hirdetés
hirdetés
hirdetés

Így dobd ki a régi fejléced!

A Praktiker akár 10 százalékkal javíthatja konverziós arányát egy fejléc változtatás eredményeként. Kiértékel, feltételez, tesztel és belevág, hogy ezzel is javítsa az üzleti növekedés esélyeit. (X)

hirdetés

A Praktiker és az Intren

A Praktiker nem egyszerűen egy barkácsáruház, ahol csupán deszkát, csavarhúzót vagy épp szögeket vásárol az ember. Hanem egy olyan hely, ahol ötletet, inspirációt kaphat a barkácsoláshoz, dekorációhoz, lakberendezéshez, felújításhoz vagy kertészkedéshez. A Praktiker célja, hogy egyre jobb és felhasználóbarátabb, mobilra optimalizált és "kereső-barát" weboldalt hozzon létre mindezek elősegítésére.

Az Intren számos, a weboldalhoz kapcsolódó szolgáltatást nyújt a Praktiker részére. Ezek közül kiemelkedik a Google Analytics mérések felépítése és karbantartása, a Google Tag Manager kezelése, a kereső optimalizálás (SEO), valamint a konverzió alapú optimalizálás (CRO) és ügyfélélmény növelés (UX).

Áruház és webáruház

Az UX együttműködés keretében az Intren arra kapott megbízást, hogy a teljes Praktiker weboldalra vonatkozóan vizsgálatokat végezzen és javaslatokat fogalmazzon meg, amik segítségével a weboldal használhatósága javul, nő a felhasználói élmény, és ez végső soron elégedettebb látogatókat és több vásárlót eredményez a webshopon.

A feladat végrehajtása során fontos szempont volt, hogy a www.praktiker.hu weboldalnak egyidejűleg kell tudnia kiszolgálni az online vásárlókat, valamint a Praktiker áruházak iránt érdeklődő, offline vásárlók igényeit.

Megvalósítás

A megvalósításhoz számos, már korábban bevezetett eszköz adatait, és kifejezetten a projekthez kapcsolódó célzott vizsgálat eredményeit dolgoztuk fel, amelyek segítettek megérteni a meglévő felhasználók viselkedését, az aktuális oldal erősségeit és fejleszthető területeit.

Felhasználtuk többek között, de nem kizárólag a Google Analytics által biztosított méréseket, melyekkel a vásárlási folyamat teljes hosszában látható az egyes főbb oldalakra eljutott felhasználók köre, feltárhatók a folyamaton belül a belépési és kilépési pontok, valamint felmérhető a vásárláshoz közvetve kapcsolódó információs oldalak súlya, szerepe a vásárlói viselkedésben.

Szintén a tényleges felhasználói viselkedés megértésén dolgoztunk a hőtérképes eszközökkel, melyek megmutatják a látogatók által leginkább nézett, kattintott részeket a weboldalon. Emellett használtunk a látogatói viselkedést mutató videofelvételeket is, melyek segítségével egy-egy, valamilyen szempontból érdekes és releváns látogató esetén tudtuk megnézni, hogy miként használják a weboldalt, hol ütköznek nehézségekbe, elakadnak-e valahol.

A megfelelő fejléckialakítás ereje

Ezekből a vizsgálatokból jutottunk arra a következtetésre, hogy a weboldalon minden szükséges információ elérhető volt, de a weboldal organikus fejlődése és bővülése során az áruházakra és a webshopra vonatkozó információk egy nagy, közös információs menübe kerültek. A hipotézisünk szerint ezeknek a jobb strukturálása és kiemelése az online és offline vásárlók navigációját is egyidejűleg segíti, és könnyebben eljutnak a számukra releváns tartalomhoz. Az áruházi és webshop információs menüpontok létrehozása emellett lehetővé tette azt is, hogy ezek a jól körülhatárolható tartalmak kiemelhetők legyen a fejlécben található menüben.

A hipotézisünk tesztelése

A feltételezésünket A/B teszt segítségével validáltuk, melyet a Google Optimize eszköz segítségével végeztünk. Az AB tesztelés során egyidejűleg hasonlítjuk össze az eredeti és a feltételezett elrendezés teljesítményét, kizárva az idő, szezonalitás, vagy a teszt csoport sajátosságaiból eredő torzításokat.

A Google Optimize nagy előnye más, egyébként szintén kiváló A/B-tesztelő eszközökkel szemben, hogy az adatai integráltak a Google Analytics-szel, és így nem szükséges az A/B-tesztelő eszközben is újra felépíteni a releváns méréseket, beállítani a konverziós pontokat. Továbbá, a Google Optimize a Praktiker által is használt Google Tag Manager eszköz segítségével könnyen és gyorsan implementálható a weboldalon.

Korábbi fejléc:

Javasolt fejléc:

Eredmények

A weboldal kellően magas forgalma, és a tesztben elvégzett jelentősebb változtatásoknak köszönhetően hamar megmutatkozott a különbség a két változat által elérhető eredményekben. A teszt a minimálisan javasolt két hetes futás alatt szignifikáns eredményt hozott, és alátámasztotta a feltételezésünket arról, hogy a javasolt fejléc elrendezés jobban teljesít az elsődleges célként kitűzött konverziós arányban, közel 10%-os növekedést előrejelezve.

A teszt alatt összegyűjtött adatokra épülő további elemzések - melyek segítségével összehasonlítható volt a régi és az új fejlécet használó oldalon belüli viselkedése - kimutatták, hogy a kiemelt tartalmakon 37%-kal több látogató járt úgy, hogy az egyéb oldalakon sem történt jelentős forgalom csökkenés. Azaz, a kiemelt információ jobb elérése mellett az egyéb információs tartalmak is könnyen elérhetők maradtak.

Fontos megjegyezni, hogy a Praktiker esetében is számottevő a mobil eszközökről böngésző felhasználók aránya, így természetesen a fenti tanulságokat a mobil oldal változaton, de külön A/B-teszt keretében szintén sikeresen teszteltük.

Az esettanulmányról készített videó:

s s

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az új műsorrendben kétszer is vetítik a széria aktuális epizódjait.

Idén az Akváriumban rendezik a hazai videoklipek kétnapos szemléjét és szakmai fórumát.

De a fesztivál az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül rászoruló gyerekek iskolakezdését is támogatja.

A Sundance TV kínálatában tűnik fel a magyar dokusorozat.

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés