hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hogyan rombolja az átlag felé húzás a reklámszakmát?

Világ életemben irtóztam az átlagostól. Nem akartam azt és úgy csinálni, ahogyan azt mások teszik. Persze már diák koromban tudtam, hogy vannak fontos dolgok az életben (társaság, zene, diploma) és igyekeztem minden téren megtalálni a saját utam. Éreztem, hogy ha mintákat követek sosem fogok tudni igazán újat alkotni, pedig valójában mindig ez volt a célom - az alkotás öröme motivál, ez éltet. Amikor egyetemista koromban véletlenek sorozatának köszönhetően rátaláltam a reklámra, tudtam, hogy ennél jobb hely nincs számomra, mivel végre azt csinálhatom, amit akarok: a munkám eredménye jól látható, kapok elismeréseket és még meg is fizetnek - írja véleménycikkében Dr. Buzási Bence, a Progressive kreatívigazgatója. (X)

hirdetés

Amikor 19 éve diákként megalapítottuk a Progressive-et, nem sok mindent tudtunk a szakma bevett szokásairól. Ismertük az Ügyfeleink igényeit és volt egy jó csapatunk, akikkel a saját módszereink szerint csináltuk a sikeres kampányokat. Közhely, de igaz, hogy az információs dömping, amiben élünk, mindent megváltoztat. A sok inspiráció forrás hihetetlen kapukat nyit ki számunkra, de sajnos sokszor azt látom, hogy a rengeteg megosztott tudás inkább kontraproduktív hatású. Ha megértés felszínes, az veszélyes, mert a reklám ahelyett, hogy izgalmas lenne, egy best practice masszává alakul.

Márpedig a felszínes értelmezésbe könnyű belecsúszni, hiszen hihetetlenül komplex közegben kell komplex feladatokat megoldanunk és a dolgok mélyére leásni csak a legkitartóbb, legkíváncsibb csapatok tudnak. Egy-egy magányos szuperhős ma már nem képes sikeres kampányokat alkotni, egyszerűen nincs kapacitás, lehetőség egy-egy feladatot egyénileg minden lényeges aspektusból körbejárni. Egy jó kreatív ötlet nélkül persze nincs jó reklám, de egyetlen jó ötlet nem elég egy kampány sikeréhez. A sikeres kampány integráltan működik, az integrált kampányokhoz pedig szupercsapat kell, szuperhősökkel, akik együtt alkotnak, együtt működnek. Ha ez nincs, akkor maradnak a bevált sablonok, az átlagos megoldások. Ezek valójában sem az Ügyfél sem az Ügynökségi oldal igényeit nem elégítik ki.

Miért nem? Mert a legfőbb motiváció az elismerés. Főleg ebben a szakmában.

Ha átlagosat alkotunk, elmarad az elismerés, így csökken a motiváció, ami a kíváncsiságot is csökkenti és egy szép ördögi körbe kerülünk, aminek a vége a teljes kiégés és motivációvesztés.

Mi a Progressiveben a kezdetektől fogva nagy hangsúlyt fektetünk a Csapatra. Fiatalként a szakmát nagyrészt egymástól tanultuk, ezt az értéket tartom a legfontosabbnak ma is. Tanulunk egymástól, kíváncsiak vagyunk, figyelünk egymásra. A csapat csak akkor működik, ha elismerjük egymást, egymás munkáját. Ha a csapat jól működik, nyitott egymásra, az azt jelenti, hogy egymás véleményét is meghallgatjuk, azaz ki tudjuk használni a közös alkotás erejét és nagyobb eséllyel alkotunk olyat, ami nem átlagos.

Viszont, ha csapatban gondolkozunk, hogyan ismerjük el az egyént anélkül, hogy kiemelnénk őt a csapatból és egyéni szuperhőst csinálnánk belőle? Ha a csapatot ismerjük el, hogyan kerülhető el, hogy az egyéni sikerek beleolvadjanak a „nagy közösbe”?

A válasz egyszerű és ugyanolyan ösztönösen jött, mint egy jó ötlet: az elismerés legegyszerűbb formája a köszönet. Mondjunk hát köszönetet egymásnak minden olyan esetben, amikor valami olyannal találkozunk, amitől úgy érezzük, hogy a projektünk, a tenderünk, vagy csak úgy általában az életünk jobb lett.

Öt éve vezettük be a Progressivenél a Lazacot, ami egy többszörös innovációs díjnyertes motivációs rendszer. A Lazac ereje, hogy szakmai teljesítménytől és hierarchiától függetlenül teremt lehetőséget arra, hogy személyesen mondjunk köszönetet egymásnak bármiért, amit egyébként a nagy pörgésben természetesnek vennénk. Nem számít, hogy megnyertük-e a tendert, ha segített valaki összerakni a prezit, és beletett apait, anyait, akkor jár neki a köszönet. Ha hozott nekem ebédet, mert én egy megbeszélésen ragadtam, jár neki a köszönet. Ha egy ötlettel segített inspirálódni - pedig benne sem volt a projektben - és ez segített a díjnyertes kreatív koncepció megalkotásában, akkor jár neki a köszönet. A pozitív visszajelzés, az elismerés csodákra képes. Nyitottá teszi a csapatot és támogat mindenkit, hogy abban teljesedjen ki, amiben a legjobb. Nálunk mindenki meg tudja valósítani magát egy olyan csapatban, ahol csak szuperhősök dolgoznak.

Bullshit? Nem. A csapat sikerei igazolják, hogy a motiváció olyan energiákat mozgósít, amivel akár földrészeket hódíthatunk meg: 2019-ben például nem volt olyan OTC gyógyszerreklám Európában, ami kreatívabb lett volna a miénknél.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Mitte új ügyfelei közt megtalálható a régió egyik legnagyobb aukciósháza, felsőoktatási intézmény, illetve független ingatlantanácsadó cég is. 

A cél a kártyadigitalizációk és a tranzakciók ösztönzése mellett az OTP Bank innovatív arculatának építése volt.

2,3 milliárd forintos veszteséggel zárta 2018-at a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap.

Bővül az eddig is a 24 aloldalaként működő Sokszínű Vidék szerkesztősége.

A kilencvenes évek soha nem érhetnek véget.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés