Itt a légzsák, amit a mobiltörők fognak igazán szeretni

Német egyetemisták bütykölték össze azt az iPhone-ra tervezett légzsákot, ami rugólábakat pattint ki magából abban az óvatlan pillanatban, amikor elejtjük a telefonunkat. A gyorsulásmérővel felszerelt, esést tompító telefontoknak az egészségre is kedvező hatása van, a hirtelen szívmegállás esélyét a jövőben várhatóan csökkenti.

Bár a zuhanás közben rugalmas lábakat növesztő telefontok még nincs az üzletek polcain, amióta megjelent a világhálón, máris remek értékeléseket kapott. Még a Német Mechatronikai Társaság legjobbaknak járó díját is elnyerte azon a pályázaton, ahol német diákcsapatok innovatív találmányait versenyeztették meg – írja cikkében a Bored Panda. Az ADcase névre keresztelt eszközt Philip Frenzel, az Aaleni Egyetem hallgatója tervezte hirtelen felindulásból, amikor három évvel ezelőtt pókhálósra törte vadonatúj iPhone-jának kijelzőjét. Ezt követően egy csomó védőtokkal próbálkozott, de - ahogy az lenni szokott - egyikkel sem volt elégedett, ezért tervezett magának egy sokkal jobbat.

Forrás: ADcase / Facebook
Forrás: ADcase / Facebook

Ehhez első körben azzal kísérletezett, hogyan tud a tokba olyan szenzorokat építeni, amelyek érzékelik a szabadesést. De még mindig nagy kérdés volt, mi lesz az a kis kiegészítő, amit aktiválni kell a leesés pillanatában. A kocsik légzsákjaihoz hasonló habalapú verziót gyorsan elvetette, helyette inkább szárnyszerű, dupla rugólábakat nyomtatott 3D-ben a tok négy sarkára. Csapatával összesen két és fél évig dolgozott azon, hogy ezek az apró, gumival borított fémrugók tényleg pont akkor pattanjanak ki a tokból, miután a telefon elkezd zuhanni.  

A tokot úgy tervezték, hogy a hatos szériától kezdve az összes iPhone-nal kompatibilis legyen. A prototípus már megvan, néhány napon belül el is indítanak egy Kickstarter-kampányt, a találmányuk szabadalmaztatásán pedig már túl vannak. Hasonló célú szabadalmi jog bevésése egyébként már az Apple kapcsán is felmerült, az elképzelés szerint egy apró forgómotor úgy változtatja meg az iPhone esésének irányát, hogy az minél kevesebb sérüléssel járjon.

Néhány éve egyébként a Honda is kísérletezett látványra egészen valószerű légzsákkal, amit a telefon köré burkolva képzelt el. Persze a mérnökök akkoriban inkább csak viccnek és egy remek pr-fogásnak szánták, hogy megmutassák, a márka bármit képes megtenni azért, hogy fogyasztói minden értékét biztonságban tudhassa.  

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.