hirdetés
hirdetés
hirdetés

Gyökeresen átalakul a filmfinanszírozás

Egy műfajjal egy helyen lehet majd pályázni Andrew G. Vajna filmfinanszírozási koncepciója szerint, melynek egyszerre lesz célja a sok hazai néző és a nemzetközi fesztiválsiker. Ami biztos, hogy kulcsszerepet szánnak a forgatókönyveknek és az átláthatóságnak.

hirdetés

Magyar Nemzeti Filmalap Közhasznú Zrt. lesz annak a szervezetnek a neve, amely a teljesen megújuló magyar filmtámogatási rendszer fő intézménye lehet a jövőben, és amely a tarthatatlan adósságállomány miatt megszűnő MMKA szerepét és feladatainak egy részét átveszi – ezt hétfői sajtótájékoztatóján jelentette be Andrew G. Vajna, a filmipar megújításáért felelős kormánybiztos. A konstrukció még nem került a kormány elé, és mielőtt ez megtörténne, egyeztetni fognak a szakmával – hangsúlyozták a sajtótájékoztatón.

Az új rendszer sajátossága, hogy folyamatos lesz majd a pályáztatás, melynek elbírálását egy öttagú, különböző szakmai területeket – producer, filmíró, forgalmazó, marketinges, stb. – képviselő testület dönt majd. A támogatások felhasználására projektcéget kell létrehozni, a Filmalap a jövőben végigkíséri a fejlesztés, a gyártás és a könyvelés teljes folyamatát, valamint az alkotókkal egyeztetve dolgozzák ki a marketingstratégiát.

A kormánybiztos szerint a cél kettős, egyrészt olyan filmeket szeretnének támogatni, amelyek képesek a mozikba csalni a jelenleginél nagyobb számú nézőt, másrészt pedig olyan alkotásokat, melyek megállják a helyüket a nemzetközi fesztiválszíntéren. Az nem minden pillanatban volt egyértelmű, hogy ezt a két tulajdonságot egyazon film esetén kívánják megvalósítani, vagy különböző típusú – közönség illetve szerzői – filmekben gondolkodnak az illetékesek. Arra az újságírói kérdésre, hogy ezekről adott esetben különböző típusba sorolható filmekről ugyanaz a testület fog-e dönteni, Vajna válasza az volt, hogy igen, hiszen minden esetben a forgatókönyv lesz az alap és ez lehetőséget teremt majd a szakmai döntéshozatalra.

A pályázatok elbírálásánál a legfőbb hangsúly a jövőben a forgatókönyveken lesz, továbbá bevezetik az úgynevezett egyablakos rendszert, mely szerint egy adott műfajhoz tartozó tervvel egy intézménynél lehet pályázni. A mozis bemutatásra szánt műfajok tartoznak majd a Filmalaphoz, így a nagyjátékfilmek, egész estés animációs és dokumentumfilmek, valamint az új tehetségek elindulását szolgáló elsőfilmek és kísérleti filmek. A tévéfilmek, kisjátékfilmek, rövid dokumentumfilmek és animációs rövidfilmek gyártása, támogatása a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alaphoz (MTVA) kerül. Az egész estés dokumentumfilmek, tévéfilmek, sorozatok esetén együttműködést tervez a két szervezet.

A Filmalap az idei évben a rendelkezésre álló 2 milliárd forintból három-négy, 2012-től pedig évente 8-10 nagyjátékfilm támogatását tervezi, függően a költségvetéstől. Az MTVA fent felsorolt feladataira mintegy 700 millió forintot különítettek el. Vannak további filmszakmai kérdések is – Filmszemle, filmes események, díjak, kiadványok, folyóiratok –, melyek sorsa még nem dőlt el, nem tudni, hogy mely intézmény vagy minisztérium felügyelete alá kerülnek, és az art mozik, art filmek támogatására vonatkozó koncepció is kidolgozás alatt van.

A forgatókönyvek fontosságát kiemelve a sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy elkezdték az egyeztetést az ELTE új filmkészítő szakirányával és az Színház- és Filmművészeti Egyetemmel is folyik az egyeztetést egy gyakornoki program kialakításáról.

Vajna a sajtótájékoztatón beszélt arról is, hogy a Mafilm, a Mafilm Audio, a Magyar Filmlaboratórium is az alaphoz kerül és az állami stúdiók, a Hunnia, a Dialóg, az Objektív sorsa még kérdéses, viszont szavaiból azt lehetett leszűrni, hogy ezek megszűnhetnek. Szó esett továbbá a Nemzeti Filmiroda sorsáról is, mely átkerül az NMHH felügyelete alá és hatóságként működik majd a filmszakmai ügyeiben.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új film támogatja a nemrég piacra dobott Pöttyös Kakaós Tejet.

„Szeretünk élni!” szlogennel került a televízióba a márka idei reklámfilmje.

A Mitónak, az ACG-nek és a Wavemakernek került a legtöbb munkája shortlistre.

A brit szerkesztőség útmutatójában a klímakrízis, vagy a klímaösszeomlás kifejezéseket javasolja a lap munkatársainak.

A Humen Media gondozásában jelenik meg több környező országban is az ingyenes lap.

hirdetés
hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.