Homokból nyomtattak tengeri világot idéző hangszórókat

Egészen pontosan a tengeri sünök és egy kihalt tengeri állatfaj, a szabályos spirálban csavarodó házú puhatestűek formája ihlette a világ első, homokszemekből nyomtatott hangszóró-rendszerét. A Deeptime hangfalaiban a zene és a víz alatti őskövületek őstörténete talált egymásra.

Évek óta kísérletezik atipikus anyagokból és innovatív technológiával készülő hangfalak tervezésével a cseh Deeptime csapata, amely ezúttal a tengerben keresett és talált magának inspirációt – írja a Newatlas.com. Az Ionic Sound System két hangszóróból és egy mélysugárzóból áll, amelyeket 3D-vel nyomtattak, és amelyek formáját a legtisztább hangzás érdekében az aranymetszés tökéletes arányaihoz köthető arany spirálos geometrai szabályok alapján terveztek meg – teszi hozzá a cseh Czechcrunch magazin.

A cég weboldalán részleteiben is olvasható az az elegáns filozófia, amit a lakás miniszobrainak is beillő hangszóró-rendszer dizájnja mögé állítottak. A tervezői szerint ugyanis a forma és a zene pontosan annyira hat egymásra, mint ahogyan azt az ókori ión gondolkodók is vallották, akik a matematikai és geometriai tudományukat is a természetben látott formákra alapozták. 

A csigáspolipról elnevezett két Spirula (Fotó: Deeptime)
A csigáspolipról elnevezett két Spirula (Fotó: Deeptime)

Ezért a két, Spirula névre keresztelt hangszóró formáját az egykor főleg a Jón-tengerben élő ammoniteszek, vagyis egy már kihalt, puhatestű állatfaj ihlette, amelyeknek háza nem vertikális tengely körül, hanem síkban, szabályos spirálban csavarodik. És mivel évszázadok óta a mennydörgés a legmélyebb hang, amit az ember hallhat, a felvilágosodás időszaka előtt pedig sokan hitték, hogy amibe dübörgő hangok kíséretében belecsap a villám, az kővé változik, ezért a mélysugárzójukat Thunderstone-nak nevezték el, és egy tengeri sün alakjáról mintázták.

Ez pedig a tüskéitől megfosztott tengeri sünt megformáló Thunderstone (Fotó: Deeptime)
Ez pedig a tüskéitől megfosztott tengeri sünt megformáló Thunderstone (Fotó: Deeptime)

De persze, a hangszórók alapanyagválasztása sem volt véletlen, ehhez a tengeri üledékekben megtalálható kvarchomokot vették alapul. Ám mivel frissen, 3D-vel nyomtatva ezek a homokszemek sérülékenyek, egy saját fejlesztésű tartós, szilárdító anyagot kevertek hozzá. A három dimenziós nyomtatás során a homokszemek apró, finom barázdákat, és kövekre emlékeztető mintázatot hoznak létre, amelyek a kvarcos csillogással együtt jól látszanak a burkolaton is. A hangerőt a mélysugárzó közepén található gombbal lehet szabályozni, a tetején lévő gyűrűvel a basszus fokozható, de Bluetooth-szal telefonról és táblagépről is vezérelhető.

Fotó: Deeptime
Fotó: Deeptime

Minden egyes Deeptime hangszóró kézzel készül, egyetlen gyártási folyamat eredménye; sem illesztés, sem csavar nem tartja össze. És mindez az árcéduláikon is megjelenik. A leginkább talán audiofil szíveket megdobogtató hangfalszettet limitált kiadásban, összesen 1618 példányban gyártják, szettenként 3 141 euróért (közel egymillió forintért), a Spirula hangszórót önmagában pedig 899 euróért (285 ezer forintért) kínálják.

A sorozatot a Telenor támogatja.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.