hirdetés
hirdetés
hirdetés

Inspiratív a jó ügyfél és nézőpontot is ad

Az ideális ügyfél csak az ügynökségiek által kreált álomkép - mondta a Kreatívnak Szabó Béla, aki a Leo Burnett stratégiai igazgatójaként hosszú éveken át dolgozott a Djuice-on, majd a márkát és az ügynökségi létet lecserélve a Vodafone-hoz csatlakozott marketingkommunikációs igazgatóként.

hirdetés

Önmagában már az is jelentős átalakulás, hogy tíz év után távoztál a Leo Burnett-től, de ezzel együtt az ügynökségi létformát is hátrahagytad. Hogy éled meg a változásokat?

Valóban nem számít tipikus változtatásnak az enyém, hiszen sokan azt mondják, hogy ahol kezd az ember, ott is fejezi be a pályáját, vagyis az ügyfél az ügyfél marad, az ügynökségi ember meg ügynökségi ember. Én azt gondolom magamról, hogy új utakon próbálkozó valaki akarok lenni, aki az említett konvencionális igazságokkal igyekszik egy kicsit szembemenni. Szerintem, ha az embernek van rá lehetősége, nyitottsága, kedve és még egy jó ajánlatot is kap egy cégtől, amihez ráadásul úgy érzi, hogy hozzá is tud adni, akkor érdemes ezt az alkalmat megragadni. Mindig is benne volt a fejemben, hogy ezt kipróbáljam.

Szabó Béla


2010. augusztus: Vodafone, marketing-kommunikációs igazgató
2000-2010. július: Leo Burnett, stratégiai igazgató
1998-2000: Adviola reklámügynökség, ügyfélkapcsolati igazgató
1995-1998: Young & Rubicam, account executive

A Telenornál vagy a Djuice-nál nem lett volna erre lehetőséged?

Lehet, hogy igen. De azt gondolom, hogy hosszútávon a Djuice-nál furcsa lett volna ügynökségtől ügyféloldalra átmenni, és a régi kollégákkal más alapon dolgozni. Rövidtávon esetleg működhetett volna úgy, hogy beülök a vállalathoz pár hónapra, de az ügyféloldali lét teljes megtapasztalására ez kevés lett volna.

A Djuice-on hosszú évekig dolgoztál, ráadásul az év elején egy komoly tenderben is részt vettél. Nem érzel kettősséget, hogy most a Vodafone-on kell gondolkodnod?

Nem. Inkább úgy gondolom, hogy egy szakmai ívben teljesen természetes és Európában el is várt dolog az azonos iparágban, szakterületen szerzett tapasztalat, így természetes, hogy belejátszott a Djuice márkán folytatott több éves munkám is abba, hogy megkerestek, bár erről az állásinterjúkon nem is volt szó. Egyes területeken például senki nem tartja atipikusnak, ha mondjuk FMCG-n belül mozog az ember. Ha elmentem volna a Procterhez vagy az Unileverhez, nem tette volna fel senki ezt a kérdést. A váltás persze csak úgy működhetett, hogy minden oldalon megbeszéltük a dolgokat, érdek és biznisz sehol sem sérült. Minden érintett fél nagyon felnőtten és támogatóan viselkedett.

A tender tényleg nagy kihívás volt, stratégiai tervezőként sokat beletettem én is, felfestettük ügynökségi oldalról a márka mozgását. Nagyszerű, hogy komoly és komplex gondolkodás eredményeként megnyerte a Leo Burnett. Másrészről amit én tudhattam arról, hogy mit csinál a Djuice, az a Vodafone-os döntésemkor publikus volt, mert elmondta a kampány, az újakban pedig már nem vettem részt.

Az elmúlt évben egészen sok ügynökségi változás volt a Vodafone-nál. Nem rossz, hogy már átrendezve kapod ezt a területet?

Nem tervezem és nincs képben az, hogy nagy változásokat eszközöljek. Bennem nincs az a kényszer, hogy az új seprűnek sepernie kell, illetve rögtön abban kell megmutatni a nagyságot, hogy jól működő dolgokat is megváltoztassak.

Milyen, hogy újra együtt fogsz dolgozni Tordai Péterrel [a Vodafone-ügynöksége, a DDB vezető kreatívigazgatója korábban a Leo Burnettnél volt – A Szerk.]?

Jó, mert jól tudtam vele is és Nagy Dezsővel [a DDB jelenlegi kreatívigazgatója korábban a Leo Burnett group head-je volt – A Szerk.] is együtt dolgozni. Biztos, hogy bizonyos kérdéseket másként fogunk látni, és ilyenkor ütközhetnek vélemények, amiből kialakulhatnak érdekes, újszerű dolgok, de nem a küzdésen van a hangsúly.

Eddig ügynökségi oldalról láttad az ügyféloldalt és nyilván gondoltál arra, hogy másként cselekednél a helyükben. Mit gondolsz, milyen leszel ügyfélként?

Nem gondolom, hogy most hirtelen elementáris erővel bele kellene tuszkolnom magam az ügyfélkabátba, de biztos, hogy a nézőpont megváltozik, hiszen más aspektusból vizsgálom ugyanazt a kérdést. Ugyanakkor bizonyos elvárásoknak, igényeknek, briefnek, céloknak meg kell felelni, és emiatt változik majd a kommunikációm, de nem azért, mert írtam magamnak egy listát, hogy milyen a jó ügyfél. Ideális ügyfél szerintem nincs, az az ügynökségi emberek által kreált álomkép. Illetve mégis van: olyan ember, aki önmagában inspiratív, tud új dolgokat mondani az ügynökségnek, nemcsak elvár, hanem ad is és ő maga is gondolkodik az ügyön. Fontos, hogy az ügyfél ne csak faktumokat adjon, hanem nézőpontot is.

Személyi

Hogyan töltődsz fel, mi motivál téged?

Feltölt az olvasás, az otthonlét, a család, a bicajozás és az urbánus mozgások. A szórakozásban mindig azt keresem, hogy felfedezzek benne dolgokat, ilyen lehet egy koncert vagy egy színház. Gyakran vagyok vidéken is, van Gyermelyen egy házunk, kertészkedem és megpróbálok közös hangot találni a helyiekkel.

Milyen médiumokat követsz?

Online hírportálok, rengeteg szakmai blog RSS-en keresztül, Contagious, Ad Age hírlevél, Magyar Narancs, Hvg, Klubrádió, Gyermelyi Hírmondó, tévé.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A megszokott céges portrék helyett most egészen más oldalát ismerhetjük meg az ügynökség dolgozóinak.

Kovács Levente megbízott főszerkesztőként veszi át Forrás Dávid feladatait.

A megbízást a korábban az észak-amerikai piacot kezelő Universal McCann nyerte.

A modellváltás már a következő tanév kezdetétől érvényes lenne. A Színház- és Filmművészeti Egyetem vezetői azt írják, a sietség oka nehezen érthető.

Az EU és a tagállamok fogyasztóvédelmi szervei jutottak erre a megállapításra online razziáik után.

hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés