gyorsulásmérővel felszerelt, esést tompító telefontoknak az egészségre is kedvező hatása van, a hirtelen szívmegállás esélyét a jövőben várhatóan csökkenti.

Bár a zuhanás közben rugalmas lábakat növesztő telefontok még nincs az üzletek polcain, amióta megjelent a világhálón, máris remek értékeléseket kapott. Még a Német Mechatronikai Társaság legjobbaknak járó díját is elnyerte azon a pályázaton, ahol német diákcsapatok innovatív találmányait versenyeztették meg – írja cikkében a Bored Panda. Az ADcase névre keresztelt eszközt Philip Frenzel, az Aaleni Egyetem hallgatója tervezte hirtelen felindulásból, amikor három évvel ezelőtt pókhálósra törte vadonatúj iPhone-jának kijelzőjét. Ezt követően egy csomó védőtokkal próbálkozott, de - ahogy az lenni szokott - egyikkel sem volt elégedett, ezért tervezett magának egy sokkal jobbat.

Forrás: ADcase / Facebook
Forrás: ADcase / Facebook

Ehhez első körben azzal kísérletezett, hogyan tud a tokba olyan szenzorokat építeni, amelyek érzékelik a szabadesést. De még mindig nagy kérdés volt, mi lesz az a kis kiegészítő, amit aktiválni kell a leesés pillanatában. A kocsik légzsákjaihoz hasonló habalapú verziót gyorsan elvetette, helyette inkább szárnyszerű, dupla rugólábakat nyomtatott 3D-ben a tok négy sarkára. Csapatával összesen két és fél évig dolgozott azon, hogy ezek az apró, gumival borított fémrugók tényleg pont akkor pattanjanak ki a tokból, miután a telefon elkezd zuhanni.  

A tokot úgy tervezték, hogy a hatos szériától kezdve az összes iPhone-nal kompatibilis legyen. A prototípus már megvan, néhány napon belül el is indítanak egy Kickstarter-kampányt, a találmányuk szabadalmaztatásán pedig már túl vannak. Hasonló célú szabadalmi jog bevésése egyébként már az Apple kapcsán is felmerült, az elképzelés szerint egy apró forgómotor úgy változtatja meg az iPhone esésének irányát, hogy az minél kevesebb sérüléssel járjon.

Néhány éve egyébként a Honda is kísérletezett látványra egészen valószerű légzsákkal, amit a telefon köré burkolva képzelt el. Persze a mérnökök akkoriban inkább csak viccnek és egy remek pr-fogásnak szánták, hogy megmutassák, a márka bármit képes megtenni azért, hogy fogyasztói minden értékét biztonságban tudhassa.  

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók