Homokból nyomtattak tengeri világot idéző hangszórókat

Egészen pontosan a tengeri sünök és egy kihalt tengeri állatfaj, a szabályos spirálban csavarodó házú puhatestűek formája ihlette a világ első, homokszemekből nyomtatott hangszóró-rendszerét. A Deeptime hangfalaiban a zene és a víz alatti őskövületek őstörténete talált egymásra.

Évek óta kísérletezik atipikus anyagokból és innovatív technológiával készülő hangfalak tervezésével a cseh Deeptime csapata, amely ezúttal a tengerben keresett és talált magának inspirációt – írja a Newatlas.com. Az Ionic Sound System két hangszóróból és egy mélysugárzóból áll, amelyeket 3D-vel nyomtattak, és amelyek formáját a legtisztább hangzás érdekében az aranymetszés tökéletes arányaihoz köthető arany spirálos geometrai szabályok alapján terveztek meg – teszi hozzá a cseh Czechcrunch magazin.

A cég weboldalán részleteiben is olvasható az az elegáns filozófia, amit a lakás miniszobrainak is beillő hangszóró-rendszer dizájnja mögé állítottak. A tervezői szerint ugyanis a forma és a zene pontosan annyira hat egymásra, mint ahogyan azt az ókori ión gondolkodók is vallották, akik a matematikai és geometriai tudományukat is a természetben látott formákra alapozták. 

A csigáspolipról elnevezett két Spirula (Fotó: Deeptime)
A csigáspolipról elnevezett két Spirula (Fotó: Deeptime)

Ezért a két, Spirula névre keresztelt hangszóró formáját az egykor főleg a Jón-tengerben élő ammoniteszek, vagyis egy már kihalt, puhatestű állatfaj ihlette, amelyeknek háza nem vertikális tengely körül, hanem síkban, szabályos spirálban csavarodik. És mivel évszázadok óta a mennydörgés a legmélyebb hang, amit az ember hallhat, a felvilágosodás időszaka előtt pedig sokan hitték, hogy amibe dübörgő hangok kíséretében belecsap a villám, az kővé változik, ezért a mélysugárzójukat Thunderstone-nak nevezték el, és egy tengeri sün alakjáról mintázták.

Ez pedig a tüskéitől megfosztott tengeri sünt megformáló Thunderstone (Fotó: Deeptime)
Ez pedig a tüskéitől megfosztott tengeri sünt megformáló Thunderstone (Fotó: Deeptime)

De persze, a hangszórók alapanyagválasztása sem volt véletlen, ehhez a tengeri üledékekben megtalálható kvarchomokot vették alapul. Ám mivel frissen, 3D-vel nyomtatva ezek a homokszemek sérülékenyek, egy saját fejlesztésű tartós, szilárdító anyagot kevertek hozzá. A három dimenziós nyomtatás során a homokszemek apró, finom barázdákat, és kövekre emlékeztető mintázatot hoznak létre, amelyek a kvarcos csillogással együtt jól látszanak a burkolaton is. A hangerőt a mélysugárzó közepén található gombbal lehet szabályozni, a tetején lévő gyűrűvel a basszus fokozható, de Bluetooth-szal telefonról és táblagépről is vezérelhető.

Fotó: Deeptime
Fotó: Deeptime

Minden egyes Deeptime hangszóró kézzel készül, egyetlen gyártási folyamat eredménye; sem illesztés, sem csavar nem tartja össze. És mindez az árcéduláikon is megjelenik. A leginkább talán audiofil szíveket megdobogtató hangfalszettet limitált kiadásban, összesen 1618 példányban gyártják, szettenként 3 141 euróért (közel egymillió forintért), a Spirula hangszórót önmagában pedig 899 euróért (285 ezer forintért) kínálják.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók