hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hírértékért mindent, vagy semmit

Szaporodnak a hirdetésszervező újságírók és médiafoglaló pr-esek. Etikátlan, törvénytelen, mégis létezik. Beépülő újságírónk saját bőrén tapasztalta, hogy újságírók és pr-esek hogyan bokszolnak egymással a pénzen egy-egy megjelenés érdekében.
hirdetés

Tisztelt Látogatónk!

Ön még nem előfizetője a Kreatív Online-nak, vagy még nem lépett be előfizetői felhasználónevével és jelszavával.

Ha nincs éves előfizetése, de szeretne vásárolni, fizessen elő itt >>>

E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív)
hirdetés

Többszörös díjnyertes rendezvényen dolgozott közösen a Deutsche Telekom és a Progressive. (X)

Mátrai Miklós távozása után Bósza Zsolt átalakította a vezetést.

Tóth Levente, a Népszabadság és a Világgazdaság egykori főszerkesztője, jelenleg a KNK PR&Média press evangelistje szállította az eheti Kultúrterrort.

Interjú Bojtár B. Endre főszerkesztővel.

18-23 évesek jelentkezését várják a Roger Hatchuel Academy 6 napos tréningjére.

Hozzászólások (5 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Nem azt mondtam, hogy a jó tartalmat megvehetik. Hírértékért szoktunk megjelentetni cikket nem hirdető cégtől is. Egy cégtől egyszer, legfeljebb kétszer. Még egyszer
kérdem: ha nem így lenne, ki fizetne a hirdetésért? Akinek a cikkeit folyamatosan megjelentetjük, az biztos nem; aztán lassan a konkurensei sem, mert látnák, hogy kidobott
pénz.
Próbáljuk elkerülni a hirdető cégek hírérték nélküli cikkeit is, amennyire lehet. Próbáljuk meggyőzni őket, hogy az olyan megjelenés úgysem ér semmit.
Kategorikusan nemet mondani szinte lehetetlen; meg kell próbálni belekínlódni, kipréselni belőlük mégis valamit, amitől olvasható lesz. Aki tud erre jobb megoldást,
írja meg!
Szaksajtóban dolgozom, úgyhogy egy cégről szóló "kellemetlen tartalom" az lehet, hogy van tíz másik termék, ami ugyanazt tudja, sőt többet, vagy olcsóbban (teljesen
használhatatlan termékkel nem szoktam találkozni). Az, hogy egy cég cikkébe nem szúrom be zárójelben a konkurens hasonló termékeit, talán nem etikátlan. Hiszen egy
adott jó megoldást mutatok be, nem állítva, hogy az egyetlent. És a cikk végén ott a gyártó neve, az olvasó eszerint értékelheti az infókat.
Más kellemetlenségeket – gyárbezárás, termék megszűnés, leépítés, rossz gazdasági év – nem szoktunk elhallgatni, és erre nem is érzünk nyomást a
hirdetőktől – tudják, hogy ilyesmit úgysem lehet eltitkolni.
Azt még a legnagyobb hirdetőnek sem ígérjük meg, hogy hallgatunk a más hasonló termékekről. Nem is ígérhetjük, hisz lehet hogy ők is hirdetőink lesznek.
A cég- és termékinformációk eljuttatása ugyanakkor nem közszolgálat, nem erkölcsi kötelesség, hanem üzlet, amiből a megjelenőnek haszna származik; az újság pedig
abból él, hogy ebből részt kér.
#
Ha a jó tartalmat megvehetik nálad, akkor mi gátol meg téged abban, hogy az adott cégről szóló kellemetlen tartalmat pénzért ne jelentesd meg?
#
Szerkesztőként ennek az etikai problémának másik oldalát is megemlíteném: etikus-e hirdetőinkkel szemben, akik milliókat hagynak nálunk, ha mások – akár legnagyobb
konkurenseik – ingyen kapnak ugyanolyan, sőt hatásosabb megjelenést, ha hírértékű cikket küldenek? Nem természetes-e, hogy az ingyen megjelenésre pályázó ezer levél
közül előre helyezzük azokat, akikkel jó a viszony? Az érkező anyagok száma végtelen, a megjelenési hely véges.
Nem természetes-e, hogy ha illusztrációra, példára van szükség egy témához, ahhoz a céghez fordulunk, akit ismerünk? Az illusztráció ugyanolyan jó lesz, mintha a
konkurens terméke látszana rajta.
És az etikátlan-e, ha az ingyenes közlés hátsó szándékai között ott van, hogy az üzletkötők később megkeresik az adott céget? Igen, ott van. Hiszen enélkül is
megkeresnék előbb-utóbb, ha a lapunk szakterületén tevékenykedik. És az, hogy a többszöri ingyen megjelenés után sem hirdető cég híranyagai előbb-utóbb kukában
végzik? Mégis, mit várnak, ha folyamatosan közölnénk őket ingyen, akkor ki hirdetne?
Ez lenne a "médiakorrupció"? Ne akarjuk már a céghírek, termékújdonságok, akciók és hasonlók eljuttatását az olvasókhoz közszolgálatnak beállítani, amit
meggátol a gonosz, korrupt újságíró! Ha nem adunk hírt egy új termékről, az nem ugyanaz a kategória, mintha pl. politikai lapban "elhallgatnánk a tudomásunkra jutott
tényeket".
#
Sziasztok, ez számomra is hatalmas probléma! 30 éves újságíró vagyok és az elmúlt 1-2 évben többször is előfordult velem, hogy jelentkeztem egy állásra, be is
hívtak, majd közölték, hogy az újságírónak náluk sales-eznie is kell!!! (Természetesen a hirdetésben szó sem volt ilyesmiről.) Úgy értem, akkor írhatok, ha
telemarketingeskedek!!! Ez komoly lapoknál is előfordult, nem csak zugújságoknál - úgy állították be, mintha a megjelenési lehetőség ajándék volna a sikeres
telemarketingeseknek. (Ja, hogy mesélhessék a haveroknak, hogy ők "újságírók"). Valamit ki kéne találni, pl. letiltani azt, aki szabálytalan hirdetést ad fel,
megbírságolni stb.
#
Sziasztok! Gyakorló PR-esként hadd fűzzek hozzá annyit, hogy a dolgok ebben az esetben sem feketék-fehérek. Megjártam mind a média, mind pedig a hetente follow-upoló
asszisztens útját, ezért állíthatom, hogy ha egy jól összeállított sajtólistával dolgozik az ügynökség, tisztában van a médiapiacon zajló eseményekkel és
trendekkel, akkor kicsi az esélye annak, hogy egy-egy ilyen "hirdetési lehetőségbe fut bele". Emellett ahhoz, hogy ne vesszünk el a közleményünkkel az újságíró
mailboxában, fontos a releváns és valóban tartalmas információ szolgáltatása, de ez már valóban minőségi kérdés, így ezt a teljesítményt nem minden ügynökség
tudja hozni a piacon. Ugyanakkor vannak olyan sajtóorgánumok, ahol valóban, a PR egyenlő a hirdetéssel, de ennek hátterében sok esetben az áll, hogy kis példányszámú,
roppant alacsony költségvetésből fenntartott lapokról beszélünk.
hirdetés

A cég áprilisban hozza ki a Pepsi Cafét, kétszer annyi koffeinnel.

Mikor kell igazán beindítani a hájpot? Saját közösségi csatornákra érdemes koncentrálni, vagy jobb, ha más oldalakon indul be beszélgetés a filmről?

Az emberi sokszínűség áll a karácsonyi reklám középpontjában.

Az ügynökség a klasszikus kékben is meglátta a potenciált.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés