hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ilyen demográfiai adatokkal aligha találkozol más területen

A sportközvetítési jogok piacának egyik legfontosabb szereplője az IMG, melynek Közép-Európáért felelős alelnöke, Victor Blundell szerint óriási a potenciál az esportban, emiatt is léptek partnerségre a régióban az IKO Digitallal. Mi várható ettől a megegyezéstől és miért számít még kiszámíthatatlan piacnak a terület?

hirdetés

Még 2018 júliusában számoltunk be róla, hogy az IKO Digitalnak komoly tervei vannak nem csak hazai, de régiós szinten is a gaming és esport területén. A cég olyan ernyőmárka építésén dolgozik, amely rendezvények és esportközvetítések szervezésén túl videóplatformok indításával és tévéműsorok gyártásával fejlesztené tovább az óriási potenciállal rendelkező iparágat. Júliusban még arról számoltunk be, hogy ebben a munkában az ACG ügynökség segíti az IKO Digital csapatát, ősszel pedig újabb fontos ponthoz ért a történet.

Az IKO ugyanis megegyezett a sportközvetítési jogokban jártas olvasóknak ismerősen csengő IMG-vel (többek között a Premier League, a Serie A, vagy az ATP-tornák jogait is ők értékesítik), így az Eleague, az esport egyik legfontosabb eseménysorozatának jogai is a céghez kerültek.

„Ha megnézed a számokat, azt hiszem hamar világossá válik, miért is kezdett az esport és gaming irányába nyitni az IMG” – mondja kérdésünkre az IMG Media Közép-Európáért felelős alelnöke, Victor Blundell, aki Budapesten hozta tető alá a megállapodást az IKO-val. Csakhogy szemléltessük az esportot övező számokat, a Newzoo adatai alapján 2020-ra a 1,5 milliárd dolláros iparággá fejlődik, amelynek jelenleg 165 millió rajongója és 215 millióan alkalmankénti követője van.

Victor Blundell (Fotó: Szombat Éva)
Victor Blundell (Fotó: Szombat Éva)

„Az egész IMG-csoport történetéből következett, hogy az e-sport területén is megjelentünk. Az IMG ma az egyik legnagyobb sport-, divat-, és szórakoztatóipari ügynökségnek számít, amely főként a tehetségek felkutatásából és képviseletéből nőtte ki magát. Ma olyan hírességek tartoznak hozzánk, mint Serena Williams, Novak Djokovic, vagy a filmiparból Martin Scorsese. Mint ahogy a New York Fashion Weeket is az IMG szervezi. Ebből is látszik, hogy folyamatosan keressük az igazi tehetségeket minden területen, ezért is szereztük meg 2014-15 tájékán a sportág kiemelkedő szereplőit képviselő Global eSports Management céget. Az egész e-sport bumm óriási lehetőségeket rejt: ilyen demográfiai adatokkal, ennyire fiatal követőtáborral más területen aligha találkozol” – meséli Blundell.  A következő nagy lépést pedig a már fent említett Eleague sorozat beindítása jelentette az IMG-nek 2016-ban.

Szalai Ádám, az IKO Digital Gaming és Esport külföldi jogaiért felelős munkatársa is az Eleague-sorozatot emeli ki a megállapodásból.„Először a Counter-Strike: Global Offensive játékkal indult el a sorozat, ami annyira sikeres esemény volt, hogy kétszer is elnyerték a CS:GO Major (évente kétszer megrendezésre kerülő világbajnokság) rendezési jogát 2017-ben és 2018-ban is. Az Eleague viszont nem állt itt meg, hiszen egyéb népszerű játékokkal (Call of Duty, Rocket League, Tekken, Street Fighter) is bővítették a portfóliójukat” – vázolja a sorozat történetét Szalai. Az Eleague valóban kimagasló nézettségeket produkál évről évre, elsősorban a rajongók által leginkább használt felületen, a Twitchen (a tévés nézettség sem volt rossz), ahol folyamatosan rekordokat döntött.

Fotó: Roman Kosolapov /123rf.com
Fotó: Roman Kosolapov /123rf.com

„Többszáz órányi tartalmunk van, amit milliók követnek világszerte. A Fortnite Pro Am eseményünket például 18 millóan követték világszerte. A Turner Sports-szal közösen szervezett Eleague is remek számokat hozott. Azonban ezeket az eseményeket szeretnénk minél több régióban értékesíteni, ezért is keresünk helyi partnereket ehhez” – mondja Blundell.

Miért Magyarország, miért az IKO?

Magyarországon még nincs olyan jól működő és átlátható infrastruktúra az e-sport mögött, mint mondjuk Észak-Amerikában vagy Nyugat-Európában, ám az a tény, hogy több klub is esport (pl.: MTK, Debrecen, Diósgyőr) szakosztályt indított, és a hazai szervezésű események száma azt jelzi, itthon is felívelőben van a sportág ismertsége és elismertsége.

Blundell szerint azonban hiába van minőségi tartalmuk a legnevesebb játékosokkal, ha azt nem tudják eljuttatni a helyi közönséghez. „Utóbbi a legfontosabb, legnagyobb kihívásokat rejtő feladatunk“ – mondja az IMG alelnöke. „Az IMG 14 éve működik együtt az IKO-val különböző területeken. Rákosi Tamással jól ismerjük egymást. Annak idején ők indították el az egyik legsikeresebb kelet-közép európai sportcsatornát, a Sport Klubot (amit 2014-ben adott el az IKO – a szerk.). Amikor helyi partnereket keresünk, akkor a megbízható cégek hamar feltűnnek, ezért is állapodtunk meg az IKO-val, amelynek mindig is megvoltak azok a csatornái, felületei, ahol akár ismeretlenebb, új területeket tudott közelebb hozni a nézőkhöz. Magyaroszág mellett a régió más országaiban, például Lengyelországban, Romániában, Csehországban, Bulgáriában is a saját csatornáin juttathatja el az esport tartalmakat a nézőkhöz. Egy hatalmas, főleg digitális eszközöket vásárló és használó, nagyrészt fiatal közösséggel kell megtalálnunk a hangot, amiben csakis a helyi partnerek segíthetnek.”

Rákosi Tamás
Rákosi Tamás

Blundell szerint a legnagyobb kihívást egyelőre egyértelműen a tartalmak monetizálása jelenti az esportban. emellett a fejlődő és csábító iparág nagyon sok új szereplőt vonz a piacra, akik közül többen is ugyanolyan gyorsan tűnnek fel, ahogy felbukkantak.

Az IKO és az IMG megállapodása nem csak közvetítési jogokra vonatkozik, hanem eseményekre, tartalomgyártásra hiszen előbbi tervei szerint egyre több bajnokság és kupa indul a legnépszerűbb játékokban. „Tavaly hatalmas sikert aratott a Rainbow 6 Siege Media Kupánk, illetve a TheVR PUBG Duo Kupa, ami talán a mai napig az egyik legszínvonalasabb és legszerethetőbb gamer-esport esemény volt. Év végén pedig a 2017-ben létrejött magyar Gaming és Esport Sportszövetség (GES) megbízásából szervezett FIFA19 Kupa tette fel az i-re a pontot. 2019-ben sem állunk le, hiszen a GES bajnokságát is mi hozzuk el a nagyérdeműnek” – meséli Szalai, aki szerint a céljaik között szerepel egy országok közötti bajnokság beindítása is.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Érdemes megvárni, amíg a szétrobbanó báránylufik is megérkeznek a buliba.

Jávor Benedek, a Klubrádió és a Mérték Médiaelemző Műhely közösen adták be a panaszt.

A lap egyik új hirdetése a mianmari népirtás felderítésére épül.

Tarjányi Péter és Murányi András egykori hírigazgató szerint a 444 cikke csúsztat a lapnál történtekről.

Igazán nem szép tőlük, mert előtte eladtak neki egy taliga Whoppert egy fogadásra.

hirdetés

Díjátadó: január 30., kapunyitás: 19.00 Vedd meg a jegyed a bulira!

2018 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2018-as Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2019. február 5.

A leghasznosabb, leginspirálóbb people management tartalmak február 13-án, hogy a 2019-es éved még sikeresebb legyen!

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

Február 28-án a gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést a Facebookon és az Instagramon.

hirdetés
hirdetés