hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hogyan rombolja az átlag felé húzás a reklámszakmát?

Világ életemben irtóztam az átlagostól. Nem akartam azt és úgy csinálni, ahogyan azt mások teszik. Persze már diák koromban tudtam, hogy vannak fontos dolgok az életben (társaság, zene, diploma) és igyekeztem minden téren megtalálni a saját utam. Éreztem, hogy ha mintákat követek sosem fogok tudni igazán újat alkotni, pedig valójában mindig ez volt a célom - az alkotás öröme motivál, ez éltet. Amikor egyetemista koromban véletlenek sorozatának köszönhetően rátaláltam a reklámra, tudtam, hogy ennél jobb hely nincs számomra, mivel végre azt csinálhatom, amit akarok: a munkám eredménye jól látható, kapok elismeréseket és még meg is fizetnek - írja véleménycikkében Dr. Buzási Bence, a Progressive kreatívigazgatója. (X)

hirdetés

Amikor 19 éve diákként megalapítottuk a Progressive-et, nem sok mindent tudtunk a szakma bevett szokásairól. Ismertük az Ügyfeleink igényeit és volt egy jó csapatunk, akikkel a saját módszereink szerint csináltuk a sikeres kampányokat. Közhely, de igaz, hogy az információs dömping, amiben élünk, mindent megváltoztat. A sok inspiráció forrás hihetetlen kapukat nyit ki számunkra, de sajnos sokszor azt látom, hogy a rengeteg megosztott tudás inkább kontraproduktív hatású. Ha megértés felszínes, az veszélyes, mert a reklám ahelyett, hogy izgalmas lenne, egy best practice masszává alakul.

Márpedig a felszínes értelmezésbe könnyű belecsúszni, hiszen hihetetlenül komplex közegben kell komplex feladatokat megoldanunk és a dolgok mélyére leásni csak a legkitartóbb, legkíváncsibb csapatok tudnak. Egy-egy magányos szuperhős ma már nem képes sikeres kampányokat alkotni, egyszerűen nincs kapacitás, lehetőség egy-egy feladatot egyénileg minden lényeges aspektusból körbejárni. Egy jó kreatív ötlet nélkül persze nincs jó reklám, de egyetlen jó ötlet nem elég egy kampány sikeréhez. A sikeres kampány integráltan működik, az integrált kampányokhoz pedig szupercsapat kell, szuperhősökkel, akik együtt alkotnak, együtt működnek. Ha ez nincs, akkor maradnak a bevált sablonok, az átlagos megoldások. Ezek valójában sem az Ügyfél sem az Ügynökségi oldal igényeit nem elégítik ki.

Miért nem? Mert a legfőbb motiváció az elismerés. Főleg ebben a szakmában.

Ha átlagosat alkotunk, elmarad az elismerés, így csökken a motiváció, ami a kíváncsiságot is csökkenti és egy szép ördögi körbe kerülünk, aminek a vége a teljes kiégés és motivációvesztés.

Mi a Progressiveben a kezdetektől fogva nagy hangsúlyt fektetünk a Csapatra. Fiatalként a szakmát nagyrészt egymástól tanultuk, ezt az értéket tartom a legfontosabbnak ma is. Tanulunk egymástól, kíváncsiak vagyunk, figyelünk egymásra. A csapat csak akkor működik, ha elismerjük egymást, egymás munkáját. Ha a csapat jól működik, nyitott egymásra, az azt jelenti, hogy egymás véleményét is meghallgatjuk, azaz ki tudjuk használni a közös alkotás erejét és nagyobb eséllyel alkotunk olyat, ami nem átlagos.

Viszont, ha csapatban gondolkozunk, hogyan ismerjük el az egyént anélkül, hogy kiemelnénk őt a csapatból és egyéni szuperhőst csinálnánk belőle? Ha a csapatot ismerjük el, hogyan kerülhető el, hogy az egyéni sikerek beleolvadjanak a „nagy közösbe”?

A válasz egyszerű és ugyanolyan ösztönösen jött, mint egy jó ötlet: az elismerés legegyszerűbb formája a köszönet. Mondjunk hát köszönetet egymásnak minden olyan esetben, amikor valami olyannal találkozunk, amitől úgy érezzük, hogy a projektünk, a tenderünk, vagy csak úgy általában az életünk jobb lett.

Öt éve vezettük be a Progressivenél a Lazacot, ami egy többszörös innovációs díjnyertes motivációs rendszer. A Lazac ereje, hogy szakmai teljesítménytől és hierarchiától függetlenül teremt lehetőséget arra, hogy személyesen mondjunk köszönetet egymásnak bármiért, amit egyébként a nagy pörgésben természetesnek vennénk. Nem számít, hogy megnyertük-e a tendert, ha segített valaki összerakni a prezit, és beletett apait, anyait, akkor jár neki a köszönet. Ha hozott nekem ebédet, mert én egy megbeszélésen ragadtam, jár neki a köszönet. Ha egy ötlettel segített inspirálódni - pedig benne sem volt a projektben - és ez segített a díjnyertes kreatív koncepció megalkotásában, akkor jár neki a köszönet. A pozitív visszajelzés, az elismerés csodákra képes. Nyitottá teszi a csapatot és támogat mindenkit, hogy abban teljesedjen ki, amiben a legjobb. Nálunk mindenki meg tudja valósítani magát egy olyan csapatban, ahol csak szuperhősök dolgoznak.

Bullshit? Nem. A csapat sikerei igazolják, hogy a motiváció olyan energiákat mozgósít, amivel akár földrészeket hódíthatunk meg: 2019-ben például nem volt olyan OTC gyógyszerreklám Európában, ami kreatívabb lett volna a miénknél.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

Négyféle csokit olvasztott össze egy táblába az édességgyár, és ezzel nem csak azokra gondolnak, akik Gombóc Artúr nyomdokain járva, minden csokoládét imádnak.

Lassan teljes az idei filmfesztivál programja, és már összeállt a nemzetközi zsűri is.

Őry Eszter két barátjával hozta létre az ArtNeszt, a képzőművészeti ügynökséget.

Urbán Zsolt a HírTV vendége volt, ahol a CBA csak az apropót adta, valójában a fő témát a #loveislove kampány szolgáltatta.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés