hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ha meccsen hirdetsz, legyél rövidebb, mint négy betű

Mire emlékeznek a nézők a sportközvetítéseken megjelenő temérdek márkából? Ha bénák a hirdetők, nem sokra, de ha a jó helyeken szerepelnek a logók, hatékonyan bevésődnek a retinákba – derült ki a budapesti ESOMAR Worldwide Multi Media Measurement (WM3) konferencián.
hirdetés
A nézőknek csőlátása van – szembesítette az ESOMAR WM3 közönségét hétfőn Isabelle Le Roy, a franciaországi Havas Media szenior alelnöke és Julien Vivier, a Havas Sports kutatási igazgatója annak a kutatásnak az eredményeivel, amelynek keretében azt vizsgálták, sportmérkőzések közben mennyit észlelnek a nézők a palánkokon, mezeken és egyebütt megjelenő márkákból. Mindezt a francia rögbibajnokság egy meccsén vizsgálták, nőket és férfiakat, rögbi iránt érdeklődőket és közömböseket egyaránt tartalmazó mintán, a nézők szemmozgását követve.

A csőlátás miatt az amúgy is gyors meccseket követve pedig legfeljebb négy-öt betűt tudnak a nézők elolvasni egy-egy oldalpalánk-hirdetés megjelenésekor – azt a négy-ötöt, ami az éppen zajló eseményhez legközelebb van, még ha maga a név a hirdetésen sokkal hosszabb is lenne. Az átlagnéző ugyanakkor 76-szor észleli egy márka megjelenését egyetlen meccs alatt (átlagosan 0,3 másodpercig), és összesen a közvetítés 3,8 százalékában fogad be reklámot a meccs helyett, a mérkőzés után pedig átlagosan 3,9 márkát tud felidézni.

Az eredmények szerint leginkább a gyakran közelről mutatott mezeken, az oldalpalánkokon (persze rövid névvel) és meglepő módon a labdán érdemes jelen lenni, ezek ugyanis a legjobban látható helyek. (A labda kevésszer látszik közelről, de amikor mutatják, néhány másodpercig az tölti be a képernyőt.)

Minthogy a megjelenés időtartama és az, hogy a nézők mennyire tudják felidézni a márkát, szorosan összefügg, a kutatók négy tippet adtak azoknak, akik sikeresen akarnak látszani a meccsek alatt:

  1. legalább három különböző helyen legyen kinn az embléma
  2. ezek közül legalább egy a mezen, az oldalpalánkokon vagy a középpálya környékén bárhol legyen
  3. érdemes olyan helyeket használni, amik jól látszanak azokon a totálokon, amikor a játék valami miatt áll
  4. a hosszú távú jelenlét sokat segít – egy amúgy nem túl jól látható helyen levő, négybetűsnél sokkal hosszabb márka, a Société Générale például kimagasló eredményeket ért el a kutatás résztvevői körében, mint bevett rögbi-szponzor.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Tisztességtelen módon reklámozták a Black Friday-es akciókat. 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) ötödik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot az idei év elején. 

Az EY nemzetközi felmérése szerint a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmaradt.

A cél az új szlogen bevezetése, a hazai gyártás, illetve a márka és Szikszó város kapcsolatának tudatosítása.

De Bayer Zsolt fröcsögését és a Híradó sajátos szerkesztési gyakorlatát már nem büntette a Médiatanács.

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés