Humanoid robotok hotelekben és reptéren

Először használ humanoid robotot az IBM a szállodaiparban. Connie a hotel concierge tanácsadó feladatait látja el: köszönti a vendégeket és válaszol a kérdéseikre. A turizmusban használt robotok célja az utazásélmény növelése és a vendégigények feltérképezése. A Kreatív Telenorral közös Next rovatának új cikke.

Vendégfogadó robotot tesztel az IBM a Hilton szállodalánc egyik virginiai McLean hoteljében. A robotot a szállodalánc alapító-igazgató Conrad Hilton után Connie-nak nevezték el, és feladata, hogy a vendégeket üdvözölje, majd információkkal lássa el a hotel szolgáltatásaival és a környező turisztikai látnivalókkal kapcsolatban. Az utazással kapcsolatos kérdésekre például a WayBlazer utazási oldalon keresztül ad válaszokat. Így tud többek között menetrendeket, és egyéb, személyre szabott szabadidős lehetőségeket ajánlani a vendégeknek - írja az Engadget.com.

 

A technológia alapja egy NAO kis ember formájú robot, amit a francia Aldebaran robotikai cég gyárt, és típusát egy ideje sikerrel is alkalmazzák pl. a japán bankokban tanácsadásra, egyetemeken oktatásra, és laboratóriumokban kutatásra. Connie egyébként az IBM cég Watson nevű, mesterséges intelligencia kutató programjának része, és azt vizsgálják vele, hogyan képes az emberekkel kommunikálni, megérteni kérdéseiket és azokra logikus, tudásalapú választ adni.

Az IBM közleményében azt írja, a robotokkal nem kiváltani, hanem támogatni akarja a szolgáltatóiparban dolgozók munkáját. A program célja pedig, hogy a robot minél több interakcióba kerüljön a vendégekkel, és minden feltett kérdést eltároljon, hogy később gyorsabban és nagyobb választékot kínálva tudjon válaszolni azokra. Connie-t ugyanis a recepció közelébe állították, így a menedzserek is reagálhatnak a felmerülő kérdésekre és vendég igényekre, ami mind segítségükre lehet a hotel későbbi szolgáltatásbővítésében. A hotellánc tervei szerint a jövőben egyre több Hiltonban fogja majd egy Connie köszönteni a vendégeket.

Japánban egyébként tavaly júliusban nyílt meg a világ első robotszemélyzettel működő Henn na Hotele (japánul furcsa hotel), amit a Huis Ten Bosch holland tematikájú élménypark részeként működtet tulajdonosa. Nem titkolja, hogy ezzel nemcsak a technológiai újítások fontosságára szeretné felhívni a figyelmet, de a munkabéreken is spórolni. A vendégeket a recepción japánul csevegő női humanoid robot és angolul beszélő dinoszauruszrobot fogadja, de egy érintőképernyő is segít a bejelentkezésben. A szállodavendégek és a drága robotok biztonságát azonban egy szobában biztonsági kamerákon keresztül hús-vér emberek őrzik – írta tavalyi cikkében a brit Telegraph.

Idén februárban pedig a Japan Airlines légitársaság tesztelte hat napon át szintén egy NAO típusú humanoid robotját a tokiói Haneda nemzetközi repülőtéren. A hatvan centis, ránézésre gyerekjátékszerű robotot az utas felvételi pulton helyezték el, az utasok pedig tőle kérhettek segítséget a reptéri szolgáltatásokkal, a járatok indulásával és a célállomáson várható időjárással kapcsolatban.

Itthon sem kell sokat várni a robotcsodákra. 2016. szeptember 10-én a budapesti Hungexpo ad otthont a Drónverseny és Robotika Show-nak. Az egész napos rendezvény során a Drone Prix Hungary drónverseny sorozat döntősei Közép-Európa legnagyobb, mintegy 2 700 négyzetméteres fedett drón-versenypályáján mérhetik majd össze tudásukat a kupáért, miközben a látogatók több csarnokban a drón és robotika világ legújabb vívmányaival találkozhatnak. Az esemény kiemelt támogatója a Telenor.

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Meghosszabbított nevezési határidő: 2020. november 27.

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!