hirdetés
hirdetés
hirdetés

IPRA – Oscar for Noguchi and PeppeR

Two Hungarian PR-agencies received the 2002 Oscar-award from the International Public Relations Association (IPRA).
hirdetés
MOL Rt. and Noguchi & Peters Communication was given the prize for population crisis communication, while Pepper was rewarded in the category of public cause campaigns. IN August of 2000, one of the oil company’s oil wells erupted. MOL and Noguchi continuously informed the population and the media in the next year and a half. Aside the communication, MOL also did compensation tasks, like giving financial help to the families suffering from the crisis.

According to the judges, that were international professionals, MOL solved the situation effectively with its communication and compensations in a way, that its responsibility was not even mentioned. Noguchi was rewarded for the solving of the project. The judges emphasized, that the consulting company handled the population communication and the media tasks evenly.

Last year it was also Noguchi & Peters Communication who was rewarded the Oscar of the association for its program called ”Hárommillió hal a halott Tiszáért”. Then IPRA rewarded the communication program of the company (as an assignment of Dorogi Hulladékégető Kft.) done after the cyanide pollution of Tisza.

The other Hungarian winner, Pepper won the Golden World prize, which is considered as the Oscar of the profession, for its ”Apró az Aprókért” program in the category of public cause campaigns. PeppeR Kommunikációs Ügynökség collected 15 tons of change during the activity for UNICEF. The ”Apró az Aprókért” campaign can therefore – concerning its preparation and transaction – serve as a model internationally. Michael Morley, president of the jury said that their decision was based upon the campaign’s non-conventional thinking, creativity and definite success.

PeppeR Kommunikációs Ügynökség, the Hungarian National Committee of UNICEF and the Hungarian National Bank, the professional patron of the program started the ”Apró az Aprókért” charity campaign on November 15th of 2001. 13 commercial banks and Magyar Posta with the providing of 560 collecting locations joined the initiative.

The campaign soon became well-known nationally. By the first week of January, 65 percent of the adult population new that, with the introducing of Euro, the useless coins can be offered for charity cause. The conversion of the coins to Hungarian forints has not yet been finished, but the final amount will probably be over 65 million forints.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A brit napilap új kampányában birkák, kígyók, keselyűk vitakoznak.

Akár leépítés is jöhet a Hír TV-nél.

Az ügynökség PR, digitális és közösségi média üzletága nyerte a Mattel tenderét.

Egy youtubertől kölcsönözték az ötletet, hogy dalok szülessenek a videók alá érkező negatív beszólásokból.

Az új vezető tíz éve dolgozik az egyetemnél.

hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 1.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

Hasznos ötleteket, tapasztalatokat és gyakorlati megoldásokat mutatni a munkaerő-megtartással és -hiánnyal küzdő belső kommunikációs csapatoknak. Időpont: március 20., 09.00

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

Idei kétnapos konferenciánk fókuszában a fogyasztó lesz. Dátum: 2019.04.25-16. Helyszín: Avalon Resort&SPA, Miskolc

hirdetés
hirdetés