hirdetés
hirdetés
hirdetés

Re: Portorozs

Igaz vagy hamis?

Az Ogilvy portorozsi nyertes alkotásai, köztük a Scrabble-hirdetések outdoor Grand Prix-je az ügynökségtől nyáron távozott kreatívigazgató, Spielmann Gábor nevéhez fűződnek, akit a különböző szakmai fórumokon gyakran támadnak azzal, hogy scamekkel nyer díjakat. A Kreatív interjúja.
hirdetés

Az idei portorozsi Golden Drumon háromszor is színpadra szólították a budapesti Ogilvy & Mather csapatát: outdoor kategóriában Grand Prix-t nyertek egy Scrabble-hirdetésel, ugyanitt ezüstöt kaptak a Matchbox-nak készült anyagal, és szintén második lett tévészpotok között a Busho rövidfilm-fesztiválnak készült kampányuk. A nyertes alkotások az Ogilvy-től a nyáron távozott Spielmann Gábor kreatívigazgató nevéhez fűződnek, akit a különböző szakmai fórumokon gyakran azzal támadnak, hogy scamekel nyer díjat az ügynökségeknek.

Sajátodnak, vagy az egykori ügynökségedének érzed a díjakat?
Mindkettőnek. Az alkotó természetesen a magáénak is érzi a munkákat, de az Ogilvynek nyertem, hiszen az ügynökségen belül, az ügynökség embereivel – például Bruno Almedia, Eric Napier és Uhrin Viktor art directorokkal – dolgoztam a három munkán. Ez egy közös siker, akkor is, ha időközben távoztam a cégtől. Meg kell említenem alkotóként Jekler Balázst is, aki a Busho-szpot animációját készítette.

Az Ogilvy Portorozsban Grand Prix-t kapott Scrabble kampányának elemei
Az Ogilvy Portorozsban Grand Prix-t kapott Scrabble kampányának elemei

A két ezüsttel és a Grand Prixvel az Ogilvy ötödik helyezett lett a Golden Drum ügynökségi rangsorában. Érzel elégtételt?
Örülök neki, hogy az ötödik lett és hogy ehhez alkotóként segítettem hozzá az ügynökséget. Hiszen az Ogilvynek bő egy évig én is a része voltam, még ha szakmailag gyakran igen különböző véleményen is voltunk. Azt sem érzem visszásnak, hogy Bartek Rams [áprilistól az Ogilvy vezető kreatívigazgatója – A Szerk.] vette át a díjat. Korrekt volt, hogy a nevezésnél engem írt be.

A díjeső után a szakmai fórumok az öröm mellett azzal foglalkoztak, hogy a kampányokat nem látták sehol, és scamekre gyanakodtak.
A Busho nem, a többi viszont proaktív munka volt. Úgy készültek, hogy megkerestük saját régi ügyfelünket, a Mattelt, hogy vannak ötleteink. Elfogadták és elkészültek a plakátok, amik játékboltokban jelentek meg. Teljesen igaza van annak, aki azt mondja, hogy így el lehet kerülni a nagy kampányoknál gyakori többrétegű szűrőt, de ez igaz lehet a selfpromóra, vagy a TCR-ekre is. A nemzetközi versenyeken – például Cannes, Portorozs – a nevezések és a győztesek nagy része is proaktív munka. Minél nagyobb a kampány, annál nehezebb megtartani a hirdetés letisztultságát. Ehhez ugyanakkor nem kell feltétlenül proaktívnak lennie a hirdetésnek: a Sylvánál [Spielmann 2006-ig az ügynökség kreatívigazgatója volt – A Szerk.] sokszor készítettünk briefre egyegy olyan díjnyertes sajtóhirdetést – VW karácsonyi hirdetés, Audi símagazin – ahol az ügyfél egyszerűen csak szabadabb kezet adott. Az igazán nagy dolog ugyanakkor ezt egy nagy kampánynál elérni, lásd a leo burnettes Sms-bandit. Bár ott a fanyalgók meg abba kötöttek bele, hogy a Djuice-nak könnyű jót csinálni.

Mi a különbség a scam és a proaktív munka között szerinted?
A scam egy nem létező termék vagy ügyfél hirdetése, vagy olyan, amiről az ügyfél nem tud. A proaktív annyit jelent, hogy az ügynökség keresi meg a megbízót, ő kezdeményezi, hogy egy kreatívötletet végigvigyen, ami végül közös munka eredményeként születik meg. Egy biztos, mindenki próbálkozik, vagy próbálkozott ilyen munkával, amit nem tartok problémának bizonyos játékszabályok betartásával.

A Grand Prix-t kapott Scrabblehirdetés angol szavakkal játszik. Lehet ma Magyarországon angol nyelvű hirdetésben gondolkodni?
Szerintem lehet, ma már itthon majdnem mindenki beszél annyira angolul, hogy értse a rat-art, vagy dog-god kifejezéseket.


Augusztusban hagytad ott az Ogilvy-t, mi körvonalazódott azóta?
Olyan konstrukcióban gondolkodom, ahol nem csak szólam a kreativitás, ahol olyan emberek dolgoznak, akik hisznek a kreatívmunkában. Csak nézzünk szét itthon, hogy hány nagy ügynökség van és milyen kevés az emészthető kampány! Kivétel például a Laboratory Ideas, remélem, tudják tartani hosszú távon a szintet. Az biztos, hogy nem akarom, hogy túlságosan gyárszerű legyen a munka, vagy, hogy túl sokan legyünk. Közelebbit nem akarok és nem is tudok egyelőre elárulni, de biztos, hogy maradok ezen a vonalon.

Köztudott, hogy minden évben elutazol egy hónapra külföldre feltöltődni. Engeded ezt a saját kollégáidnak is?
  Persze, csak meg kell szervezni, hogy ki veszi át arra az időre a munkát. Az a célom, hogy jól érezzék magukat a kollégáim és ne égjenek ki néhány év múlva. Azt gondolom, hogy nem szabad a dolgokat nagyon komolyan venni, de ezt még nekem is tanulnom kell. Tehát amikor valaki dolgozik, akkor koncentráljon arra, de azontúl tudjon kikapcsolódni. 
 

Spielmann Gábor
Az Ogilvy után a Rwenzori-hegység Ugandába csábította, öt hétig járta az országot. Szabadidejében számos sportot űz: squash-sol, teniszezik, jéghokizik, kajakozik.

 

 

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Hozzászólások (5 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
@leb
nem mindegy, köszi, hogy szóltál, tényleg rossz cikkhez tartozó galéria került be

(a kommented lényegi részét meg nem direkt ignorálom, csak nekem nemigen kellene véleményt írnom)

#
oks, nekem mindegy, csak kérdeztem. amúgy a Gábornak valóban jó kreatív agya van, többet nem tudok róla, nem ellene akartam ezt itt írni, mielőtt, hanem a scamek ellen,
amikkel nem egyedül őt lehet meggyanúsítani. sztinte mindenki operál a módszerrel, ha fesztiválokra akar utazni cégpénzen. és hát így, szép napot.
#
@leb
ja, hogy a kép, bocsánat, nem látok. félrecsúszott a galeri, másik cikké, gyógyítjuk.
#
@leb
az antidopping DDB, de itt nem is volt szó róla. matchbox, scrabble, busho.
#
ez az Antidopping Csoport film nem az Ogilvy, hanem a DDB munkája, vagy tévedek?

s ha valóban minden scamre rá lehet fogni, hogy ez igazából "proaktív" munka, akkor a fesztiválok lassan elveszítik a jelentőségüket, és nevetséges gegparádévá
válnak, mint azt Arc kiállítás. sajnos ez a trend, olyan munkák nyernek mindenhol, amiket sehol az égvilágon nem láttunk, pl. a Matchbox a játékboltokban? értem. meg az
angol nyelvű rat-art hol ment pl? a jó magyar célközönségnek angolul, úgyis beszéli mindenki :))
mindegy, proaktív.
a reklám nem egy művészeti ág, hanem egy üzlet. egy reklám attól reklám - többek között - hogy valaki megvette, mert a terméke szempontjából ezért vagy azért
hasznosnak ítélte, növeli a forgalmat, ismertséget, akármit, és az ügynökség pénzt kap érte, nem pedig fizet a médiahelyekért, hogy teljesítse a fesztiválok
nevezési követelményeit. a reklám egy üzlet, és nem független művészek dzsemborija, hiába kibaszott kreatív, ha senki nem fiztet érte. nem eladható. na, ha az mégis
megjelenik, az a scam. de ez tisztességtelen a rendes brífre készült, eladható, problémamegoldó reklámokkal szemben. biciklivel a távgyalogló pályán.
hirdetés
hirdetés

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Az oldal online divatáruházak kínálatát aggregálja.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés