hirdetés
hirdetés
hirdetés

Írókkal örvendezik a Coca-Cola, hogy ötven éve gyártják Magyarországon

Ötven éve, 1968-ban kezdődött meg a Coca-Cola magyarországi gyártása: június 17-én töltötték meg az első palackot a Magyar Likőripari Vállalat kőbányai likőrgyárának gépsorán – számol be a márka közleménye. Ebből az apropóból kis szériás ünnepi palackokkal jön ki, valamint kortárs írókat kértek fel, hogy meséljenek a Coca-Coláról. A pr-kampány ötletgazdája és lebonyolítója a Noguchi Porter Novelli.

hirdetés

A közlemény szerint sokáig csak a klasszikus két decis üveg kontúrpalack volt kapható, amit később az egyliteres családi változat egészített ki. Azóta jócskán bővült a választék: a Coca-Cola Magyarország ma már tucatnyi márkát, 94 különböző terméket kínál. A vállalat az évfordulóra ünnepi, kis szériás üvegpalackot tervezett, és felkérte a kortárs magyar irodalom hat ismert képviselőjét, osszák meg a nagyközönséggel a Coca-Colával kapcsolatos emlékeiket, élményeiket. November 8-tól csütörtökönként Nyáry Krisztián, Bornai Tibor, Cserna-Szabó András, Csukás István, Erdős Virág és Parti Nagy Lajos írásai jelennek meg a cég honlapján.

Cserna-Szabó András a közlemény szerint személyes élményei mellett a Coca-Cola magyar popkultúrában betöltött szerepéről írt, Csukás István ódát költött az üdítőitalhoz. Bornai Tibor az üdítővel kapcsolatos személyes történeteit osztja meg, Nyáry Krisztián a Coca-Cola márkanév regényes magyarországi őstörténetének járt utána.

Az első szöveg már olvasható is Nyáry Krisztiántól.

A kis szériás – csupán 550 példányban gyártott – limitált kiadású díszpalackot a vállalat partnerei, a márka nagykövetei és influencerei kapják majd meg. A nagyközönség csak a vállalat közösségimédia-csatornáin juthat hozzá a ritkasághoz: 25 palackot a Coca-Cola Facebook-oldalán, 25-öt az Instagramon sorsolnak majd ki.

A pr-kampány ötletgazdája és lebonyolítója a Noguchi Porter Novelli.

Történelmi háttér:

Az 1967-es Budapesti Nemzetközi Vásár (BNV) szenzációja volt a korábban csak “a nyugati imperializmus szimbólumaként” emlegetett üdítőital, a Coca-Cola bemutatkozása. A Magyar Likőripari Vállalat bejelentette: a következő évben megkezdi a márka palackozását. 1968-tól a kőbányai gyárban, kezdetben a bécsi Coca-Cola iroda ellenőreinek heti rendszerességű látogatása mellett meg is kezdték a klasszikus, kétdecis üveg kontúrpalackok töltését. A Szeszipari Vállalatok Trösztje 1970-ben megkezdte a Coca-Cola palackozását Szabadegyházán, Győrben, Kisvárdán és Miskolcon is. 1980-ban a Coca-Cola Company palackozási szerződést kötött a Békéscsabai Üdítőitalgyártó Vállalattal is, így a szocialista iparvállalatok már hat üzemből látták el az üdítővel a magyar fogyasztókat. A Fanta csak húsz évvel később, 1988-ban jött be, Szabadegyházán indult el a gyártás. A Sprite 1991-ben érkezett, akkor már egy ausztrál palackozó, a Coca-Cola Amatil és a Budapesti Likőripari Vállalat vegyesvállalata forgalmazta a teljes termékportfóliót. 1996-ra a Coca-Cola Amatil felépítette saját gyárát Dunaharasztiban. Az ezredfordulón több palackozó egyesüléséből létrejött a Coca-Cola Hellenic Bottling Company (HBC), a világ egyik legnagyobb italgyártó- és forgalmazó konglomerátuma. A dunaharaszti gyár és a hazai palackozás joga azóta is e csoport magyar leányvállalatáé. 2002-be megyílt a Zalaszentgróti Ásványvíz Palackozó Üzem is.

Készült egy infografikai is a márka hazai történetéről.

A címlapkép forrása a Fortepan.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Három év után frissítették a tudásanyagot. A kiadvány ingyenesen letölthető.

Pro bono alapon ügynökséget is keresnek a kampány lebonyolítására.

Az előírt kötelezettségekhez felhasznált hiányos adatok nem a Digitől, hanem a GVH saját adatgyűjtéséből származik - állítja a cég.

200 nevezésből összesen 57-et díjazott a zsűri.

hirdetés

A Kreatív magazin ismét megrendezi a Nagy Kreatív Napot! Még nagyobb, még kreatívabb: itt a helye minden reklámosnak, kommunikációs szakembernek, marketinggel és PR-rel foglalkozó ügyféloldali megbízónak! Save the date: 11.27.

Díjátadó: 18.11.27. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányok és megoldások versenye, pontszerzés a Kreatív-MAKSZ M+Listán. Nevezési határidő: november 30.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 4.

Hogyan keress IT-s kollégát? Félnapos konferencia december 4-én.

hirdetés
hirdetés