Itt a légzsák, amit a mobiltörők fognak igazán szeretni

Német egyetemisták bütykölték össze azt az iPhone-ra tervezett légzsákot, ami rugólábakat pattint ki magából abban az óvatlan pillanatban, amikor elejtjük a telefonunkat. A gyorsulásmérővel felszerelt, esést tompító telefontoknak az egészségre is kedvező hatása van, a hirtelen szívmegállás esélyét a jövőben várhatóan csökkenti.

Bár a zuhanás közben rugalmas lábakat növesztő telefontok még nincs az üzletek polcain, amióta megjelent a világhálón, máris remek értékeléseket kapott. Még a Német Mechatronikai Társaság legjobbaknak járó díját is elnyerte azon a pályázaton, ahol német diákcsapatok innovatív találmányait versenyeztették meg – írja cikkében a Bored Panda. Az ADcase névre keresztelt eszközt Philip Frenzel, az Aaleni Egyetem hallgatója tervezte hirtelen felindulásból, amikor három évvel ezelőtt pókhálósra törte vadonatúj iPhone-jának kijelzőjét. Ezt követően egy csomó védőtokkal próbálkozott, de - ahogy az lenni szokott - egyikkel sem volt elégedett, ezért tervezett magának egy sokkal jobbat.

Forrás: ADcase / Facebook
Forrás: ADcase / Facebook

Ehhez első körben azzal kísérletezett, hogyan tud a tokba olyan szenzorokat építeni, amelyek érzékelik a szabadesést. De még mindig nagy kérdés volt, mi lesz az a kis kiegészítő, amit aktiválni kell a leesés pillanatában. A kocsik légzsákjaihoz hasonló habalapú verziót gyorsan elvetette, helyette inkább szárnyszerű, dupla rugólábakat nyomtatott 3D-ben a tok négy sarkára. Csapatával összesen két és fél évig dolgozott azon, hogy ezek az apró, gumival borított fémrugók tényleg pont akkor pattanjanak ki a tokból, miután a telefon elkezd zuhanni.  

A tokot úgy tervezték, hogy a hatos szériától kezdve az összes iPhone-nal kompatibilis legyen. A prototípus már megvan, néhány napon belül el is indítanak egy Kickstarter-kampányt, a találmányuk szabadalmaztatásán pedig már túl vannak. Hasonló célú szabadalmi jog bevésése egyébként már az Apple kapcsán is felmerült, az elképzelés szerint egy apró forgómotor úgy változtatja meg az iPhone esésének irányát, hogy az minél kevesebb sérüléssel járjon.

Néhány éve egyébként a Honda is kísérletezett látványra egészen valószerű légzsákkal, amit a telefon köré burkolva képzelt el. Persze a mérnökök akkoriban inkább csak viccnek és egy remek pr-fogásnak szánták, hogy megmutassák, a márka bármit képes megtenni azért, hogy fogyasztói minden értékét biztonságban tudhassa.  

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus