Házak tetejéről leugró emberek életét menti meg egy diákok által tervezett drón

Kínai egyetemistáktól származik annak a négy, mentőhálót kifeszítő drónnak az ötlete, amelyek az épületek tetejéről és a hídpillérek csúcsairól mélybe ugró emberek életét menthetné meg, ha időben kapnának telefonos riasztást. A szenzorokkal ellátott repkedő szerkezetek segélyhívásra aktiválódnak, GPS-szel tájékozódnak, és a bajba jutottak minden apró mozgását érzékelik.

Net Guardnak nevezte el szerkezetét a kuangtungi műszaki egyetem hat hallgatója, akik arra építették ötletüket, hogy a tűz miatt a toronyépületek tetejére menekülő emberek életét négy, együtt repülő drón menthesse meg a jövőben. Ezek ugyanis olyan helyekre is képesek eljutni, ahova a tűzoltóautók emelőkosara vagy mentőpárnája nem tudna kitelepülni.

Fotó: Golden Pin Concept Design Award / Facebook
Fotó: Golden Pin Concept Design Award / Facebook

A rendszer lényege, hogy a segélyhívó központba beérkezett hívás után a szerkezetek a kezelő utasítására aktivizálódnak, majd a műholdas navigációs rendszer által megadott koordináták alapján felkutatják a riasztás helyét, ahol egymástól elválva nyítják ki védőhálójukat. A négyes poliuretánból készült háló a tervezők szerint elég stabil ahhoz, hogy egy átlagos testsúlyú felnőttet elbírjon, a drónok érzékelői pedig arra is alkalmasak, hogy hőtérkép segítségével letapogassák a tűzfészket, és lekövessék az épületekben menekülő emberek mozgását – írja cikkében a brit Metro.  

Persze, ezek után jogosan mehet a matek arról, hogy egy nyolcvan kilós emberrel fel tudnak-e egyáltalán emelkedni ezek a kvadrokopterek, és ha igen, mekkora magasságban képesek lavírozni, miközben az aggodalmak listáját bővíti az is, vajon kalkuáltak-e a tervezők a rántóerővel a test hálóba érkezésekor. És bár ez a kérdéslista folyamatosan bővül, az ígéretesen hangzó ötletet november végén a tajvani Golden Pin Concept Dizájn verseny is elismerte egy fődíjjal. Így az elnyert 13 ezer dolláros összeget most már a koncepció részletesebb kidolgozására, fejlesztésére és közben a válaszok megtalálására fordíthatják.

Az 1981 óta minden évben más-más tematikára épített versenyre a dizájn- és technológiai innovációk legkreatívabb tervezőit várják. Az idei évben a zsűri azon pályamunkákat minősítette legjobbaknak a 29 ország 7500 nevezett projektje közül, amelyek üzenetében a tervezők társadalmi érzékenysége is mérhető volt.

A cikket a Telenor támogatta.

Szekeres Andrea
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók