hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hogyan csempéssz alkoholt a laktanyába

Május 21-e a Magyar Honvédelem Napja, ebből az alkalomból összegyűjtöttünk néhány katonai videót a világból, és megkértünk néhány katonaviselt kommunikációs szakembert, meséljen nekünk történeteket életének abból az időszakából.

hirdetés

Orosz légideszant

 

Az ukrán hadsereg szerződésesei

Sós Péter János, a B. Swan Partners ügyvezető igazgatója

Az ember azt hinné, hogy a laktanyaőrök posztján a tábori telefon a gyorsaságot és a biztonságot szolgálja. Arra való, hogy az őrök gyorsan kapcsolatba léphessenek a központtal, vagy a központ figyelmeztethesse őket valami veszélyre.

Nos, az én katonapajtásaim ezt másként gondolták. 1968-ban, a fővároshoz közeli laktanyában főként műszaki egyetemi előfelvételisek szolgáltak. (Ma már kevesen ismerik ezt a fogalmat: az volt a dolog lényege, hogy akiket fölvettek egyetemre, azok a tanulmányok megkezdése előtt rövidebb időre, 11 hónapra vonultak be. Ez nagy kedvezményt jelentett akkoriban.) Ebben a laktanyában azonban az őrök éjszakánként furcsa mozgásokat végeztek az őrhelyen – és egyáltalán nem törekedtek elaludni.

Hát igen… A műszakis srácok ugyanis igen hamar rájöttek a telefonhálózat belső szerkezetére, és nagy titokban átalakították azt vezetékes rádióvá. És természetesen az akkoriban a legfőbb rockzene-forrásnak számító Radio Luxembourgot állították be. Így a mi őreink az éjszakában a „Rádió Luxi” beat- pop- és rockzenéjére ugráltak éjszakákon át, a tábori telefon kagylójával a fülükön.

Az egészben az volt a legszebb, hogy a tisztek minderre soha nem jöttek rá.

Ez az egész idill augusztus 20-ig tartott. Másnap hajnalban riadóztatták az ezredet és átvitték a szomszédba, Csehszlovákiába, géppisztollyal „rendet csinálni”…

 

Japán Önvédelmi Erők

 

Royal Marines

 

Kínai Néphadsereg

Másnap a főroham elmaradt.

 

Szabó Béla, a Vodafone márkaigazgatója

Én még előfelvételisként nyomtam le az 1 évet, amiből végül 10 hónap lett. Mi voltunk a táposok, a gyenge, nyúvadt szerencsétlenek, akik a habzó szájú dolgozók kényekedvének kitéve botladoztak végig a szívatások erdején. Tulajdonképpen minden nap volt valami új lelemény ezen a téren.

De a legmetálabb az volt, mikoris télvíz idején kellett kipróbálnunk milyen is lehetett az Orosz sztyeppéken hajrá üvöltésével megfélemlíteni az ellent. Két napot töltöttünk kint a szántásban fel-le szaladgálva, BMP-be ki-be ugrálva. Éjjel persze a rettenet ellenség miatt nem lehetett tüzet gyújtani, így háromféle pokoli alvás innovációval próbáltuk a fagyhalált elkerülni: pokrócba csavarva mozdulatlanul fekve a melegség akarásával, a téli hideget ezerszeresen visszaverő fémből készült tankba húzódva és valami borzállatféle földbe vájt odujába vacarodva L alakban kinyújtózva miközben álmunkból a szánkba pergő homokra nyelve riadtunk fel. Másnap a főroham elmaradt.

 

 

Indiai toborzófilm

 

Horváth Lajos, a Cluso alapítója

Kreativitás az olasz hegyi vadászok elleni küzdelemben
Ha valamit kitörölhetnék az emlékezetemből, az a szombathelyi Garasin laktanyában eltöltött 1 év lenne. Életem legborzalmasabb időszaka, 18 évesen előfelvételisként bekerülni az ország legsötétebb figuráival egy körletbe, és a Magyar Néphadsereg kizárólag súlyos alkoholistákból álló szadista szombathelyi tiszti állományának engedelmeskedni olyan élmény, amit senkinek sem kívánok.
A 4. században, ahol lövésszé képeztek ki, kizárólag kétféle ember volt megtalálható: a század 40%-a előfelvételis (akkoriban az egyetem megkezdése előtt kötelező volt 1 évet a hadseregben tölteni), mindenki más börtönviselt bűnöző.  
Miután a Kreatív c. lap hasábjain vagyunk, végiggondoltam, hogy a kreativitás jelen volt-e bármilyen módon a hadseregben, és találtam is ilyet. Nem sokat, de azt a keveset is meg kell becsülni.

Kreativitás az alkohol megszerzésében
Ez az a terület, ahol börtönviselt harcostársaim képességei maximálisan kibontakoztak, és az igazság az, hogy az alábbi két módszer előtt én sem tehetek egyebet, mindhogy megemelem a kalapom. A laktanyában természetesen nem lehetett alkoholt kapni, ezért a fő beszerzési forrás a vasárnapi családi vagy rokoni látogatás volt. A bejáratnál szigorú motozás és ellenőrzés zajlott, így nem lehetett csak úgy besétálni egy üveg pálinkával.
A legnépszerűbb nyári becsempészési módszer: ahogy elindult a dinnyeszezon, minden katona min. 3-4 óriási görögdinnyét kapott, amibe a rokonok injekciós tűvel előre befecskendeztek egy egész üveg rumot, majd gond nélkül átsétáltak vele az ellenőrző ponton.
A legnépszerűbb téli becsempészési módszer: vegyél 3-4 tubus Glóbusz mustárt, majd szép lassan hajtogasd ki az alján levő feltekert zárórészt. Mosd ki a mustárt, majd tölts bele pálinkát. Ha megvan, tekerd vissza a tubus alját. Ha ellenőrzik a kupakot a bejáratnál, az alatta levő zárófólia érintetlen, a lebukás esélye minimális.
Tökéletes megoldás.

 

Kiskádár Tamás, a Mito kreatívigazgatója

"Mit kolbászol itt? Ugorjon ki a zsebéből!"

A szombathelyi Garasin Rudolf laktanyában voltam katona, és mivel mi voltunk ott az első előfelvételis évfolyam, nem volt nagyon könnyű dolgunk. 

Így aztán nagyon sokat nem röhögtünk, bár az végül is vicces volt, amikor az őrmesterem lejött utánam a gyengélkedőre - ahol napjaim jelentős részét töltöttem, mint ápolt -, hogy lelőjőn. Nyilván tök részeg volt, és amikor a 100 kilós mentősofőr azt mondta, hogy "na húzzál a kurva anyádba, mielőtt leverlek", a csávó elkullogott.

Én hatvan kilósan vonultam be, aztán gyorsan fogytam öt kilót, úgyhogy amikor anyám lejött meglátogatni, elment mellettem, mert nem ismert meg.

Viszont soha életemben nem láttam olyan szép napfelkeltéket, mint ott sorozatosan. (Ebben nyilván benne van az is, hogy nem mindig kelek olyan korán, mint ott, hehe.)

Szóval én a gyengélkedőn töltöttem a katonaidőmet, vagyis félévet, mert utána közös megegyezéssel eljöttem.

A gyengélkedőn Gyula volt a konyhás és büfés egyszemélyben. A büfés tevékenység abban merült ki, hogy lehetett venni kávét. A kávéfőzés módja Gyulánál a következő volt.

Lefőzte a kávét. Bevitte az orvosoknak.

A zaccot bennehagyta a gépben, és újra lefőzte. Ezt itták az eü (egészségügyi) katonák.

Végül még egyszer lefőzte, ami a gépben volt (nem tudom, ezt is zaccnak hívják-e), ezt vehettük meg mi, ápoltak.

A gyengélkedő amúgy nagyon jó hely volt, mindenki odavágyott, mert nemigen kellett lövöldözni meg rohangálni, és az ember csupa jó arccal beszélgethetett, akik szintén próbálták túlélni ezt a mérhetetlen baromságot, amit sorkatonaságnak hívtak. Teltek-múltak a napok, és már csak kb. 9000-et kellett aludni a rendszerváltásig.

Természetesen részt vettem olyan foglalkozásokon is, mint célbalövés meg fegyvertisztítás, de azokról nem nagyon tudok mit mondani, mert lőni összesen három golyót lőttem ki, a fegyvert meg nem szedtem szét, mert nem tudtam és/vagy akartam volna összerakni utána.

És még az is vicces volt, hogy a nem előfelvételis (tápos) katonák magáztak minket izomból.

Ja, és volt egy kedves katonatársam, aki elég sokat szívott a neve miatt, mert úgy hívták Százados. (érted, mennyire menő már, hogy Százados honvéd lépjen ki, muhaha.)

 

 

A katonai toborzóvideók összegyűjtésében a Tumblr katona- és fegyverügyi szakértője, Seprődi Kiss Árpád volt segítségünkre. 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A magyar tervezőmárka egy, a Szárnyas fejvadász 2049-et idéző ruhával lepi meg a Thirty Seconds to Mars-sal érkező sztárt.

A Baskin Robbins étteremlánc nem csak megépítette sorozatban fontos szereet kapó fagyizót, de már tévéreklámot is készített a Scoops Ahoy-nak.

Csuklóból meg tudod mondani, melyik élethelyzetre, melyik Youtube-os fail videó a legjobb? Akkor valószínűleg új munkahelyet kéne keresned – üzeni a Kelly Services új kampánya.

„Kapd el, ha tudsz!” címen indul az új műsor, most kezdődnek a felvételei.

A Viastein térköves sétány ötletét a White Rabbit reklámügynökség szállította.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés
hirdetés