hirdetés
hirdetés
hirdetés

Háborúba vonultak India internetezői a Tiktok ellen két influencer miatt

Van elég bajunk a valódi világban ahhoz, hogy a virtuális problémákkal már ne akarjunk foglalkozni, de közben nem lehet szó nélkül elmenni amellett, hogy India épp szöges korbáccsal veri a Tiktok nevű appot a Google Play Store-ban, rendkívül nagy hatékonysággal.

hirdetés

A XXI. század nagy előnye, hogy nem kell vért ontani ahhoz, hogy elszabaduljanak az indulatok. Száz éve még le kellett lőni egy trónörököst, hogy egy teljes monarchiát felbosszantsanak, most az interneten elég volt két influencer, hogy India youtubereinek jelentős része kiegyenesítse a virtuális kaszáját, és nekimenjen egy százmilliárd dollárra értékelt cégnek.

A Tiktok leginkább a tiniket célzó videós app, egy kicsit Youtube, egy kicsit a szép emlékű Vine kombinációja. Több mint egymilliárd júzer használja, az FBI elég sokszor izzad le miatta, mert kínai termék, az ezzel együtt járó összes biztonsági parával.

A Google Play Store-on belül ennek ellenére az értékelés az elérhető öt csillagból négyet mindig mutatott. Aztán jött India, és jelenleg 1,3 ponton állnak, ami nagyjából olyan, mintha egy Ferrarira azt mondanánk, hogy egy vödör csavar az egész.

 

 

Az India Today szerint a balhé egy Amir Siddiqui nevű Tiktok-influencerrel és egy Carry Minati nevű youtuberrel indult. Kettejük párharcának oka egy Elvish Yadav nevű youtuber, aki egyik videójában a Tiktok-rajongókat ekézte.

Itt szállt be a buliba Amir, ő csinált egy videót, amin a youtubereket azzal vádolta, hogy sokszor plagizálják a tartalmakat a Tiktokról, és ha már videózott, hát beletörölte egy kicsit a lábát a Youtube-közösségbe is. Aztán kihívta „roastingolni” a youtuber Carry Minatit, és ezzel a sorsot is maga ellen. Minati azonnal reagált, ment a szájkarate, jól megmondta Amirnak, hogy milyen béna. A videó május nyolcadikán került fel a netre, és elég hamar több milliós megtekintést szedett össze.  Egy hét sem telt el, és a Youtube inkább eltávolította a videót, valószínűleg Amir fanjai jelentgették fel szorgosan zaklatásért és cyberbullyingért a főhadiszállásnak.

A törléssel viszont csak felpaprikázták a youtuber 17 milliós rajongótáborát, meg pár további influencert.  Még volt pár videováltás, és elcsöppent pár influencer-könnycsepp is, de az elkerülhetetlen megtörtént, a Youtube-sereg nekiugrott a Tiktok értékelésének, több ezer indiai úgy sorozza, hogy a 4 pontból már csak 1,3 pontja van az applikációnak.

 

Hogy mennyit érnek vele, az még kérdés. A Tiktok a ByteDance Ltd. tulajdona, a vállalat nem kereskedik nyilvánosan a részvényeivel, de a Bloomberg információ szerint  privát tőkebevonással nemrég több mint harmadával növelte értékét, meghaladva a százmilliárd dollárt – mivel nem tőzsdén jegyzett cégről van szó, ezek a számok becsapósak is lehetnek, de az tény, hogy az egyik legforróbb startupról van szó, amiből mindenki szeretne magának egy szeletet.

A cég folyamatosan növeszti a karjait, e-commerce és gaming frontos is erősítenek. Csak idén 40 ezer embert vettek fel, és a terv az, hogy utolérjék létszámban a másik távol-keleti úthengert, az Alibabát

Az igazi kihívás tehát valószínűleg nem az indiai népharag lesz, hanem Washington szigora – két szenátor már vizsgálatot sürget, nemzetbiztonsági kockázatra hivatkozva, mert a Tiktok felhasználóinak egy jelentős része amerikai tinédzserekből áll.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Mostantól a Red Lemonnal repül tovább a légitársaság.

Edukációs hónapot indít a magyar keresőmarketing szakmát összefogni kívánó DIMSZ Keresőmarketing tagozata, cikkekkel és ingyenes kutatási anyaggal.

Az Egyesült Államokban zajló tüntetésekről tudósítva eddig 140 riportert bántalmaztak a rendőrök, illetve néhol a tüntetők is.

Az ötvenes éveket idéző grafikákkal ünneplik, hogy lassan vége a korlátozásoknak.

Sportfive néven folytatja a Groupama Arénát is üzemeltető cég.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés