hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ha meccsen hirdetsz, legyél rövidebb, mint négy betű

Mire emlékeznek a nézők a sportközvetítéseken megjelenő temérdek márkából? Ha bénák a hirdetők, nem sokra, de ha a jó helyeken szerepelnek a logók, hatékonyan bevésődnek a retinákba – derült ki a budapesti ESOMAR Worldwide Multi Media Measurement (WM3) konferencián.
hirdetés
A nézőknek csőlátása van – szembesítette az ESOMAR WM3 közönségét hétfőn Isabelle Le Roy, a franciaországi Havas Media szenior alelnöke és Julien Vivier, a Havas Sports kutatási igazgatója annak a kutatásnak az eredményeivel, amelynek keretében azt vizsgálták, sportmérkőzések közben mennyit észlelnek a nézők a palánkokon, mezeken és egyebütt megjelenő márkákból. Mindezt a francia rögbibajnokság egy meccsén vizsgálták, nőket és férfiakat, rögbi iránt érdeklődőket és közömböseket egyaránt tartalmazó mintán, a nézők szemmozgását követve.

A csőlátás miatt az amúgy is gyors meccseket követve pedig legfeljebb négy-öt betűt tudnak a nézők elolvasni egy-egy oldalpalánk-hirdetés megjelenésekor – azt a négy-ötöt, ami az éppen zajló eseményhez legközelebb van, még ha maga a név a hirdetésen sokkal hosszabb is lenne. Az átlagnéző ugyanakkor 76-szor észleli egy márka megjelenését egyetlen meccs alatt (átlagosan 0,3 másodpercig), és összesen a közvetítés 3,8 százalékában fogad be reklámot a meccs helyett, a mérkőzés után pedig átlagosan 3,9 márkát tud felidézni.

Az eredmények szerint leginkább a gyakran közelről mutatott mezeken, az oldalpalánkokon (persze rövid névvel) és meglepő módon a labdán érdemes jelen lenni, ezek ugyanis a legjobban látható helyek. (A labda kevésszer látszik közelről, de amikor mutatják, néhány másodpercig az tölti be a képernyőt.)

Minthogy a megjelenés időtartama és az, hogy a nézők mennyire tudják felidézni a márkát, szorosan összefügg, a kutatók négy tippet adtak azoknak, akik sikeresen akarnak látszani a meccsek alatt:

  1. legalább három különböző helyen legyen kinn az embléma
  2. ezek közül legalább egy a mezen, az oldalpalánkokon vagy a középpálya környékén bárhol legyen
  3. érdemes olyan helyeket használni, amik jól látszanak azokon a totálokon, amikor a játék valami miatt áll
  4. a hosszú távú jelenlét sokat segít – egy amúgy nem túl jól látható helyen levő, négybetűsnél sokkal hosszabb márka, a Société Générale például kimagasló eredményeket ért el a kutatás résztvevői körében, mint bevett rögbi-szponzor.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Legalábbis a Sainsbury’s karácsonyi reklámja szerint.

A „Klub élmény” második felvonását november 23-án, szombaton rendezik. Közben épülget szépen az Instagramjuk is.

Folytatódik a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi kampánysorozata.

Keretszerződést kötöttek a BBC Studiossal, most az Egy bolygó hét világa című sorozatot népszerűsítik.

Megérkezett a brit áruházlánc ünnepi kisfilmje, ami idén azért is különösen izgalmas, mert Magyarországon forogott, és a stábban számos hazai szakember dolgozott.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés