Insta-sztorikba bújtatta néhány könyvét a New York-i könyvtár

Digitális könyvespolcot nyitott a New York-i közkönyvtár, amely ezúttal az Instagramra költöztette fel az irodalmat. És mivel erről a polcról minden darabot angolul lehet levenni, még a nyelvet tanulók is megláthatják benne a fantáziát.

A manhattani Ötödik sugárút és a 42. utca sarkán található New York-i közkönyvtár 1911-ben nyílt meg a látogatók előtt, ma a négy szintjének több mint hatvanezer négyzetméterén kutathatunk benne. Ezúttal azonban az intézmény azokért indított közösségi média-kampányt, akik még sosem voltak termeiben. Ezért a Mother reklámügynöséggel közösen azt találták ki, hogy az Instagram Stories funkcióját használva klasszikus és/vagy népszerű regényeket tesznek fel a könyvtár közösségi csatornájára. Így aztán az Insta Novels néven futó projektben néhány könyv digitális olvasmánnyá alakul, amelyeknek oldalait különböző vizuális művészek illusztrálják állóképek, gifek és videók segítségével - írja oldalán a Design Boom.

Az olvasás népszerűsítésére kitalált kampánnyal az okoseszközön létező fiatalabb generációt célozzák meg. Elsőként például az Alice Csodaországban története került fel, de a napokban már Charlotte Perkins Gilmantól A sárga tapéta, és Franz Kafkától Az átváltozás című novella is elérhető lesz. A digitalizált olvasás során a klasszikus könyvek lapozgatásához hasonló élmény is megjelenik: elég, ha olvasás közben a képernyőn megjelenő lap jobb alsó sarkában pihentetjük a hüvelykujjunkat, majd felengedjük, ha végeztünk egy oldallal. A gyors hírfolyamban a könyvekről senki nem tud lemaradni, az Instagram-csatornájuk rögzített digitális könyvespolcán bármikor visszakereshetők. Persze azok, akik letöltik a könyvtár e-olvasó alkalmazását azok bár kevesebb élményelemmel felszerelve, de több ezer könyvet is olvashatnak digitálisan.

Nem ez az első alkalom, hogy a könyveket az élet szerethető tartozékaként jelenítve futtatják meg a közösségi médiában. Két évvel ezelőtt például arról készült egy kisvideó, hogyan foglalják el az enciklopédiák, szótárak, katalógusok és évkönyvek a könyvtár polcait. 2014-ben ugyanis a központi olvasóterem mennyezetének egyik eleme leszakadt, így a városiak két évig nem használhatták a felújítások miatt. Azonban amint befejezték a munkálatokat, két és fél perces time lapse videóban örökítették meg, hogyan került a helyére 52 ezer könyv, és hogyan váltották közben egymást a nappalok és éjszakák. 

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók