hirdetés
hirdetés
hirdetés

Így dolgozott Nemes Juli

Nemes Juli imádta a szakmáját és ez meg is látszott azon, amit készített. Vankó Csillát, a Well ügyfélkapcsolati igazgatóját és Harmat Gábort, a Lowe kreatívigazgatóját arra kértük, válogassanak a legjobbakból, és mondjanak pár szót egy-egy munkáról.

hirdetés

Két hete egy reklámfilm-forgatáson dolgozott utoljára Nemes Juli, a magyar reklámszakma egyik legmeghatározóbb személyisége, aki két nappal később, váratlanul meghalt. A reklámosok megdöbbentek, kollégái és barátai egy hete elmondták gondolataikat Juliról.

Most arra kértük a Lowe és a Well ügynökségeket (Nemes Juli két legfontosabb munkahelyét), válogassák össze Juli legfontosabb munkáit.

Elsőként az aktuális munkáktól indulunk, ebben Vankó Csilla, a Well ügyfélkapcsolati igazgatója segített. Szerinte Juli nem csak kreatívigazgatóként tevékenykedett, a teljes folyamatot átlátta és irányította. "Az összes kampányra igaz, hogy a kommunikációs stratégia kitalálásában elengedhetetlen szerepe volt, a kreatívkoncepciókat ő álmodta meg. A filmgyártásoknál ő választotta ki a rendezőt, a fotózásnál a fotóst. Addig nem küldhettünk semmit ügyfélnek, amíg ő áment nem mondott rá" - fogalmazott Vankó Csilla, majd hozzátette: minden kommentje, változtatása jogos volt, utólag mindig kiderült.

Munkák a Wellnél

A kampányok címe után Vankó Csilla kommentjeit olvashatják!    

Mindig TV

Az Esti mese, a Szerelő, a Cipőbolt és a Mozi is 2011 év végén készült, de a két utóbbi - amit éjszaka forgattunk egy bevásárlóközpontban - csak idén került adásba. Hiába volt éjszaka, Juli nem fáradt el soha. Még hajnal 7-kor is tiszta fejjel adta az utasításokat a rendezőnek. Öröm volt nézni a munkatempóját.

Mielőtt kórházba került volna, még ott volt a márciustól adásba kerülő új kampányfilm éjszakai forgatásán. Már nem volt jól. A második éjszakára nem is tudott jönni. Ekkor láttuk őt utoljára. Persze a kórházból még dolgozott és küldte a rough-cut-ra a kommenteket egészen a halála előtti csütörtök estig.

 

Mindig TV Extra

Az egész 2011. évi koncepció és a szereplőválasztás is Juli ötlete volt. Érdekes volt nézni az alkotás folyamatában, ahogy két ilyen erős karakter, mint Juli és Rudolf Péter közös nevezőre jut és ilyen jó eredmény jön ki belőle. Naponta nézegette a Youtube-on a filmekre érkező pozitív kommenteket és szó szerint idézte nekünk azokat. Amikor megkaptuk a kampányért az Arany Effie-t, könyörögtünk neki, hogy jöjjön ki a színpadra átvenni a díjat, de ő azt mondta, hogy ő ezt a részét sohasem szerette és inkább menjünk mi. Amikor a Kreatívon pozitív kritika született, teljesen boldog volt, amikor pedig később a Kreatív olvasói megszavazták a 2011-es év kampányának, újra láttam a régi Julit. Nagyon büszke volt a kampányra.

 

Újabb Gyermelyi reklámok

Juli nagy szerelme volt a Gyermelyi márka. Még a GGK-ban kezdte velük az együttműködést, és követte őt az ügyfél amikor a Wellhez csatlakozott. Az átküldött két film közül a vonatosat 2006-ban, az éttermeset 2008-ban készítettük.

 

Univer

Az Univer megnyerése nagyban Julinak köszönhető, amit remek ügyfél-ügynökség kapcsolat követett. Kölcsönösen imádták egymást. A Szomszéd majonézes filmet 2008-ban, a másikat 2009-ben, a ketchupos filmet pedig 2010-ben készítettük. Az első ötletkezdeménytől az utolsó munkafázisig Juli mindig rajta tartotta a szemét mindenen és addig nem engedett el egy alkotást sem jóváhagyásra, amíg olyan nem volt, amilyennek elképzelte.

 

UPC Direct - Ablak

A UPC-vel való együttműködésünk talán legsikeresebb projektje ez, a 2005-ös kampányfilm volt. Juli saját gyermekének tekintette a filmet. Az egész forgatás alatt rég nem látott izgalom lett rajta úrrá, volt benne néhány improvizáció is, amitől még jobb lett.


Syngenta

A vetőmagokkal foglalkozó cég 2011-es kampánya. Juli nagy kihívást látott abban, hogy egy nehezen elérhető célcsoportnak és egy kevésbé szexi termékkategóriának is olyan kommunikációt találjon ki, ami mellé büszkén odaírhatja a nevét. 

Mustang

Hosszú ideig kellett győzködni a Mustangot, hogy kissé fiatalítsák a márka kommunikációját, és az is egyértelmű volt, hogy a nemzetközi anyagok adaptációja nem elég. Végül a tulajdonosok is belátták és 2006-ban elindult ez a kampány.

Munkák a GGK-s időkből 

Nemes Juli kreatívigazgató karrierjének másik jelentős részét a Lowe GGK-nál és jogelődjeinél töltötte. Harmat Gábort, az ügynökség jelenlegi kreatívigazgatóját Juli fedezte fel, majd éveken keresztül együtt dolgoztak.

A kampányok címe után Harmat Gábor kommentjeit olvashatják!


IBM Kék Rózsa és Liszt 
Ez volt Juli talán legemlékezetesebb és legsikeresebb kampánya a kezdeti időkből. Sokan a mai napig emlékeznek az IBM óriásplakátjára a kék rózsacsokorral az első szabad választások környékén: „Sok sikert, Magyarország!”


Meinl
Egy sorozat szintén a 90-es évek elejéről, amire még mindig emlékszik a fél ország.


Pepsi Nagy Slukk
Egy alkotás szintén az ősidőkből, talán a nagynevű ügyfél és Novák Péter miatt érdekes, meg amiatt, hogy ez a megfejtés a maga korában kifejezetten üdítőnek számított.


Gyermelyi régebbi reklámok
Juli egyik kedvenc ügyfele volt. Imádott nekik dolgozni, itt és később a Wellnél is. Az enyhén erotikus felhangú „Születés” és a „Napfelkelte” c. filmek, ha akkoriban a honi art direkció és a technikai lehetőségek megengedték volna, világszínvonalú művek lehettek volna.

 

Postabank-sorozat

A Postabanknak készített sorozat a maga idjében nagyon bátor húzásnak számított és hihetetlen vagány ötletre épült: az emlékezetes Postabank botrány után a renomé helyreállítása volt a cél. Juli arra a lehetetlen helyzetre építette az ötletet, hogy a bank szolgáltatásai továbbra is profik, csak még egy kicsit „ciki” odajárni.

 

Rimmel, Nestlé Red, Biopon
Juli nagyon szerette ezt a csábítós-nőies vonalat és jól, ízlésesen tudta alkalmazni is.


Chokito 
A legendás sorozat még a Lintas nevéhez fűződik, ez a film a két cég egyesülése után készült. Julival egy kicsit más irányt vett a sorozat, de abszolút méltó folytatás volt.


Matáv

16 évig dolgoztunk nekik, talán ez volt Juli legkedvesebb Matáv kampánya.


Mol Tempo Diesel „Tél” és „Párbaj”
Az egyik a híres film megidézése (ezt szintén nagyon szívesen és intelligensen alkalmazta Juli) egy meglepő csattanóval. A másik egy pörgős, dinamikus film, kicsit olyan, mint Juli volt. :)

 

Béres 
Szintén nagyon kedves ügyfele volt, rengeteg kampányt készített nekik, mindet ugyanolyan lelkesedéssel - ez a klip mintegy összefoglalása ennek a sokéves együttműködésnek.


Euró
És végül, csak érdekességképpen: a rendszerváltást, nyitást (is) köszöntő emlékezetes kampányok (pl. IBM, Meinl) után már egy másik történelmi mozzanat az euró bevezetésére készült MNB-film.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 2008-as válság óta ez az első márkakampány, de előfizetőket is szereznének vele.

A színész ismét egy Lincoln ülésén elmélkedik a teljesítményről.

A Budapest Park akciójából befolyó összeg a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségéhez vándorol.

Vegán ételeket főz és beszélget a vendégeivel és a párjával.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés