hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ismét nagyon szép plakátokat árvereznek

A 6. Plakátaukcióját rendezi meg január 24-én a BÁV – írja a zálogház közleménye. Az év első aukcióján olyan filmek korabeli plakátjaira lehet licitálni, mint Steven Spielberg Cápa, E.T és Meztelenek és bolondok című filmjéhez készült poszterek, egy, a cég közleménye szerint a nemzetközi piacon is keresett Audrey Hepburn plakát, vagy éppen a Pokoli torony, a Pillangó és a Solaris poszterei. A magyar filmek közül többek között a Tanú, a Pál utcai fiúk és a Szerelmesfilm plakátjai is kalapács alá kerülnek. A válogatást koncert-, kiállítás, reklám- és propagandaposzterek egészítik ki. A plakátaukció kiállítását a január 12. és 22. között meg is lehet tekinteni a BÁV Apszistermében.

hirdetés

Ezek eredetileg tömeggyártásban készült, mára azonban alig néhány példányban fellelhető plakátok a BÁV szerint.

Az aukció egyik legjelentősebb darabja Steven Spielberg legendás Cápájának a plakátja lesz. Az Amerikában 43 éve bemutatott alkotás sokáig vezette a legnagyobb bevételt hozó filmek listáját. Érdekessége, hogy Magyarországon még a keleti blokk országaihoz képest is meglepően nagy késéssel, az amerikai bemutató után csaknem egy évtizeddel került a film a mozikba. Itthon szokatlan módon megtartották az eredeti, 10 évvel korábban keletkezett amerikai plakáttervet.

Spielberg másik klasszikusához, az E. T.-hez már Herpai Zoltán készített plakátot, míg a rendező Meztelenek és bolondok című filmjéhez Árendás József készített posztert. Meg lehet még vásárolni sok egyéb mellett Görög Lajos Távol Afrikától plakátját, Herpai Zoltántól A légy vagy Felvidéki Andrástól a Pokoli torony posztereit, de lesz Alain Delon és Tarkovszkij filmposzter is az árverésen.

A magyar filmek közül a BÁV közleménye szerint kiemelkedik a Tanú eredeti plakátja, amely azért is számít ritkaságnak, mert a filmet, és így az azt népszerűsítő plakátot is betiltották az elkészülte után 10 évre.

Kiemelték még az Audrey Hepburn-plakátot, amely állítólag a nemzetközi piacon is keresett lehet.

Miért különleges a magyar plakátművészet?

A rendszerváltás előtt a külföldi és magyar filmekhez egyaránt itthon készültek a plakátok. Egy-egy filmhez, a megtekintés után, több grafikus is készített tervet, amelyekből egy bírálóbizottság választotta ki a nyomdába, majd a mozik falára kerülő alkotást. A nemzetközi plakátok helyett a filmet egyedi értelmezésben tálalták a kor hazai grafikusai, ezért Magyarországon, illetve jellemzően a keleti blokk országaiban a plakátművészet sajátos művészeti ággá nőtte ki magát. A sokszor igen merész vagy éppen elvont alkotások megszületését az is elősegítette, hogy az akkori viszonyoknak ellentmondva, ezt a kifejezési formát szinte alig cenzúrázták. Ez az egyedi, különleges hangvétel az, ami itthon és nemzetközi viszonylatban is értékessé teszi a magyar plakátokat.

Az 6. Plakátaukció kiállítását a 2018. január 12-22. között tekinthetik meg ingyenesen a BÁV Apszistermében (1052 Budapest, Bécsi u. 3.).  Az árverést ugyanitt, január 24-én 17:00 órakor rendezik.

További információk, tárlatvezetések és katalógus a BÁV honlapján.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Ez persze semmi, ha azt nézzük, hogy a magyar focibajnokság jogaiért évi 3,8 milliárdot fizetnek.

30 ezer reklámfilm ment naponta a tévében, ami több, mint az egy évvel korábbi szám.

A PRO.PR Awardson összesen 23 európai pr-szakembert díjaztak. 

A szaklap eddig maga árulta a felületeit.

A European Festival Awardson az év line-upja díját kapta a magyar fesztivál.

hirdetés

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

2017 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2017-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2018. február 7.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén a médiafogyasztási és használati szokások változásáról.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Kétnapos konferenciákon az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáira és kérdésekre keressük a választ. 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

hirdetés
hirdetés