hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hullanak a reklámfejek az Epicán

26 nevezett kampányból hat maradt versenyben az Epica reklámversenyen. A nemzetközi mezőnyben jelentősen csökkent a klasszikus reklámtípusok aránya.

hirdetés

A Golden Drumon és néhány más küldöldi versenyen bezsebelet díjak után idén végre bátrabban neveztek a hazai ügynökségek az Epica reklámversenyre is. A tavalyi 12 nevezéshez képest, idén 26 reklámos munkáról gondolták az ügynöségek, hogy nemzetközi zsűri elé küldik. A tavalyi öt után idén nyolcan (ACG, Café Creative, Carnation, Cluso, DDB, Grey, Laboratory Ideas, Ogilvy) neveztek. (A zsűriben a Kreatívot Román Balázs képviseli - A Szerk.)

A négynapos zsűrizés kedden délután kezdődött és péntek estig tart, azt viszont más most tudni lehet, hogy a nevezett hazai munkák közül a legtöbben kiestek az előzsűrizés során. Így járt az ACG a Wellel és a Young & Rubicammel közösen készített Zebrafest kampánya, amelyik a Golden Drumon egy aranyat kapott pr kategóriában és egy ezüstöt médiában. Megbukott a portorozsi média kategóriában ezüsttel végző DDB-s választási részvételre buzdító Szavazz! kampány is, a Cluso Ingatlan.com-nak készített munkája, a Grey, a Laboratory összes nevezése és néhány DDB-s és Ogilvy-s reklám is.

Magyar nevezések

Ügynökség

ACG

Cafe Creative

Cafe Creative

Carnation

Carnation

Cluso

Cluso

Cluso

DDB Budapest

DDB Budapest

DDB Budapest

DDB Budapest

DDB Budapest

DDB Budapest

DDB Budapest

DDB Budapest

Grey Worldwide Hungary

Grey Worldwide Hungary

Laboratory Ideas

Laboratory Ideas

Ogilvy Group Hungary

Ogilvy Group Hungary

Ogilvy Group Hungary

Ogilvy Group Hungary

Munka címe

Zebrafest (két kategóriában)

Árvízkárosultak megsegítéséért

Café Shop

Robocoke

Ilyenek a magyarok

Feledékeny ingatlanos

Kojak

Sport 1 TV

Szavazz!

Optikai csalódás I.

Optikai csalódás II.

Az éhezés vége I.

Az éhezés vége II.

Mindenki gyűjt valamit (két kategóriában)

Játssz komolyan I.

Játssz komolyan II.

Haiti földrengés I.

Haiti földrengés II.

Kisebb mint a megszokott

3D-s Warhol kiállítás

Habitat for Humanity

Hot Wheels

Hot Wheels

Habitat for Humanity 


vastag betű: a versenyben maradt alkotások
Forrás: Kreatív

A harminc európai reklámszaklapot képviselő újságírói zsűri elé mindössze a DDB ADCH-nak készített Játssz komolyan! kampánya került reklámfotó kategóriában és a Volkswagen Caddynek készített Optikai illúzió című két nyomtatott hirdetése került. Illetve izgulhat még az Ogilvy csapata is, mert a balkáni siker után a Hot Wheels két posztere itt is versenyben van még. Ezzel a hat magyar munkával már most sokkal jobban állunk, mint tavaly. Akkor ugyanis csak négy ment át az előzsűrin.

A tavalyi hatalmas visszaesés után (2008-ban 4945 ről 2009-re 3196-ra csökkent a nevezések száma) idén szinte alig neveztek kevesebben, 529 ügynökség, 3154 pályázatot adott be. Jelentősen átrendeződött viszont az egyes kategóriák közötti arány: több mint 20 százalékkal csökkent a tradicionális kategóriákba (tévé, nyomtatott reklám, rádió) nevezett alkotások száma és jelentősen nőtt a korábban futottak még kategóriának számító direkt reklám, a médiahasználat, a pr, az interaktív, az integrált és az idén bevezetett márkázott tartalom kategóriákba jelentkező kampányok aránya.

Ogilvy: Mattel Hot Wheels - Police Ticket

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
"Megbukott a portorozsi média kategóriában ezüsttel végző DDB-s választási részvételre buzdító Szavazz! kampány is, a Cluso Ingatlan.com-nak készített munkája, a
Grey, a Laboratory összes nevezése és néhány DDB-s és Ogilvy-s reklám is."

Megbukott? Hát azt meg hogy csinálta? Elbukott? Az lehet.
#
sziasztok!

Valaki magyarázza el nekem, hogy az egyik reklámversenyen I. helyezést elérő alkotás a következő versenyen, hogyan esik ki az előzsürizés folyamatában.
Nekem ez nagyon furcsa és baromi ellentmondásos - pont emiatt kétkedik a reklámos ezeknek a díjaknak az értékében.
Olyan mintha egy autó az egyik törészteszten 5 csillagot kap, a másikon meg 1-et.
hirdetés
hirdetés

Indul az HBO Max globális kiterjesztése, ennek részeként az HBO márka alatt Európában futó D2C-szolgáltatások is egységes ernyő alá kerülnek.

Az idei év tökéletes választás a poklok urának, jól is érzik magukat együtt. 

Ebben az évben a döntőbe jutott 47 pályamű közül a legtöbb döntős a Társadalmi célú kampányok – CSR - Márkák, vállalatok /doing good kategóriában született.

Eltűnt az Index impresszumából az Ivermektin nevű vegyületet a koronavírusra hatásos gyógyszerként feltüntető Molnár Dávid neve.

A discovery+ globális terjesztése 25 országban indul, a Discovery márkáinak és partnereinek – például a BBC, az A&E és a Group Nine – több mint 55 ezer epizódjával és az Eurosport tartalmaival, köztük az olimpiai közvetítésekkel.

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés