hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ha meccsen hirdetsz, legyél rövidebb, mint négy betű

Mire emlékeznek a nézők a sportközvetítéseken megjelenő temérdek márkából? Ha bénák a hirdetők, nem sokra, de ha a jó helyeken szerepelnek a logók, hatékonyan bevésődnek a retinákba – derült ki a budapesti ESOMAR Worldwide Multi Media Measurement (WM3) konferencián.
hirdetés
A nézőknek csőlátása van – szembesítette az ESOMAR WM3 közönségét hétfőn Isabelle Le Roy, a franciaországi Havas Media szenior alelnöke és Julien Vivier, a Havas Sports kutatási igazgatója annak a kutatásnak az eredményeivel, amelynek keretében azt vizsgálták, sportmérkőzések közben mennyit észlelnek a nézők a palánkokon, mezeken és egyebütt megjelenő márkákból. Mindezt a francia rögbibajnokság egy meccsén vizsgálták, nőket és férfiakat, rögbi iránt érdeklődőket és közömböseket egyaránt tartalmazó mintán, a nézők szemmozgását követve.

A csőlátás miatt az amúgy is gyors meccseket követve pedig legfeljebb négy-öt betűt tudnak a nézők elolvasni egy-egy oldalpalánk-hirdetés megjelenésekor – azt a négy-ötöt, ami az éppen zajló eseményhez legközelebb van, még ha maga a név a hirdetésen sokkal hosszabb is lenne. Az átlagnéző ugyanakkor 76-szor észleli egy márka megjelenését egyetlen meccs alatt (átlagosan 0,3 másodpercig), és összesen a közvetítés 3,8 százalékában fogad be reklámot a meccs helyett, a mérkőzés után pedig átlagosan 3,9 márkát tud felidézni.

Az eredmények szerint leginkább a gyakran közelről mutatott mezeken, az oldalpalánkokon (persze rövid névvel) és meglepő módon a labdán érdemes jelen lenni, ezek ugyanis a legjobban látható helyek. (A labda kevésszer látszik közelről, de amikor mutatják, néhány másodpercig az tölti be a képernyőt.)

Minthogy a megjelenés időtartama és az, hogy a nézők mennyire tudják felidézni a márkát, szorosan összefügg, a kutatók négy tippet adtak azoknak, akik sikeresen akarnak látszani a meccsek alatt:

  1. legalább három különböző helyen legyen kinn az embléma
  2. ezek közül legalább egy a mezen, az oldalpalánkokon vagy a középpálya környékén bárhol legyen
  3. érdemes olyan helyeket használni, amik jól látszanak azokon a totálokon, amikor a játék valami miatt áll
  4. a hosszú távú jelenlét sokat segít – egy amúgy nem túl jól látható helyen levő, négybetűsnél sokkal hosszabb márka, a Société Générale például kimagasló eredményeket ért el a kutatás résztvevői körében, mint bevett rögbi-szponzor.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A mai mutatványszám után január 13-tól indul a napi terjesztés.

Ezt mondta Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója az Indexnek adott podcast-interjújában.

Rajtuk kívül az Eletforma.hu női portál is a sales house-hoz került január 1-jével.

A felek azonban keresik az üzleti együttműködés további lehetőségeit.

Kirády Attila, eddigi kreatív igazgató pozíciója megszűnik, de marad a cégnél.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés