Itt a kolibriként repülő Metafly, amelyen 50 évig dolgoztak

Sőt, ötvennél is több évnyi kutatás és fejlesztés előzte meg azt a drónhoz hasonló, madáralakot öltő szerkezetet, amelyet távirányítóval lehet reptetni. Az aprólékosan kidolgozott és a kolibri szárnycsapásait imitáló Metafly láttán talán még az egykor a sarki játszótéren papírsárkányt eregetők szíve is picit hevesebben ver.

Edwin Van Ruymbeke 2014-ben egy hasonló ötletére már levezényelt egy sikeres Kickstarter-kampányt a világ első, mobiltelefonnal irányítható Bionic Bird-jével, amit azóta már az Amazon is árul 92 dollárért. Ezúttal azonban továbbfejlesztette repülő gépmadarát, amely még pontosabban imitálja a madarak és szárnyas rovarok repülését, és már egy kétcsatornás kontrollert is tervezett hozzá. 

A legelső mechanikus, TIM nevű játékmadarat pedig még nagypapája és édesapja rakta össze a hatvanas évek elején. Aztán Edwin Van Ruymbeke azzal folytatta ezt a családi tradícióként megörökölt hobbit, hogy légiforgalmi mérnök diplomát szerzett, majd az állat- és növényvilágból ellesett, mindennapi gyakorlatba átültethető tulajdonságokkal foglalkozó biomimetika szakirodalmát bújta. Azóta is ennek a szenvedélyének él, amely legutóbb a MetaFlyban csúcsosodott ki. A drónoktól eltérően ez sem rotorral, hanem rádióhullámmal működik, és tényleg csak a reptetés élményének megélésére lett kitalálva.  

A távirányítható bionikus szerkezet 19 centiméter hosszú, súlya alig 10 gramm, a madár szárnyfesztávolsága 29 centiméter, és 100 méteres körzetben akár 20 km/órás sebességgel képes repülni. És mivel ezek a szárnyak kristály polimeres, karbonszálas, ütésálló anyagból, a vékonyka lábak pedig elasztikus, puha landolást biztosító matériából készültek, így akár egy telebútorozott szobában is lehet vele játszani. Igaz, nem sokáig, mert akkumulátorának 15 perces töltésével mindössze nyolc percig tud repkedni, de az a repülés megdöbbentően hasonlít az energiától duzzadó pillangók vagy a ráérősebb kolibrik apró, sűrű szárnycsapásaira. 

A MetaFlyt május elejéig még 69 euróért lehet előrendelni, de ahogy kiszállították ezeket az első támogatói darabokat szeptemberben, utána már 129 euróért fogják majd bedobozolni. És bár nem lehet megjósolni, tényleg így lesz-e, mindenesetre a Kickstarter-kampányában kért összegnek a több mint tizenötszöröse gyűlt már össze.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.