Házi kedvencként játszik Cozmo, az asztali minirobot

Alvás közben horkol, örömében bukfencezik, idegenek előtt szégyenlősködik, de gazdáját megismeri – ősztől kapható Cozmo, a tanítható és érzelmekkel manipuláló minirobot. Toy Story az irodában, házi kedvenc a szőrallergiások otthonában, vagyis egy igazi Wall-E a Telenor Kreatívval közös rovatában.

A mobilos applikációkkal irányítható kisméretű játékautóiról ismert, de alapvetően robotikával foglalkozó Anki gyártócég legújabb dobása a gyerekek és a kisebb háziállatok viselkedési mintái alapján működő Cozmo nevű minirobot. „A távirányítós versenyautókat hiába ruházzuk fel mesterséges intelligenciával, az emberi személyiség-jegyek kifejezésére sokkal alkalmasabb formát kellett találnunk. Egy minirobotban például életre kelthetsz egy olyan szerethető karaktert is, amilyet általában csak a filmekben látunk” - idézi Hanns Tappeiner, a 2010 óta a Szilícium-völgyben működő cég egyik alapítójának szavait a The Verge.

A Pixar Wall-E figurájához hasonlító tenyérnyi nagyságú robotot az okostelefonokhoz használt képernyő megérintésével lehet alvásából felkelteni, és a hozzá lefejlesztett alkalmazással irányítani. Idegenekkel szemben félénken viselkedik, de amint kamerájával felismeri a körülötte lévő emberek arcát vagy hangját, egyből barátságossá válik, készen állva a játékra. Ha sokáig magára hagyják, látványosan unatkozni kezd, és kijelzőjén az Atari klasszikus faltörő videojátékával kezd játszani.

Érzelmi motorként funkcionáló szoftverével többfajta állapotot képes kifejezni, például bukfencezéssel örül, ha egy játékban nyer, és dühösen rázza a fejét, ha veszít. Tud bátorságra, magabiztosságra, izgatottságra és boldogságra utaló állapotot is kifejezni. Ha beépített mozgásérzékelőjével felismeri az íróasztal szélét, rémült csipogással jelzi a számára veszélyes mélységet, majd a körülötte tétován állókra vetett rosszalló nézéssel fordul vissza a biztonságosabb zóna felé. A gyártók szándékosan úgy programozták a robotot, hogy minden szituációra mókás véletlenszerűséggel reagáljon.

A gyártó cég a robot karakterének kitaláláshoz Carlos Baena, a Pixar animátorának segítségét kérte, aki egy Maya nevű szoftverrel másolta le az emberszerű érzelmeket és viselkedéseket. Ennek köszönhetően képes a minirobot hangulatának megfelelően változtatni hangszínét, fejének dőlésszögét és szemével kifejezni az aktuális érzelmeit. Minél többet foglalkozik a kis robottal tulajdonosa, annál okosabb és alkalmazkodóbb lesz, a nehezebben megoldható feladatokhoz pedig a wifin rácsatlakoztatott okostelefon tudását használja.

Akkumulátora két órán át működik, de töltődokkjába beállítva nyolc-tíz perc alatt újratölthető. Az Anki legújabb termékével a házi kedvencre vágyó gyerekeket és az irodában dolgozókat célozza meg, akik mindennap új dolgokra taníthatják meg az asztalaikon korzózó minirobotokat. A Cozmót idén októbertől 180 dollárért árulják, a mellé tervezett külön fejlesztői készlettel pedig a programozók kísérletezhetnek vele, hogy tovább bővíthessék a robot tudását.

Itthon azonban még addig sem kell várni a robotcsodákra. 2016. szeptember 10-én ugyanis a budapesti Hungexpo ad otthont a Drónverseny és Robotika Show-nak. Az egész napos rendezvény során a Drone Prix Hungary drónverseny sorozat döntősei Közép-Európa legnagyobb, mintegy 2700 négyzetméteres fedett drón-versenypályáján mérhetik majd össze tudásukat a kupáért, miközben a látogatók több csarnokban a drón és robotika világ legújabb vívmányaival találkozhatnak. Az esemény kiemelt támogatója a Telenor.

 

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!