hirdetés
hirdetés
hirdetés

IoT-partnerprogramot hirdet a T-Systems

Az IoT területen működő fejlesztőknek és piaci szereplőknek szóló partnerprogramot hirdet a T-Systems. A program a gépek közötti kommunikáció keskenysávú infrastruktúráját, annak alkalmazási lehetőségeit igyekszik minél szélesebb körben elterjeszteni a cég közlemény szerint. A partnerprogram során a T-Systems speciális fejlesztői csomagot biztosít az IoT technológia iránt érdeklődő vállalkozásoknak és segíti az akár még öltetfázisban lévő fejlesztések kidolgozását is – írják.

hirdetés

A közlemény szerint, bár a világ távközlési trendjeit ma még a szélessávú, nagy adatátvitelre képes mobilinternet kínálta lehetőségek határozzák meg, a jövőt éppúgy alakítják majd a gépek közötti kommunikációt támogató, keskenysávú (Narrow Brand IoT, NB-IoT), minimális adatmennyiséget hordozó megoldások is. Az adatokat gyűjtő, megosztó és elemző eszközök: az okos mérőóra, az áru-nyomonkövetés valamint az eszköz-felügyelet – például a háztartási eszközök távoli szabályozása - már ma is jó példát adnak az IoT és machine-to-machine (M2M) alkalmazási területeire. Az alacsony adatforgalmú felhasználási területeket azonban csak költségesen lehet kiszolgálni meglévő szélessávú mobilhálózatokon (GPRS, 3G, LTE) keresztül. A különböző berendezések egyszerű és költséghatékony összekapcsolása az üzleti ügyfelek természetes igénye, s erre a keskenysávú infrastruktúra jelenti a műszakilag is hatékony megoldást. Számos alkalmazási területen ugyanis nem a szélessávú adatátvitel a fő kritérium, hanem a kiemelkedő beltéri és kültéri lefedettség, az alacsony költségszint és a magas szintű folyamatos rendelkezésre állás.

Az NB-IoT tehát a dolgok internete számára kifejlesztett új, alacsony költségű és energiafelhasználású hálózati technológia. Lényege, hogy alacsony sávszélességű kommunikációval (600b/s - 250 kB/s) nagyszámú, ám kisméretű és egyszerű berendezés köthető rendszerbe. Az alacsony adatforgalom illetve a keskenysávú kommunikáció hosszú, akár több éves akkumulátor élettartamot biztosít a kapcsolatot használó eszközök számára. A globális 3GPP szabványon alapuló technológia biztonságot jelent a fejlesztés számára, illetve nemzetközileg is értékesíthetővé teszi a hálózatra fejlesztett terméket, szolgáltatást.

A technológia elsősorban olyan felhasználási területeket és alkalmazásokat céloz meg, melyeket a ma meglévő hálózatokon alkalmazott megoldásokkal nem lehet hatékonyan kiszolgálni. Ilyenek lehetnek a közüzemi szolgáltatások – például a szemétszállítás racionalizálása, vagy az okos mérőórák alkalmazása -, a háztartási gépek hálózatba kapcsolása, vagy a logisztikai területen a különböző eszközök nyomon követése vagy éppen azok állapotának folyamatos figyelése.

A felhasználási területek száma a T-Systems szerint rendkívül nagy, ezért a cég partnerprogram indítása mellett döntött. A programban egyedi ajánlattal, közösségi felülettel, valamint szakmai találkozók, workshopok szervezésével tervezik segíteni üzleti vagy fejlesztő partnereiket, akik így gyorsabban eljuthatnak ehhez a speciális internetes piachoz, magasabb minőségben szolgálhatják ki ügyfeleiket és program segítségével kölcsönös együttműködést teremtve új irányba terjeszthetik vállalkozásukat – írja a közlemény.

A T-Systems ezen szempontokat szem előtt tartva alakította ki partnerei számára a 2018. december 31-ig tesztelési és fejlesztési célra felhasználható ajánlati csomagját. A csomag 500 kB adatforgalmat biztosít a SIM-kártyák igénybevételével, de ezen túl fejlesztői közösséget biztosít és szükség esetén egyéni támogatást is nyújt a dolgok internetéhez. A közösség tagjai tanácsokkal, tapasztalatuk megosztásával segíthetik egymást a fejlesztésben.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Selectivv Mobile a keresleti oldalnak nyújt programmatic-megoldásokat.

Az első két, már megjelent részben a Sufni és a Barber Shop tulajdonosai mesélnek.

Az Otto webshopnak készült egy kissé nyugtalanító képi világú reklám.

Az ugytudjuk.hu-t kiadó céget az LMP-s képviselő és korábban a Nyugat.hu-nál dolgozó újságírok alapították.

Viccesen nihilista reklámok a Burrow márkától.

hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

Business to business kommunikációs verseny, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Workshop Content+Marketing Award kiemelkedő kampányainak bemutatására szeptember 12-én.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Kiemelt kategória 2018-ban: Televízió Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Gyógyszerkommunikációs konferencia - Future Pharma október 2-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 5.

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak. Időpont: október 11., 09.00 - 16.00

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés