hirdetés
hirdetés
hirdetés

Internetezők - hét százalékuk véleményvezér

A fogyasztók a vásárlás előtt főként az internetről tájékozódnak, viszont az online megrendelés ritkán végződik azonnali fizetéssel - derül ki a Gfk Hungária Internet Insight Reportjából, amely szerint internettel ma a magyar felnőtt lakosság közel fele, vagyis 43 százaléka rendelkezik.
hirdetés
A GfK szerint a világhálót használókat alapvetően három felhasználói típusba lehet sorolni. 51 százalékuk az internet alapvető lehetőségeivel él: e-mailezik, böngészik, kép- és videomegosztó oldalakat nézeget, közösségi oldalakat látogat. A második legnagyobb, 42 százalékot kitevő csoportba tartozók az említett lehetőségeken kívül szívesen fórumozik is. A legaktívabb felhasználók hét százalékot képviselnek, nekik saját honlapjuk, blogjuk van, ők az internetes közösség véleményvezérei.

A felmérés szerint a vásárlás előtti informálódás terepe - különösen a tartós fogyasztási cikkek esetében - mára már jelentős mértékben áttevődött az internetre. A tájékozódás elsősorban a termékjellemzőkre, az üzletek elérhetőségére és nyitva tartására terjed ki, de magas azok aránya is, akik az internet segítségével hasonlítják össze az árakat, illetve tesztoldalakon, vásárlói fórumokon mérik fel a termék, szolgáltatás minőségét.

Az internetezők egyébként leginkább menetrendről, könyvekről, tévéműsorról, mobiltelefon készülékekről, moziműsorról, kulturális és sportrendezvényekről, valamint képzésekről tájékozódnak a világhálón.

A GfK adatai szerint az online megrendelést könyvekre, készétel házhozszállításra, cd és dvd-re, valamint internetszolgáltatásra adtak le a legnagyobb arányban. Az online költési arány a repülőjegyek esetében a legmagasabb. Az internetes megrendelések azonban nem mindig végződnek online fizetéssel. Bár az intenzív internetezők 75 százaléka rendelt már meg valamilyen terméket, vagy szolgáltatást interneten keresztül, a fizetés többnyire utánvétellel történik. A teljesen online vásárlók, azaz a fizetést is online módon teljesítők aránya - bankkártyával, illetve online számla útján - lényegesen alacsonyabb, mindössze 26 százalék. Ez az arány csak a legintenzívebb nethasználók csoportjában magas és éri el az 57 százalékot.

A GfK szerint az online fizetéssel szembeni bizalmatlanságra mutat az, hogy az ily módon fizetők aránya még a dombornyomott bankkártyával rendelkezők körében is igen alacsony.

Az interneten vásárlók a kedvező árak miatt választják a virtuális piacteret, második legfontosabb érv pedig a termékek és szolgáltatások részletes leírása.

Az online módon nem vásárló felhasználó 82 százaléka viszont azért nem vásárol az interneten, mert „szereti a megvásárlandó termékeket kézbe venni, ellenőrizni”, 57 százalék pedig „nem bízik az online fizetési módokban”. A megkérdezettek 44 százaléka jelezte, hogy „nem bízik az áru minőségében”, 20 százalék a szállítás pontosságát kérdőjelezi meg, 12 százalék pedig nem rendelkezik megfelelő bankkártyával, illetve online bankszámlával.

A GfK 1500 internetező körében végezte fel a felmérést idén szeptemberben.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Az elismerést Zirig Árpád a Csak az reszel neked almát, aki igazán szeret című publicisztikájáért kapta.

Valótlan tényeket állítottak a termékről. A cég „visszaeső jogsértő" a hatóság szerint.

A Trónok harca előzménysorozat pedig 2022-ben érkezik. Összeszedtük a legfontosabb infókat az HBO amerikai sajtónapjáról.

Rendezők, producerek, operatőrök, vágók, hangmérnökök, fesztiválszervezők és filmforgalmazók is ott vannak már a tagok között.

Az RTL Klub is kapott egy 200 ezer forintos bírságot az NMHH Médiatanácsától.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Az Instagram üzleti használata elméletben és gyakorlatban március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján!

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés