hirdetés
hirdetés
hirdetés

Idén 10,7 milliárd állami médiavásárlásra

Az idei évben eddig 17 számottevő összegű médiavásárlásra szóló közbeszerzést írtak ki az állami cégek és 6-nak volt eddig hivatalos eredményhirdetése a Közbeszerzési Értesítőben. Eddig 5,1 milliárdnyi összegre hirdettek eredményt, melyből az Inter Media Group-nak 2,45 milliárd jutott, de az MEC Global is kettőt nyert 1,7 milliárd forint értékben. Négy nagy összegű tender sorsa ősszel dől el.

hirdetés

A Közbeszerzési Hatóság nemrég megújult online felületének keresője szerint az idei évben eddig összesen 17 olyan médiavásárlásról szóló (vagy zömében médiavásárlást tartalmazó) közbeszerzést írtak ki a minisztériumok és állami tulajdonú cégek, melyek jelentkezési határideje 2011 december 28-a és 2012 szeptember 19-e közé esett. Ezek összértéke összesen 10 milliárd 700 millió forint volt (mindenhol nettó összegeket írunk! – a Szerk.).

Ebből a 17 tenderből eddig hivatalosan hétnek jelent meg az eredménye a Közbeszerzési Értesítőben, további kettőről pedig tudni lehet, hogy mi lett az eredménye. Ennek a kilencnek az összértéke 5,1 milliárd forint, tehát eddig minimum ennyi médiavásárlásra szánt pénznek van nyertes ügynöksége. Négy nagy összegű közbeszerzés még csak az ajánlattételi/részvételi szakaszban van.

Rutinos IMG, régi-új MEC

A hivatalos eredményhirdetések szerint a rutinos Inter Media Group (IMG) továbbra is a legsikeresebb szereplője a médiavásárlási feladatokra kiírt közbeszerzéseknek. Először februárban megnyerte a Budapesti Fesztiválközpont 69 millió forint keretösszegű tenderét a Bell & Partnerst maga mögé utasítva, illetve a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) tenderét is, melyet ugyan még tavaly novemberben írtak ki, de csak idén áprilisban hirdettek eredményt három induló közül. Ezen is indult a Bell, valamint a Hammer Advertising. Az IMG továbbá megnyerte a Diákhitel 103 millió, a Miniszterelnökség 630 millió, végül a Magyar Turizmus belföldi kampányokra szóló 1,575 milliárd forintos közbeszerzését is. Ez utóbbi háromnál az IMG egyedüli induló volt. A Diákhitel Központ kiírása szerint a keretösszegtől a későbbiekben plusz 50 százalékkal is eltérhetnek majd, az FKF-nél plusz 30 százalékkal. Ettől függetlenül is az IMG ebben az évben nettó 2,45 milliárd forintnyi médiatendert nyert meg, a kormányváltás óta ezzel számításaink szerint 4,44 milliárdnyi állami megbízásnál jár.

Régi-új szereplőként idén megint belépett a közbeszerzési piacra az előző kormányzati ciklus alatt számos állami megbízást elhozó MEC Global (korábban: Mediaedge:cia), amely a Magyar Turizmus Zrt. külföldi kampányainak lebonyolítását idéntől szintén 1,575 milliárdért végzi, de az előző két évben is ugyanezt végezte az MT-nek csak akkor 3 milliárd forintért. Bár hivatalos eredményhirdetés még nincs, több forrásból is úgy tudjuk, hogy az MEC idén behúzta továbbá a Művészetek Palotája médiatenderét is 106 millióért.

Rajtuk kívül idén csak a Bell & Partners és az Issues Management tudott tendert nyerni. Előbbi az Agrármarketing Centrum 750 milliós, opcionálisan 2,1 milliárdos keretig kitolható tenderét nyerte meg, noha hivatalos eredményhirdetés a január 8-i jelentkezési határidő óta nem volt, a szerződésnek pedig nincs nyoma az AMC honlapján sem. Az Issues pedig az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség tavaszi Te szedd! kampányának komplex, médiavásárlást is tartalmazó közbeszerzésén lett győztes. Az Issues azonban a médiavásárlást többnyire alvállalkozóval, legtöbbször a Bell & Partners-szel végezteti.

Ezeken kívül az ajánlattételi határidőt figyelembe véve a Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt.-nek és a Hungarofestnek kellett volna már elméletben eredményt hirdetnie (167 ill. 105 millió forint keretösszegért), de erre vonatkozó információt sem a Közbeszerzési Értesítőben, sem honlapjaikon nem találtunk. Előbbi médiaügynöksége eddig az IMG, utóbbié pedig a Bell & Partners volt.

Még szabadon lévő nagyvadak

Ősz elején az eddigieken kívül hat médiatender eredménye várható, melyek közül az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség közben a gyors határidő miatt már LMP-s feljelentésig jutó 716 millió forintos tenderének eredménye várható talán a legkorábban. A részvételi szándékot augusztus 21-ig kellett jelezni, a Kreatív Online-nak nyilatkozó, a tender bonyolító Óvári és Társa Ügyvédi Iroda a hét elejére ígért tájékoztatást az indulókkal kapcsolatban (kerestük az irodát ma is, de a kapcsolattartót nem sikerült elérnünk – A Szerk.).

Augusztus 29-én van az ajánlattételi/részvételi határideje a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő 140 milliós, augusztus 30-án az Egyenlő Bánásmód Hatóság 131 milliós tenderének. Szintén augusztus 30-ig lehet jelentkezni két óriási keretösszegű médiás, vagy zömében médiavásárlási feladatokat tartalmazó közbeszerzésre is. Gazdára vár még a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) 1,5 milliárdos komplex, az Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) az Új Széchenyi Tervhez kapcsolódó 1 milliárdos médiavásárlási közbeszerzésének is. A legkésőbbi, szeptember 19-i ajánlattételi határideje a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) digitális átállást népszerűsítő, 1,9 milliárdos, szintén komplex közbeszerzésének van.

Alighanem az MTVA, az NMHH és az NFÜ tendere fogja a legnagyobb érdeklődést kiváltani az ügynökségekből, hiszen összesen 4,4 milliárd forint értékűek, vagyis az összes megbízás értékének 41 százaléka. 

Az állam egyre fontosabb megbízó

Számításaink szerint a 16 legnagyobb magyarországi médiaügynökség 2011-ben összesen 75,5 milliárdos forgalmat bonyolított le (erről a napokban bővebben írunk majd). Ha megengedjük, hogy az állam idén már nem ír ki több médiavásárlási közbeszerzést, úgy ez a 10,7 milliárd forint a médiaügynökségek tavalyi összforgalmának már a 14 százaléka. 

Természetesen ezt a 10,7 milliádot nem egy év alatt, vagyis nem idén költik el az ügynökségek, vannak két-három évre szóló megbízások is. Ugyanakkor az idei évre is komoly keretösszeg-maradék csúszott át a tavalyi, vagy az azt megelőző évről. A médiaügynökségi piac forgalma 2008-hoz képest 30 százalékkal, nyeresége pedig 40 százalékkal csökkent, így az állami megbízások elnyerése sok ügynökség számára vált fontos kiegészítő, vagy egyenesen fő bevételi forrássá.

A közbeszerzéseken való jó szereplés pedig egy-egy ügynökséget forgalom alapján a piac legfontosabb szereplői közé katapultálhatja. Míg az IMG például 2010-ben forgalom alapján a 12., nyereség alapján pedig a 11. médiaügynökség volt, addig 2011-ben forgalom alapján már a 7., nyereség alapján pedig a 3. legnagyobb médiaügynökséggé vált a piacon.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Szemtelenségből megint jelesre vizsgáztak.

Az ok a fogyasztók megtévesztése például a Pápa áldásával” vagy a „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje” szövegekkel.

A Jägermeister Brass Band egy 9 tagú fúvószenekar, aminek tagjait még a jobb emlékű 2019-ben kezdte keresni az italmárka.

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

hirdetés
hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!