hirdetés
hirdetés
hirdetés

Iszonyú sokat tévézik a világ

Még soha ennyi időt nem töltött tévénézéssel a világ lakossága, mint 2010-ben - állapította meg a francia Mediametrie kutatócég. 

hirdetés

Egy francia közvélemény-kutató cég, a Mediametrie felmérése azt állapította meg, hogy még soha nem néztek annyi tévét a világon, mint 2010-ben – foglalta össze a Le Monde a tanulmányt.

A 80 ország 138 ezer háztartásában végzett felmérés szerint a tévénézéssel töltött átlagidő az elmúlt öt évben hat perccel nőtt a világon, 2010-ben pedig naponta átlagosan 3 óra 10 percet ültek az emberek a televízió előtt. A tévénézési rekordot Közel-Kelet és Észak-Amerika tartja, 4 óra 54, illetve 4 óra 39 perccel.

Természetesen az is növelte a nézettséget, hogy 2010-ben zajlott a vancouveri téli olimpia és a dél-afrikai labdarúgó VB is. Az Egyesült Államokban az átlagos napi nézettség a Superbowl közvetítésekor lépte át a napi öt órát. Az amerikai futball ekkor történelmi rekordot ért el, ugyanis 106,7 millióan nézték a sporteseményt, szemben például az Oscar-gálával, amire „csak” 42 millióan voltak kíváncsiak.

Európában a tévé előtt töltött idő tavaly 2009-hez képest 17 perccel nőtt Nagy-Britanniában és 11 perccel Németországban, az előbbiben 4 óra 2 percet, az utóbbiban 3 óra 43 percet tett ki. Franciaországban hét perccel többet, 3 óra 32 percet tévéztek.

A Mediametrie felmérése kimutatta, hogy a legtöbben Kínában néznek televíziót – ami a népességszámot figyelembe véve nem meglepő. A tévénézés világrekordját is ők tartják, a 2010. február 13-ai kínai holdújévet több mint 260 millióan követték a tévében.

A felmérés a szórakoztató műsorok, azon belül is elsősorban a valóságshow műfajának előretörését állapította meg. Jacques Braun, a közvélemény-kutató cég egyik alelnöke szerint a valóságshow beszivárgott a legkülönbözőbb műsortípusokba a kereskedelmi és a közszolgálati csatornákon egyaránt. Az America’s got talent, a Big Brother című amerikai és a Secret Story címen futó francia való világok 40 százalékos nézettséget értek el világszerte, megelőzve a játékfilmeket.

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A világhírű modell és hazai influencerek egyszerre küldik a fotóikat az sztratoszférába, hogy a Samsung űrszelfit csináljon nekik.

Ráadásul pont a sorozat 30. horrorkiadásában, a 666. epizódban.

Az UNICEF és az ACG plakátokkal hívja fel a figyelmet az alapjogokra, amelyek minden gyermeket megilletnek szerte a világon.

Így tiltakoznak az újságírói jogok korlátozása ellen.

Ez üzeni a Deutsche Telekom új kampánya, ami csak félig vicc.

hirdetés
hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.