hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ha meccsen hirdetsz, legyél rövidebb, mint négy betű

Mire emlékeznek a nézők a sportközvetítéseken megjelenő temérdek márkából? Ha bénák a hirdetők, nem sokra, de ha a jó helyeken szerepelnek a logók, hatékonyan bevésődnek a retinákba – derült ki a budapesti ESOMAR Worldwide Multi Media Measurement (WM3) konferencián.
hirdetés
A nézőknek csőlátása van – szembesítette az ESOMAR WM3 közönségét hétfőn Isabelle Le Roy, a franciaországi Havas Media szenior alelnöke és Julien Vivier, a Havas Sports kutatási igazgatója annak a kutatásnak az eredményeivel, amelynek keretében azt vizsgálták, sportmérkőzések közben mennyit észlelnek a nézők a palánkokon, mezeken és egyebütt megjelenő márkákból. Mindezt a francia rögbibajnokság egy meccsén vizsgálták, nőket és férfiakat, rögbi iránt érdeklődőket és közömböseket egyaránt tartalmazó mintán, a nézők szemmozgását követve.

A csőlátás miatt az amúgy is gyors meccseket követve pedig legfeljebb négy-öt betűt tudnak a nézők elolvasni egy-egy oldalpalánk-hirdetés megjelenésekor – azt a négy-ötöt, ami az éppen zajló eseményhez legközelebb van, még ha maga a név a hirdetésen sokkal hosszabb is lenne. Az átlagnéző ugyanakkor 76-szor észleli egy márka megjelenését egyetlen meccs alatt (átlagosan 0,3 másodpercig), és összesen a közvetítés 3,8 százalékában fogad be reklámot a meccs helyett, a mérkőzés után pedig átlagosan 3,9 márkát tud felidézni.

Az eredmények szerint leginkább a gyakran közelről mutatott mezeken, az oldalpalánkokon (persze rövid névvel) és meglepő módon a labdán érdemes jelen lenni, ezek ugyanis a legjobban látható helyek. (A labda kevésszer látszik közelről, de amikor mutatják, néhány másodpercig az tölti be a képernyőt.)

Minthogy a megjelenés időtartama és az, hogy a nézők mennyire tudják felidézni a márkát, szorosan összefügg, a kutatók négy tippet adtak azoknak, akik sikeresen akarnak látszani a meccsek alatt:

  1. legalább három különböző helyen legyen kinn az embléma
  2. ezek közül legalább egy a mezen, az oldalpalánkokon vagy a középpálya környékén bárhol legyen
  3. érdemes olyan helyeket használni, amik jól látszanak azokon a totálokon, amikor a játék valami miatt áll
  4. a hosszú távú jelenlét sokat segít – egy amúgy nem túl jól látható helyen levő, négybetűsnél sokkal hosszabb márka, a Société Générale például kimagasló eredményeket ért el a kutatás résztvevői körében, mint bevett rögbi-szponzor.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A lap cikke szerint az Indamedia vezetése az Index és az MTVA közötti konfliktus után dönthetett a visszavásárlásról.

A testület szerint a Klubrádió műsora sem volt gyűlöletkeltő.

Indulhat a könyvespolcok ismerkedése. A Libri kampánybejelentőjét olvashatjátok.

Twitteren őrjöng, kamunak tartja a klímaváltozást, és mindenkit utál, de főleg a postát. Ismerős? 

A kötet szerzője a zwoelf digital tulajdonosa, Serfőző Péter.

A HR és a vezetés szerves része, hogy értsük a munkavállalóban végbemenő folyamatokat. Webináriumunkon azok a szolgáltatók mutatják be gyakorlati megoldásaikat, akik egy szervezet emberi működésével kapcsolatos kérdésekre adnak válaszokat. HR-eseknek ingyenes!

Felfrissített kategóriarendszerrel a Kreatív digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye 2020-ban! Célunk megtalálni a legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és online megoldásokat a magyar piacról idén is!

hirdetés
hirdetés