hirdetés
hirdetés
hirdetés

Így dolgozott Nemes Juli

Nemes Juli imádta a szakmáját és ez meg is látszott azon, amit készített. Vankó Csillát, a Well ügyfélkapcsolati igazgatóját és Harmat Gábort, a Lowe kreatívigazgatóját arra kértük, válogassanak a legjobbakból, és mondjanak pár szót egy-egy munkáról.

hirdetés

Két hete egy reklámfilm-forgatáson dolgozott utoljára Nemes Juli, a magyar reklámszakma egyik legmeghatározóbb személyisége, aki két nappal később, váratlanul meghalt. A reklámosok megdöbbentek, kollégái és barátai egy hete elmondták gondolataikat Juliról.

Most arra kértük a Lowe és a Well ügynökségeket (Nemes Juli két legfontosabb munkahelyét), válogassák össze Juli legfontosabb munkáit.

Elsőként az aktuális munkáktól indulunk, ebben Vankó Csilla, a Well ügyfélkapcsolati igazgatója segített. Szerinte Juli nem csak kreatívigazgatóként tevékenykedett, a teljes folyamatot átlátta és irányította. "Az összes kampányra igaz, hogy a kommunikációs stratégia kitalálásában elengedhetetlen szerepe volt, a kreatívkoncepciókat ő álmodta meg. A filmgyártásoknál ő választotta ki a rendezőt, a fotózásnál a fotóst. Addig nem küldhettünk semmit ügyfélnek, amíg ő áment nem mondott rá" - fogalmazott Vankó Csilla, majd hozzátette: minden kommentje, változtatása jogos volt, utólag mindig kiderült.

Munkák a Wellnél

A kampányok címe után Vankó Csilla kommentjeit olvashatják!    

Mindig TV

Az Esti mese, a Szerelő, a Cipőbolt és a Mozi is 2011 év végén készült, de a két utóbbi - amit éjszaka forgattunk egy bevásárlóközpontban - csak idén került adásba. Hiába volt éjszaka, Juli nem fáradt el soha. Még hajnal 7-kor is tiszta fejjel adta az utasításokat a rendezőnek. Öröm volt nézni a munkatempóját.

Mielőtt kórházba került volna, még ott volt a márciustól adásba kerülő új kampányfilm éjszakai forgatásán. Már nem volt jól. A második éjszakára nem is tudott jönni. Ekkor láttuk őt utoljára. Persze a kórházból még dolgozott és küldte a rough-cut-ra a kommenteket egészen a halála előtti csütörtök estig.

 

Mindig TV Extra

Az egész 2011. évi koncepció és a szereplőválasztás is Juli ötlete volt. Érdekes volt nézni az alkotás folyamatában, ahogy két ilyen erős karakter, mint Juli és Rudolf Péter közös nevezőre jut és ilyen jó eredmény jön ki belőle. Naponta nézegette a Youtube-on a filmekre érkező pozitív kommenteket és szó szerint idézte nekünk azokat. Amikor megkaptuk a kampányért az Arany Effie-t, könyörögtünk neki, hogy jöjjön ki a színpadra átvenni a díjat, de ő azt mondta, hogy ő ezt a részét sohasem szerette és inkább menjünk mi. Amikor a Kreatívon pozitív kritika született, teljesen boldog volt, amikor pedig később a Kreatív olvasói megszavazták a 2011-es év kampányának, újra láttam a régi Julit. Nagyon büszke volt a kampányra.

 

Újabb Gyermelyi reklámok

Juli nagy szerelme volt a Gyermelyi márka. Még a GGK-ban kezdte velük az együttműködést, és követte őt az ügyfél amikor a Wellhez csatlakozott. Az átküldött két film közül a vonatosat 2006-ban, az éttermeset 2008-ban készítettük.

 

Univer

Az Univer megnyerése nagyban Julinak köszönhető, amit remek ügyfél-ügynökség kapcsolat követett. Kölcsönösen imádták egymást. A Szomszéd majonézes filmet 2008-ban, a másikat 2009-ben, a ketchupos filmet pedig 2010-ben készítettük. Az első ötletkezdeménytől az utolsó munkafázisig Juli mindig rajta tartotta a szemét mindenen és addig nem engedett el egy alkotást sem jóváhagyásra, amíg olyan nem volt, amilyennek elképzelte.

 

UPC Direct - Ablak

A UPC-vel való együttműködésünk talán legsikeresebb projektje ez, a 2005-ös kampányfilm volt. Juli saját gyermekének tekintette a filmet. Az egész forgatás alatt rég nem látott izgalom lett rajta úrrá, volt benne néhány improvizáció is, amitől még jobb lett.


Syngenta

A vetőmagokkal foglalkozó cég 2011-es kampánya. Juli nagy kihívást látott abban, hogy egy nehezen elérhető célcsoportnak és egy kevésbé szexi termékkategóriának is olyan kommunikációt találjon ki, ami mellé büszkén odaírhatja a nevét. 

Mustang

Hosszú ideig kellett győzködni a Mustangot, hogy kissé fiatalítsák a márka kommunikációját, és az is egyértelmű volt, hogy a nemzetközi anyagok adaptációja nem elég. Végül a tulajdonosok is belátták és 2006-ban elindult ez a kampány.

Munkák a GGK-s időkből 

Nemes Juli kreatívigazgató karrierjének másik jelentős részét a Lowe GGK-nál és jogelődjeinél töltötte. Harmat Gábort, az ügynökség jelenlegi kreatívigazgatóját Juli fedezte fel, majd éveken keresztül együtt dolgoztak.

A kampányok címe után Harmat Gábor kommentjeit olvashatják!


IBM Kék Rózsa és Liszt 
Ez volt Juli talán legemlékezetesebb és legsikeresebb kampánya a kezdeti időkből. Sokan a mai napig emlékeznek az IBM óriásplakátjára a kék rózsacsokorral az első szabad választások környékén: „Sok sikert, Magyarország!”


Meinl
Egy sorozat szintén a 90-es évek elejéről, amire még mindig emlékszik a fél ország.


Pepsi Nagy Slukk
Egy alkotás szintén az ősidőkből, talán a nagynevű ügyfél és Novák Péter miatt érdekes, meg amiatt, hogy ez a megfejtés a maga korában kifejezetten üdítőnek számított.


Gyermelyi régebbi reklámok
Juli egyik kedvenc ügyfele volt. Imádott nekik dolgozni, itt és később a Wellnél is. Az enyhén erotikus felhangú „Születés” és a „Napfelkelte” c. filmek, ha akkoriban a honi art direkció és a technikai lehetőségek megengedték volna, világszínvonalú művek lehettek volna.

 

Postabank-sorozat

A Postabanknak készített sorozat a maga idjében nagyon bátor húzásnak számított és hihetetlen vagány ötletre épült: az emlékezetes Postabank botrány után a renomé helyreállítása volt a cél. Juli arra a lehetetlen helyzetre építette az ötletet, hogy a bank szolgáltatásai továbbra is profik, csak még egy kicsit „ciki” odajárni.

 

Rimmel, Nestlé Red, Biopon
Juli nagyon szerette ezt a csábítós-nőies vonalat és jól, ízlésesen tudta alkalmazni is.


Chokito 
A legendás sorozat még a Lintas nevéhez fűződik, ez a film a két cég egyesülése után készült. Julival egy kicsit más irányt vett a sorozat, de abszolút méltó folytatás volt.


Matáv

16 évig dolgoztunk nekik, talán ez volt Juli legkedvesebb Matáv kampánya.


Mol Tempo Diesel „Tél” és „Párbaj”
Az egyik a híres film megidézése (ezt szintén nagyon szívesen és intelligensen alkalmazta Juli) egy meglepő csattanóval. A másik egy pörgős, dinamikus film, kicsit olyan, mint Juli volt. :)

 

Béres 
Szintén nagyon kedves ügyfele volt, rengeteg kampányt készített nekik, mindet ugyanolyan lelkesedéssel - ez a klip mintegy összefoglalása ennek a sokéves együttműködésnek.


Euró
És végül, csak érdekességképpen: a rendszerváltást, nyitást (is) köszöntő emlékezetes kampányok (pl. IBM, Meinl) után már egy másik történelmi mozzanat az euró bevezetésére készült MNB-film.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Még jó párat kell aludni addig, hogy itthon is legálisan lehessen nézni Baby Yoda kalandjait.

10 éves lett ugyanis a mára legendássá vált, Isaiah Mustafa főszereplésével készült reklám.

Kiadók helyett egy szakértői csapat döntött a 20-as listáról, amelyből majd a győztest is kiválasztják.

A zsúfoltnak és zajosnak ígérkező 2020-as évben a lap szerint még fontosabb lesz a megbízható hírforrás.

Hagyományos sportreklámnak indul, de jön a csavar.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés