Három corvinusos szakdolgozat nyerte az IAB versenyét

Első alkalommal osztotta ki az IAB Hungary Legjobb Szakdolgozat A Digitális Marketingről elnevezésű díjat, amelyet hárman vehettek át. A szakmai zsűri az alapszakos és mesterszakos kategória mellett egy különdíjat is odaítélt. A pályázatot a Google, a GroupM Akadémia, az OMD és az RTL Magyarország támogatta.

A győztesek

Mesterszakon Szaller Dávid nyert „Promóció, avagy a sztárok és influencerek szerepe az online térben történő márkázásban” című dolgozatával, ami a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodási és menedzsment szakán készült, üzleti kommunikáció szakirányon, Dr. Csepeli Ádám támogatásával.

Alapszakon Somogyi Fanni „A micro-influencerek megítélése és hatásuk a fogyasztók vásárlási döntéseire” című munkáját ítélték a legjobbnak. Ez a dolgozat szintén a Budapesti Corvinus Egyetemen, a Kereskedelem és Marketing szakon született meg, Dr. Csordás Tamás Viktor felügyelete mellett.

A különdíjat pedig Buzás Janka „Ki mondja meg, mit kell vennem? A YouTuberek hitelességi tényezői a Z generáció számára” című dolgozata érdemelte ki. Ez a munka ugyancsak a Budapesti Corvinus Egyetem Kereskedelem és Marketing szakán íródott meg, a konzulens Markos-Kujbus Éva volt.

A díjazottak: Buzás Janka, Somogyi Fanni és Szaller Dávid
A díjazottak: Buzás Janka, Somogyi Fanni és Szaller Dávid

A díj

Az oklevelek átadására novemberben, a Google budapesti irodájában került sor, az IAB és a szponzorok képviselőinek részvételével. Az alap-, illetve mesterszakos kategória nyertesei, a különdíjas pályázó, valamint konzulenseik pénzjutalomban részesültek.  Egyúttal a dolgozatok értékelésében aktívan részt vállaló Médiakutató folyóirat megjelenési lehetőséget kínált fel a nyerteseknek, illetve két további döntősnek, Kovács Adriennek és Faltányi Csaba Zobornak, amennyiben szeretnék dolgozataikat tudományos publikációként is feldolgozni.

A díjátadó után a győztesek és a jelenlévő szakemberek között kötetlen beszélgetés zajlott a dolgozatok témáiról, a nyertesek munkatapasztalatairól és további terveiről. Az IAB Hungary blogja a közeljövőben interjúkat fog közölni a győztesekkel.

A pályázatról

Az első alkalommal meghirdetett díjra bárki pályázhatott, aki az említett szakterületen 2017. január 1. és 2018. július 31. között védte meg dolgozatát valamely egyetem alap-, mester- vagy szakirányú képzésén, esetleg doktori iskolájában. A pályázatok benyújtására március 31-ig volt lehetőség.

A megadott határidőig számos aktuális témában több tucat színvonalas és érdekes szakdolgozat érkezett be az IAB közleménye szerint. Az IAB Hungary, a Google, a GroupM Akadémia, az OMD, az RTL Magyarország és a Médiakutató szakembereiből álló zsűri döntése alapján kilenc pályamű került a döntőbe.

A három győztesen kívül döntőbe jutott még:

·   Kovács Adrienn (BME-GTK): Pinterest eszközök Magyarországon

·   Faltányi Csaba Zobor (METU) Chatbotok a kereskedelemben

·   Tompa Ferenc (METU): Gamer asztal bevezetése, online kampány

·   Kosik Réka (Corvinus): Érzékszervi marketing online mérése

·   Szekeres Beáta (METU): NGO-k digitális marketing lehetőségei

·   Kalocsai Zsombor (ELTE Kommunikáció): Online news, márkázás

„Elképesztően jó volt tapasztalni, hogy a nevezettek és főleg a díjazottak mennyire éretten látják saját területüket” – nyilatkozta Kovács Péter, a Google ügynökségi kapcsolatokért felelős menedzsere. „Azt is fontosnak tartjuk, hogy legyenek a későbbiekben is hasonló megmérettetések, ahol nem csak összemérhetik tudásukat a hallgatók, hanem olyan kérdésekre, problémákra találhatnak válaszokat, melyek a szélesebb szakma számára is értékesek lehetnek.”

Török Diána, a GroupM Akadémia vezetője elmondta: azért döntöttek a pályázat támogatása mellett, mert a cég utánpótlásfejlesztő programja, a GroupM Akadémia nagyon hasonló célokat követ. „A friss gondolkodású, tehetséges (leendő) szakemberek piacra vonzása és szakmánkban tartása, a teljesítményük elismerése, a motiválásuk közös ügy, akárcsak az érdemi kapcsolat erősítése a felsőoktatással” – tette hozzá a szakember. „A zsűrizés során a személyes kedvenceim azok a dolgozatok voltak, amelyek valós, saját projekteket dolgoztak fel, és nem pusztán a kommunikációs felszínt karcolgatták, hanem mélyebbre ástak a marketing, az üzletépítés szintjére.”

Marco Grandi, az OMD managing directora elmondta: az IAB szakdolgozat projektje tökéletesen illeszkedik az OMD alap értékeibe mind talent management, mind pedig digitális fókusz szempontjából. Több, mint 15 éves múltra tekint vissza a hallgatók körében népszerű OMD Médiaverseny, melynek célja a fiatal tehetségek felkutatása és elindítása a szakmában. A megmérettetés után számos kolléga csatlakozott a céghez friss diplomával a kezében.

Az ügyvezető hozzátette: magas elvárásokkal tekintettek az IAB szakdolgozat versenye elé, és nem kellett csalódniuk, mert már ez első alkalommal erős mezőny gyűlt össze. Grandi szerint bátor és aktuálisan fontos témaválasztások, alapos kutatások, személyes interjúk a digitális világ elismert szereplőivel, szakmailag helytálló konklúziók jellemezték a pályázatokat.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.