hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tobzódjunk Magyarország kreativitásában a Highlights of Hungaryn!

A Highlights of Hungary jelöltjeit végignézve Magyarország mindig színes helynek tűnik, ahol rengeteg kreatív és nyitott ember él. Szerkesztőségi szavazás útján kiválasztott hét projektet mutatunk be az idén is vegyes listából.

hirdetés

A Highlights of Hungary 2013 óta jelöl műfajtól függetlenül magyar kreatív projekteket, idén január 4. és 25. között szavazhat a közönség a verseny honlapján. Idén a Kreatív a HoH médiapartnere. A díjátadó február elsején lesz a Katona József Színházban. 

Ejtech 

„Ahogy (...) mi dolgozunk a textillel, az anyag valójában megszűnik textilnek lenni, valami mássá alakul, élővé válik. Hatással lesz a környezetére – és fordítva. Valahogy úgy, mint a kaméleon bőre” – mondta korábban az ejteches duó egyik tagja, Esteban de la Torre. Meg azt is, hogy a LED-es világítós pólók csak hordható karácsonyfák. Ő és Kárpáti Judit Eszter okos textileket készítenek, vagyis tapintással befogadható zenét, mintákat váltó anyagokat hoznak létre. Lehet, hogy a jövőben hidegre fűtéssel reagáló pólóink lesznek, és öltözés nélkül alakulhat át a teljes szerelésünk miközben A-ból B-be haladunk. Ha tényleg így lesz, a technológia előfutárai épp az olyan művészeti kezdeményezések lesznek, mint amilyenek az Ejtech kísérleti munkái. Technospiritualizmus Budapestről! Bővebben.

Everybody Needs Art 

A kortás művészetet népszerűsíteni és bevinni a hétköznapi terekbe – szép kihívás. A feje tetejére állhat minden bölcsész, sztereotípiákat nehéz felülírni. Azt például, hogy a kortárs képzőművészet nem egyenlő a fehér alapon fehér kockával, a kortárs művészek pedig nem – feltétlenül – ugrálnak meztelenül gázálarcban, miközben egymást kenegetik olajjal. Bencze Péter vezetésével az ENA számos saját projektje mellett aktívan képviseli és segíti a hozzá kötődő művészeket, de a befogadókat is. Ha csak végigpörgetjük a Facebook-oldalt, hamar képbe kerülhetünk azzal, mit és hol érdemes aktuálisan megnézni. Az Everybody Needs Art mindemellett tetőteraszos kiállítótér is, a tetőteraszokat pedig mindenki szereti. A kortárs művészek köztünk élnek. Bővebben.

Nikon One: Magyarország természetföldrajzi tájai 

Az európai őz (Capreolus capreolus), a vaddisznó (Sus scrofa), a közönséges denevér (Myotis myotis), a szürke farkas (Canis lupus), a gímszarvas (Cervus elaphus). Brunszkó Nikon László munkáin menő a túzok, sandít a róka, a rákosi vipera pedig mintha visszatérő indie lemezéhez pózolna a Kunság gémeskutas mezején. A street art művész, ahogy mondja, szétfújta már, amit csak lehetett, és most jobban szereti, hogy digitális tábláján nem kell száradó festékre várni. A túrázás szenvedélyévé vált az elmúlt években, legjobban az útvonalról letérni szeret. A HoH-ra jelölt természetföldrajzos-állatos sorozata szerelemprojekt, főleg hajnalban és éjszaka készült. Vaddisznókat a falakra! (A projekt két másik HoH-jelölthöz is kötődik: csodás természetfilm készült Gemencről, Brunszkó pedig az „Ott voltunk és ott leszünk a magyar sport nagy pillanatainál!” spotban is tevékenyen dolgozott.) Bővebben.

 

Reform 500 

Köztéri szobrok vagy egyedi installációk ügyében jóval több kreditet adhatnának az embereknek a döntéshozók, mint amennyi a mostani általános felhozatalból következik. Van blikkes fiúnk, Columbónk kutyával, erősen ellentmondásos sasunk és angyalunk, meg rengeteg szigorú arcú lovasunk. Progresszív emlékezetpolitikával foglalkozó, vagy bármilyen szempontból kreatív munkából kevés jut el sokak által használt közterekre. A Reform 500 így most néhány üdítő kivételhez – például a Fel a fejjel Budapesthez vagy a holokauszt áldozataira emlékező nemzetközi botlókövekhez – csatlakozott. A reformáció 500. évfordulója kapcsán Szabó Levente és Polgárdi Ákos szépen kivitelezett munkája 95 darab 49x49x8 cm-es finombeton lapból áll, melyeket a Kálvin téren szórtak szét. Minden négyzetre rövid angolul, magyarul és németül is olvasható idézet került a reformáció korszakával kapcsolatban. Bővebben.

Remodel stúdió 

Végre nem budapesti projekt, ami szociális céllal is működik. A szegedi Remodel az itthon még nem annyira elterjedt társadalmi vállalkozások körét bővíti. Lényege, hogy hátrányos helyzetű fiatalok foglalkoztatásával újít fel szétment bútorokat, melyek amúgy valószínűleg sok év alatt egyszerű szemétté válnának. Az így egyedi designtermékké váló tárgyak – székek, asztalok, heverők, fotelek – nem az olcsóbb Ikea-árakhoz igazodnak (egy kicsi puff például 28 ezer forintba, egy bársonnyal bevont heverő pedig már 180 ezer forintba kerül). A társadalmi munkával foglalkozó szektor nehéz és teljesen bizonytalan helyzetében a Remodel a piacra bízza magát. Bővebben.

Rudapithecus Látogatóközpont 

Rudabánya mellett 1965-ben találtak egy tízmillió éves lényt, pontosabban a koponyatörödékét. Rudapithecus hungaricus, vagyis Rudi, főemlős volt. Felbukkanása erősen feldobta az északkelet-magyarországi forgalmat a volt bányaterületen. Az idei jelölés a nemrég kiépített és akadálymentesített Látogatóközpontnak és környezetének szól, ami új zarándokpontja lehet bárki „fedezzük fel Magyarországot” projektjének.  A bányaterület a tóról készült képeivel önmagában helyet foglalhatna magának bármelyik Wizzair magazinban, de a Rudapithecusban van már tanösvény, nagy falfestmény, és több kilátó- és pihenőpont is. Bővebben.

Vigyél Haza Alapítvány: Jót Enni és Jót Tenni! Virtuális kutya-étlap 

Az elsőre nehezen érthető projekt valójában egyszerű, ráadásul a népszerűt köti össze a népszerűvel. A Vigyél Haza Alapítvány árva és sérült kutyákkal foglalkozik, nekik keres gazdát. Az adományozás fontos bevételi forrást jelent számukra, étlapos projektjükkel a begyűjtésére találtak ki új megoldást. Egyelőre két budapesti étteremben rendelhetünk a virtuális kutya-étlapjukról. Ezen Varga Luca grafikái mellett valóban kutyáknak való menüből lehet válaszani, a kutyaétel ára pedig automatikusan az Alapítványhoz kerül. A Vigyél Haza várja további helyek jelentkezését is, hogy választhassunk: saját rendelésünk leadásakor pár száz forintért vesszük meg Buksi könnyű reggelijét, inkább a közepes árfekvésű Szaftos falatokat választjuk, vagy egyszerre hívjuk meg nagyobb vacsira Mackót, Csöpit, Turbót és Dömpikét. Bővebben.

A jelölő kurátorok

Bagi László (újságíró, Forbes)
Böszörményi Nagy Gergely (vezető, Design Terminál)
Hitka Viktória (képzőművész)
Horváth Dorka (újságíró, blogger, BOOKR Kids alapító)
Liptay Gabriella (marketing-és kommunikaciós igazgató, KPMG)
Megyesi Zsuzsa (art director, A+Z Design)
Martinkó József (építészet- és dizájnkritikus, Octogon Magazin főszerkesztő)
Szűcs Péter (szerkesztő, újságíró, PetersPlanet.travel alapító)
Takács Ákos (marketingvezető, Red Bull Magyarország)
Trellay Levente (art director, Telep Art Agency)

 

 

Balkányi Nóra
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A DekoRatio Branding & Design Studio által tervezett Anjuna Ice Pops csomagolása is Red Dot-díjat nyert.

Október 30-ig várjuk a nevezéseket a járványhelyzethez igazított RGB-re. A zsűri elnöke idén is Vargha Balázs, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője lesz.

A műsor producere Máté Krisztina, az adások heti rendszerességgel lesznek láthatóak.  

A Business Class csütörtökönként érkezik a legfontosabb kereskedelmi témákkal.

Beleznai Márk METU-s vizsgafilmje, az Agapé is ott szerepel az idei Cinéfondation válogatásában.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés