hirdetés
hirdetés
hirdetés

Imádjuk a karácsonyi online nyereményjátékokat

Az elmúlt 4 karácsonyt felölelő időszakban több mint 1 millió (egészen pontosan 1 071 293) bejegyzést tettek ki a felhasználók a magyar interneten, amelyek az ünnepi, többnyire a ‘lájkolj, oszd meg, kommentelj és nyerj’ nyereményjátékokhoz kapcsolódtak - derült ki SentiOne social listening ügynökség karácsonyi nyereményjátéktrendekre fókuszáló webes kutatásából. 

hirdetés

Bármiért megéri játszani

A nagy hype minden évben október végén indul és december 24-ével kezd csendesedni. A játékok népszerűségét pedig nem az határozza meg, hogy mennyire drága a megnyerhető dolog. Egyáltalán a részvétel, a tény, hogy valami ingyen van, már elég a sikerhez, ergo az emberek aktívan osztják, lájkolják, kommentelják az ilyen felhívásásokat - legyen szó iPhone-ról vagy épp egy manósipkáról.

Így készült a kutatás
A 2014-es, 2015-ös, 2016-os, és 2017-es ünnepi időszakot felölelő kutatás az adott év október 28. és december 31. közötti időszakát vizsgálta. Az indexált tartalmakban szerepelnek a hirdetések, és az ezekre érkezett, felhasználók által generált kommentek, bejegyzések is. A publikusan közzétett szöveges tartalmakat a SentiOne social listening ügynökség az adott kutatás beállítási paraméterei, azaz a felhasználó által a rendszerbe táplált kulcskifejezések (jelen esetben a ‘nyereményjáték’ kulcsszó és ennek minden verziója, elírása, ragozott formája a ‘karácsony’ kontextusában) alapján húzta be a magyar nyelvű internetes felületekről: www, Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, blogok, fórumok, review oldalak.

Élen járnak a nők

A nyereményjátékok továbbra is egyértelműen a nők körében divatosak. 

De vannak ajánlatok, termékek és nyeremények, amelyek inkább a férfiak fantáziáját mozgatják meg. 2017-ben és a karácsonyi nyereményjátékok kontextusában a férfiak által a legtöbbször említett négy online kifejezés: Ryan Reynolds, a szatmári szilvapálinka, a Wotinfo és a Dreher. Azaz a kedvenc nyereményjátékaik, ahova a legtöbbször kommenteltek: a Marvel Magyarország Facebookos karácsonyi játéka, ahol Deadpoolos pulcsit lehetett nyerni. A Demeter Chocolate karácsonyi nyerményjátéka, ahol ki kellett találni, hogy a cég melyik bonbonja nyert a Great Taste Wardson (szatmári szilvapálinkás). A World of Tanks hirdetése (Lőj ki 4 tankot, és nyerj egy Tier VIII-as prémium tankot!). A Drehernél pedig a kedvenc ízt kellett megírni, és amivel egy tálca sört lehetett nyerni. 

Ezzel szemben a nők 2017-ben az NYX rúzst és Slow Budapest anti-határidőnaplót akartak kapni. A kommenthullám egy december 5-i Viszkok Fruzsi YouTube videónak volt köszönhető. A bejegyzések érzelmi hátterét grafikonná formáló ábrán jól látszik, hogy a teljes vizsgált időszakban ez volt az a nyereményjáték is, amit a legpozitívabban fogadott az online közönség - legyen szó a kommentek tartalmáról és/vagy a társított emotikonokról. 

A zöld hullám jelzi a pozitív bejegyzéseket. A SentiOne saját fejlesztésű algoritmus alapján, a szövegkörnyezetet, a nyelvi attribútumokat, a szóhasználatot, a szavak egymástól való távolságát és az emotikonokat elemezve nagyjából 75 százalékos pontossággal képes beazonosítani egy-egy bejegyzés érzelmi töltetét. 

Viszkok Fruzsin kívül Márton Adrienn Facebook játékát szerették még nagyon a nők. Így szólt a felhívás:

“Egy különleges ajándék a LÉLEKNEK!Ugyanis, nagyon szép eseményre készülünk a családommal, aminek szeretném, hogy Ti is részesei legyetek és legyen alkalmunk személyesen is találkozni! A nyeremény összesen: 10 db jegy (5 fő) a férjem, EDVIN MARTON Ave Maria előadására”.

Már az Instagramon is sok a játék

A Facebook egyeduralkodó, ugyanakkor jól látszik, hogy az Instagram is tör előre. 

 

Egyelőre továbbra is az látszik, hogy a kép- és videómegosztó csatornákon a megszokott, bejáratott influencerekkel kampányolnak figyelemért a márkák. A SentiOne összeszedte az Instagram és a YouTube 2017-es toplistáját is a nyereményjátékokkal kapcsolatban. 

Érdekes trend, hogy a ‘top notch’ hirdetők körében jellemzően nincsenek benne a multinacionális cégek, amely szereplőkre elsőre számítanánk - írja még a SentiOne. Sokkal nagyobb sikerrel hirdetnek a kisebb, de célzott közönségnek kommunikáló vagy épp ‘bármire vevő’ Facebook oldalak. 

Toplisták

Csak 2016-ban október 28. és december 31. között több mint 400 ezerszer kommenteltek a felhasználók online karácsonyi nyereményjátékokhoz. A legnépszerűbb nyeremények: ékszer, hifi, iPhone, belföldi wellness út, epilátor/borotva, beauty termékek (hajgöndörítő).

Tavalyelőtt a december 15-i nap hozta igazán lázba az online közönséget. A két legfontosabb szereplő aznap (a megosztott nyereményjátékos posztok száma, az oldal követőbázisának nagysága, valamint a nyereményjátékos bejegyzésre érkezett kommentek, megosztások és lájkok mennyisége alapján): Álláshirdetések - Budapest - Pest megye Facebook oldal és a Szigetvári Ajándékbolt. Előbbivel iPhone-t (a bejegyzést 1067 alkalommal osztották tovább, 867-szer kommentelték és 1760 lájkot kapott), a másikkal Swarovsky nyakláncot (1026 megosztás, 280 komment, 283 lájk) lehetett nyerni. 

2017 toplistája pedig a DIY ajándékoktól, a tetováláson és ékszereken át egészen a marokfegyverig terjed. Lhotsky András Csoki Tatoo Artist oldalán például 50 ezer forint értékben lehetett tetoválást nyerni, az Airsoftgun.hu fegyverüzlet csatornáján pedig egy 45 ezer forint értékű, a boltban levásárolható ajándékkupont ajánlottak fel a követőknek.

Esténként játszik a magyar

A vizsgált 4 karácsony online eredményei alapján a nyereményjátékban résztvevők kivárják a munkaidő végét, azaz többségében este 6 és 7 között állnak neki játszani - írjaki még a SentiOne kutatása alapján. 

 

Kandó Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Ez persze semmi, ha azt nézzük, hogy a magyar focibajnokság jogaiért évi 3,8 milliárdot fizetnek.

30 ezer reklámfilm ment naponta a tévében, ami több, mint az egy évvel korábbi szám.

A PRO.PR Awardson összesen 23 európai pr-szakembert díjaztak. 

A szaklap eddig maga árulta a felületeit.

A European Festival Awardson az év line-upja díját kapta a magyar fesztivál.

hirdetés

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

2017 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2017-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2018. február 7.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén a médiafogyasztási és használati szokások változásáról.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Kétnapos konferenciákon az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáira és kérdésekre keressük a választ. 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

hirdetés
hirdetés