hirdetés
hirdetés
hirdetés

IMA - a piros tablettát ajánlja

Hálózati vízió, hálózati valóság, digitális köztéri reklám, mobil marketing - ezeket a hívószavakat próbálták tartalommal megtölteni csütörtök délelőtt az Interaktív Marketing (IMA) konferencia szervezői, az Arcus Interactive Group és a Marketing&Média a budapesti Casa de La Musica-ban.
hirdetés
A konferenciát a szokásos nyitóbeszéd után a brit Norm Johnston kezdte a konferenciát, aki tavalyi Cannes-i reklámfesztiválon még a Digitas London nevű ügynökség ügyvezetőjeként adott elő , az IMA konferenciára már a Mindshare Interaction európai-, közel-keleti-, és afrikai piacokért felelős vezérigazgatójaként érkezett. 

A beszéd első felében elhangzott az a kevéssé újszerű megállapítás, hogy a tévéreklámok időszakának vége, a brit piacon például a lakosság 92 százaléka szélessávon netezik, a háziasszonyok 51 százaléka „Google Mom”, vagyis folyamatosan online számítógépe mellett intézi a háziasszonyi teendőit a lakásban.

Norm Johnston hálózati víziójának következtetése az volt, hogy a megváltozott viszonyok között nem érdemes a hagyományos kommunikációs sémákban gondolkodni. Ahogy ez ilyenkor lenni szokott, a megállapításokat példákkal igazolta. Bemutatott két olyan kampányt, amiben nem vett részt klasszikus reklámügynökség, kizárólag a Mindshare és különböző médiumok, produkciós cégek.

A brit Ford számára készített Bite nevű kampányban öt fiatal lány készíthetett országszerte videókat arról, hogy hol mi számít cool-nak. Az Suave nevű, fiatal anyákat megcélzó kozmetikai márka InTheMotherhood néven indított kampányt, amelyben a célcsoport által beküldött videók közül néhányat profi stábbal újraforgattak.

A hálózati vízió után a hálózati valóság fogalmát fejtegette Mányai Csaba, a konferenciát szervező cég, az Arcus Interactive Group marketingigazgatója. A Mátrix című filmből ismert piros vagy kék tablettát vegyük be alapkérdésre épülő előadás olyan részletesre sikerült, hogy a helyszínen mindössze a gondolatmenet kis részének ismertetésre volt idő, a teljes anyagot külön könyv formájában adták oda a szervezők.

„El kell fogadni, hogy a kommunikáció feletti kontrollt elveszítettük. Ha ezt nem fogadjuk el, akkor üzleti siker feletti kontrollt is elveszítjük” – ezzel foglalta össze Mányai Csaba a Dove Evolution vírusfilmjével színesített előadása lényegét.

A közönség sokszínűségét feltételezve a konferencia kkv-s, nagyvállalati és ügynökségi workshopokkal folytatódott. Az ügynökségi szekcióban Innováció a weben címmel a microsoftos termékfejlesztés jelenlegi állapotáról számolt be Bátorfi Zsolt, a Microsoft Magyarország képviselője. A jövő évben induló Live Mesh nevű szolgáltatás a webes felületeken tárolt adatok szinkronizálásában segít és ingyenes lesz. Az előadó Chris Anderson, a Wired főszerkesztőjének cikkére hivatkozott, ami szerint a digitális tartalom és szolgáltatások gyártóinak előbb-utóbb meg kell találni az üzleti megoldást arra, hogy a weben minden hozzáférhető ingyen.

Ezután Gere Péter, a Digitania vezetője az éppen aktuális fejlesztéseik kommunikációs lehetőségeit mutatta be. Az I Ping, egy mobilra specializált közösségi szolgáltatás, ami várhatóan májusban indul. Gere szerint a mobilmarketingen belül az elkövetkező két évben ez az hozza majd az áttörést, hogy lehetőség nyílik cellára bontott SMS reklámok küldésére. Ez azt jelenti, hogy az előzetesen ezt jóváhagyó mobilosok számíthatnak arra, hogy a közelben lévő étterem például akciós ajánlatról küld SMS-t nekik.

A ügynökségeknek szánt szekcióval párhuzamosan egy keresőmarketing és egy digitális köztéri reklámokról szóló szekció futott. A konferenciáról élő blogtudósítást készített több blogger.
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A fenntarthatóság jegyében állt össze a két nagy múltú amerikai vállalat.

A szezon eddigi legváratlanabb ünnepi szpotját szállította a norvég posta.

A #KoccintsAszuval kampány idei célja, hogy ne csak édes, hanem sós fogások mellé is kerüljön aszú a poharakba.

 A Heineken Hungária emellett a jövő évi foci-Eb partnere is lesz.

Ezzel promózzák a márka új, ingatlan-üzletágát. Az Umbrella végezte a kampány gyártását.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Meghosszabbított nevezési határidő: 2019.12.06.

hirdetés
hirdetés