hirdetés
hirdetés
hirdetés

Hazai cégek olimpiás kampányai

A Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) és a szakágak szponzorai a plakátok és a szpotok mellett idén gerillakampánnyal is próbálkoztak. Olimpiás reklámok és hirdetői magyarázatok.

hirdetés

A magyar olimpiai mozgalom legnagyobb támogatói között a bankszektor szereplőit, a telekommunikációs cégeket, valamint az energiapiac vezetőit találjuk. A MOB 2004-2008 közötti időszak gyémántfokozatú főtámogatói az E.on, a Szerencsejáték és a T-Mobile voltak. Ők összesen – az Adidas-szal kiegészülve – 50 millió forinttal támogatták az olimpiai mozgalmat. Ennek megfelelően mindhárom cég jelentős erőket fektetett a támogatói szerepvállalás kihangsúlyozásába is. A MOB megjelenési felületeket biztosított támogatói számára a Magyar Televízióban (MTV), a Nemzeti Sportban és a Magyar Rádióban. Ezeken felül a közvetítések közvetlen közelében megvásárolt támogatói szpotokat kedvezményes tarifával számolta az MTV.

A cégeknek szinte minden platformon voltak megjelenései, de természetesen a hagyományos közterületi reklámok és televíziós szpotok mondhatók igazán szembetűnőnek. A MOB és a szakágak egyéb fokozatú támogatói közül a K&H, a Vodafone, a MKB és a Mol megjelenései voltak jól követhetőek, viszont az Adidas a MOB gyémántfokozatú támogatójaként a labdarúgó Európa Bajnoksággal ellentétben az olimpia előtt és alatt nem kampányolt, ahogy a sport iránti elkötelezettségét tradicionálisan jól kommunikáló McDonald’s sem. A Kreatív Online megkeresésére Jenet Katalin, az Adidas Magyarország kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a magyar olimpiai csapat hivatalos sportszergyártójaként eleve jelentős médiamegjelenéseik voltak egész évben, és az olimpia alatt a küldöttség az ő melegítőikben szerepelt, ennek megfelelően korábban úgy döntöttek, hogy külön olimpiai kampányra idén nem lesz szükségük. A McDonald's nemzetközi stratégiai döntésekre hivatkozva nem kampányolt Magyarországon.

A szponzorok a médiamegjelenések mellett természetesen igyekeztek kilépni a képernyő és a hirdetőtáblák adta szűkös keretekből és programokkal, rendezvényekkel, márkázott tárgyakkal (gumicukorral, matricával, ásványvízzel) igyekeztek tovább erősíteni a márkamegjelenésüket az olimpiára. A Samsung a „Fuss az olimpiai lánggal!” program keretében négy magyart (köztük két civilt) utaztatott ki Hainan szigetére, köztük Halász Judit színész- énekesnőt és Barabás Évát, az RTL Klub műsorvezetőjét, bár ennek nyoma nem igazán maradt a hazai médiában. A K&H olimpiai futónapokat rendezett, a T-Mobile pedig egy sörsátrat telepített a budapesti Madách térre. Kevés visszhangja volt azonban a T-Mobile Pekingmanager.hu játékkal összekötött hírportáljának.

Újszerűnek mondható integrált kommunikációt folytatott az olimpia alatt a Vodafone. A köztéri szökőkutakban cápauszonyokkal gerillázó telekommunikációs vállalat akciójához a Vodapolo.hu minisite is kapcsolódott, amit Iványi Orsolya, a Vodafone pr-menedzserének elmondása szerint a kampány elindulása óta 30 ezren látogattak meg.

A legfontosabb portálok közül a Samsung a Telesport.hu-t, a T-Mobile a Nemzetisport.hu-t, az E.on az Indexet, a K&H pedig az Origót bérelte ki magának az olimpia idejére.

A Kreatív Online megkeresésére a cégek képviselői azt nyilatkozták, hogy az olimpiai szponzorációtól elsősorban márkaismertség-növekedést, valamint a vállalat sport iránti elkötelezettségének elismerését várják. Ennek kutatását a cégek önállóan végzik. A kampányok bekerülési költségei a támogatói összegeken felül néhány tízmillió és százötven millió forint között mozogtak. Az olimpiához kapcsolódó megjelenések médiaanalízise a TNS Media Intelligence kutatócég ígérete szerint szeptemberben várható.


Szerencsejáték




T-Mobile


 

Mol


 

E.on


 
Vodafone







Samsung

Samsung reklámfilm

 

MKB

MKB reklámfilm






K&H

K&H reklámfilm

 

A NOB szponzorációs szabályzat

Az Olimpiai Játékok 17 napos periódusa alatt nem jelenhet meg a sugárzásra kerülő reklám és szponzorációs megjelenésekben a Játékokban hivatalosan részt vevő sportoló, edző vagy hivatalos személy neve, képe, hangja, képmása, játéka stb.

● Nem hivatalos támogatók reklám vagy szponzorációs megjelenéseiben nem használható fel olimpiai jelkép, összetett jelkép, nem tartalmazhat az Olimpiai Játékokra vonatkozó bármilyen utalást, olimpiai képeket, vagy bármely más anyagot, mely egyértelműen utal az Olimpiai Játékok és bármely személy vagy cég között lévő összefüggésre vagy hivatalos kapcsolatra.  

● Az Olimpiai Játékok hivatalos támogatóinak termék kizárólagosság biztosított. Nem kerülhet olyan reklámblokkba harmadik személy, akinek a termék- vagy szolgáltatási kategóriája megegyezik az adott blokkban található hivatalos szponzoréval.

     ● A támogató cégszerű megnevezését minden esetben feliratozással közölni kell (jól láthatóan és megfelelő időtartamban).
    
     ● A támogatói üzenet nem lehet reklámértékű, így különösen:

               ● a támogatói üzenetben nem jelenhetnek meg a termék csomagolásán látszódó, a termék tulajdonságára, összetételére, árára vonatkozó információk (kivéve a termék márkanevét, logoját).
               ● a támogatói üzenet nem tartalmazhat utalást terméktulajdonságra, árra, kereskedelmi elérhetőségre.
               ● reklámfilm, vagy annak változtatott részlete támogatói üzenetben nem jelenhet meg.
               ● a támogatói üzenet vizuális és/vagy verbális szerkesztettségén keresztül nem lehet alkalmas népszerűsítő hatáson túlmutató – gazdasági lépés megtételére, vagy az attól való tartózkodásra – ösztönző hatás kiváltására.

     ● A szponzor a támogatott sportág közvetítésének szponzoraként jelölhető meg, nem lehet a sportolók támogatóját és a sportág közvetítésének támogatóját összemosni.

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Fileok

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Valótlan tényeket állítottak a termékről. A cég „visszaeső jogsértő" a hatóság szerint.

A Trónok harca előzménysorozat pedig 2022-ben érkezik. Összeszedtük a legfontosabb infókat az HBO amerikai sajtónapjáról.

Rendezők, producerek, operatőrök, vágók, hangmérnökök, fesztiválszervezők és filmforgalmazók is ott vannak már a tagok között.

Az RTL Klub is kapott egy 200 ezer forintos bírságot az NMHH Médiatanácsától.

Merülés a Duna Arénában, kajakozás a nulla fokos Dunán - így készültek az Exatlon teaser videói. 

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 12-én!

Az Instagram üzleti használata elméletben és gyakorlatban március 4-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján!

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés