hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hol a határ a vállalatok társadalmi felelősség-vállalásában?

Braun Róbert válaszol

Az élet kegyetlen: a márkákat sok minden veszélyezteti.
hirdetés

A verseny, a hatóság, a divat, az unalom és a radikalizmus. De leginkább a hiteltelenség, ha túl sokat vagy túl keveset ígérnek, ha racionalizálnak vagy nem kínálnak magyarázatot. Határ két dolog között van: ha volna a brand, és volna külön a CSR (corporate social responsibility, azaz a cégek társadalmi felelősségvállalása), akkor lehetne közöttük határ. Ám a márka nem kívül van – leírva, rögzítve, megőrizve, hanem az emberek fejében és lelkében, belül. A párbeszéd tehát odabenn folyik: mindenkinek vannak érzelmei, értékei, meggyőződései, vágyai és reményei; a márka ma az, ami segít ezeket strukturálni, megjeleníteni, megszemélyesíteni, sőt gyakran kiegészíteni. A személyiségjegyeit másokkal megtoldva az egyént kerek közösségi történetté, vagyis identitássá formálni.

A CSR valóban kockázatmenedzsmenttel kezdődött, és veszélymegelőzési stratégiaként folytatta. A mai világ bonyolult információs hálójában azonban a fogyasztó számára egyre inkább elmosódik a határ a magán és a köz viszonyai között, egyre inkább vágyik rá (sőt gyakran ki is kényszeríti), hogy magánértékei közcselekvéseiben – munkahelyén, fogyasztási szokásaiban, közösségi tevékenységében – is megjelenjenek. Mindez azt jelenti, hogy a fogyasztó megérezte, hogy a márka van őérte, és nem ő a márkáért. Megindult a harc azért, hogy ki az úr a házban. Nem kell nagy jóstehetség hozzá: a fogyasztó fog győzni.

Azok, akik a határt keresgélik a CSR és a márka között, bizonyosan veszíteni fognak, mert ők nem értik a fogyasztó szavát. A fogyasztó azt várja, hogy a márka és a CSR egy legyen, sőt, olyan nyitott, befogadó márkákat keres, amelyek alkalmasak arra, hogy saját, egyre kevésbé érzelmi, inkább értékmeghatározott identitását meglelje a márkában. S ha marad olyan rész, amely kívül van a CSR határain, ám belül a márkáén, az egyet bizonyít: a márka nem mond igazat. S akkor veszély van, sőt.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A gasztromarketing ügynökség felel az új étterem és bár social media felületeiért. 

A gyógyszert nem ők fogják feltalálni, de igyekeznek megakadályozni, hogy tévesen más azt állítsa magáról, hogy nála van a gyógyír.

A régi játékok rajongóinak óriási csemege a könyv.

A Veszprém-Balaton Filmpiknik direkt a koranyári időszakban csábítaná a filmrajongókat.

A Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. (BVA) vezetése mellett látja ezt a feladatot.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A Kreatív szaklap április 2-án először szervezi meg a Best of Best.net & Lollipop workshopot, amelyen az ügynökségek bemutatják a két versenyen legeredményesebben szereplő kampányaikat.

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés