hirdetés
hirdetés
hirdetés

Három magyar díj az Eurobesten

Ezüstöt kapott a DDB, bronzot az ACG a hamburgi Eurobest reklámfesztiválon. A Young Creatives versenyen induló két fiatal páros közül a Kun-Deme csapat is ezüstöt hoz haza.

hirdetés

Csütörtök délelőtt megszülettek az idén Hamburgban megrendezett Eurobest reklámfesztivál végső eredményei. A magyarok örülhetnek: mindkét döntőbe jutott magyar nevezés díjat kapott, és a Young Creatives versenyen is sikeresen szerepeltek a magyar fiatalok.

Mint azt megírtuk, idén 22 pályamunkát küldtek be a hazai ügynökségek a 23. évében járó Eurobest reklámversenyre, ebből kettő került shortlistre. A döntőbe került két alkotás közül a pr kategóriában az ACG Zebrafest kampánya – amelyet a Well és a Y&R reklámügynökségekkel közösen készített a XII. kerületi önkormányzatnak – bronzot kapott.

A pr kategóriában a 37 döntős hely között egyébként 25 díjat – nyolc aranyat, hét ezüstöt és tíz bronzot – osztottak ki, ebből 11-et a svédek vittek el, többnyire a stockholmi Prime PR-nek köszönhetően. A Grand Prix ebben a kategóriában a madridi Bungalow 25-nek járt a Microsoftnak készített A village of experts című munkájáért, amely még három aranyat is bezsebelt.

Ugyanez a kampány vitte el a fődíjat média kategóriában is, amelyben a döntőbe jutott magyar nevezésnek, a DDB Everyone saves for something McDonald’s promóciós kampányának ezüstöt ítélt oda a zsűri.

Ebben a kategóriában egyébként jobban eloszlottak az országok között a díjak, mint a pr-ben: a 35 díjat – nyolc arany, 12 ezüst és 15 bronz – összesen 13 ország viszi haza.

Idén két fiatal magyar páros is indult az Eurobest Young Creatives versenyén, amelyen az indulók a fesztiválon kapták meg a briefet, majd 48 óra állt a rendelkezésükre, hogy kidolgozzanak egy legalább három különböző média használatával készülő integrált kampányt. A versenyre jelentkező egyik páros a Laboratory munkatársa, Kun Judit és a Kirowski fiatal tehetsége, Deme Dániel volt, akik már az idei Cannes Lions fesztivál 24 órás megmérettetéséről is bronzzal tértek haza. Az Eurobesten a két fiatal most ezüstöt kapott a megoldásért, amelyet a hamburgi városmarketingért felelős cégnek kellett szállítaniuk tehetségek toborzása céljából. A páros munkáját itt megtekintheti!

A Young Creatives versenyen induló másik páros Kazinczy Eszter és Nagy Gergő volt a Greytől.

Az Eurobest 2010 egyéb fődíjasai:

A film kategória fődíját a zsűri a nyáron közösségi oldalakon is nagy visszhangot kapó Nike Write the future szpotnak ítélte, amelyet az amszterdami Wieden+Kennedy készített a sportmárkának.

Print kategóriában a DDB London hatrészes Volkswagen hirdetése nyerte el a Grand Prix-t, amelynek témája a független mozik szponzorációja volt az autómárkától.

Terminator
See film differently (A sorozat további öt eleméért kattintson!)

Outdoor kategóriában a stockholmi DDB készítette Volkswagen-kampány, a The fun theory lett a Grand Prix-s, amely interaktív kategóriában már Cannes-ban is kapott egy fődíjat

Interaktív kategóriában a Les 84 Paris kapott fődíjat a Monet kiállításnak készített online kampányért és weboldalért.

Direkt kategóriában a már szintén számos nemzetközi díjat nyert Heineken Auditoriumért az olasz JWT-nek ment a fődíj.

A promo & activation kategória Grand Prix-je a londoni Abbott Mead Vickersnél landolt a Walkers márkájú chipsnek készített Sandwich kampányért.

Dizájn kategóriában az Onitsuka Tiger márkának készített Tansu cipő nyert, egy ősi japán módszerrel elkészített, titkokat rejtő fiókokból álló óriási facipő, amelyet az Amsterdam Worldwide nevezett a versenyre.

Onitsuka Tiger Tansu Shoe

Film craft kategóriában a fődíj az Amnestynek készült Halál a halálbüntetésre című szpoté lett, amely a párizsi TBWA munkája.

Az Eurobesten eléggé egyedülálló módon külön főkategóriaként meghirdetett mobilkampányok közül az első fődíjat a Nike True City Iphone-alkalmazás vitte el, az Akqa London nevezése.

Integrált, illetve print és outdoor kategóriákban a zsűri nem osztott ki idén Grand Prix-t az Eurobesten. Az év hálózata a DDB lett, amit második helyen a Publicis, harmadikon az Ogilvy követ.  Az év reklámügynöksége cím ugyanakkor egy Ogilvy-irodáé, méghozzá a párizsié lett, itt második a londoni Rainey Kelly Campbell Roalfe/Y&R, harmadik pedig a szintén párizsi TBWA. A Young Creatives verseny fődíját a magyar párost megelőzve a brit fiatal kreatívok vitték el.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A Rakéta a Player Tech rovatából nőtte ki magát.

Új, karácsonyi tematikájú reklámfilmet készített a Springer&Jacoby a Provident Relax kölcsönéhez.

A Pernod Ricard zászlóshajó-termékének kommunikációs platformját a Greenroom adaptálja a magyar piacra.

A Tűzoltó utcai Gyermekgyógyászati Klinikának gyűjtenek életmentő berendezésre.

Egy cseh online szupermarket nemzetközi terjeszkedésének első állomása lesz.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés