hirdetés
hirdetés
hirdetés

Gyökeresen átalakul a filmfinanszírozás

Egy műfajjal egy helyen lehet majd pályázni Andrew G. Vajna filmfinanszírozási koncepciója szerint, melynek egyszerre lesz célja a sok hazai néző és a nemzetközi fesztiválsiker. Ami biztos, hogy kulcsszerepet szánnak a forgatókönyveknek és az átláthatóságnak.

hirdetés

Magyar Nemzeti Filmalap Közhasznú Zrt. lesz annak a szervezetnek a neve, amely a teljesen megújuló magyar filmtámogatási rendszer fő intézménye lehet a jövőben, és amely a tarthatatlan adósságállomány miatt megszűnő MMKA szerepét és feladatainak egy részét átveszi – ezt hétfői sajtótájékoztatóján jelentette be Andrew G. Vajna, a filmipar megújításáért felelős kormánybiztos. A konstrukció még nem került a kormány elé, és mielőtt ez megtörténne, egyeztetni fognak a szakmával – hangsúlyozták a sajtótájékoztatón.

Az új rendszer sajátossága, hogy folyamatos lesz majd a pályáztatás, melynek elbírálását egy öttagú, különböző szakmai területeket – producer, filmíró, forgalmazó, marketinges, stb. – képviselő testület dönt majd. A támogatások felhasználására projektcéget kell létrehozni, a Filmalap a jövőben végigkíséri a fejlesztés, a gyártás és a könyvelés teljes folyamatát, valamint az alkotókkal egyeztetve dolgozzák ki a marketingstratégiát.

A kormánybiztos szerint a cél kettős, egyrészt olyan filmeket szeretnének támogatni, amelyek képesek a mozikba csalni a jelenleginél nagyobb számú nézőt, másrészt pedig olyan alkotásokat, melyek megállják a helyüket a nemzetközi fesztiválszíntéren. Az nem minden pillanatban volt egyértelmű, hogy ezt a két tulajdonságot egyazon film esetén kívánják megvalósítani, vagy különböző típusú – közönség illetve szerzői – filmekben gondolkodnak az illetékesek. Arra az újságírói kérdésre, hogy ezekről adott esetben különböző típusba sorolható filmekről ugyanaz a testület fog-e dönteni, Vajna válasza az volt, hogy igen, hiszen minden esetben a forgatókönyv lesz az alap és ez lehetőséget teremt majd a szakmai döntéshozatalra.

A pályázatok elbírálásánál a legfőbb hangsúly a jövőben a forgatókönyveken lesz, továbbá bevezetik az úgynevezett egyablakos rendszert, mely szerint egy adott műfajhoz tartozó tervvel egy intézménynél lehet pályázni. A mozis bemutatásra szánt műfajok tartoznak majd a Filmalaphoz, így a nagyjátékfilmek, egész estés animációs és dokumentumfilmek, valamint az új tehetségek elindulását szolgáló elsőfilmek és kísérleti filmek. A tévéfilmek, kisjátékfilmek, rövid dokumentumfilmek és animációs rövidfilmek gyártása, támogatása a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alaphoz (MTVA) kerül. Az egész estés dokumentumfilmek, tévéfilmek, sorozatok esetén együttműködést tervez a két szervezet.

A Filmalap az idei évben a rendelkezésre álló 2 milliárd forintból három-négy, 2012-től pedig évente 8-10 nagyjátékfilm támogatását tervezi, függően a költségvetéstől. Az MTVA fent felsorolt feladataira mintegy 700 millió forintot különítettek el. Vannak további filmszakmai kérdések is – Filmszemle, filmes események, díjak, kiadványok, folyóiratok –, melyek sorsa még nem dőlt el, nem tudni, hogy mely intézmény vagy minisztérium felügyelete alá kerülnek, és az art mozik, art filmek támogatására vonatkozó koncepció is kidolgozás alatt van.

A forgatókönyvek fontosságát kiemelve a sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy elkezdték az egyeztetést az ELTE új filmkészítő szakirányával és az Színház- és Filmművészeti Egyetemmel is folyik az egyeztetést egy gyakornoki program kialakításáról.

Vajna a sajtótájékoztatón beszélt arról is, hogy a Mafilm, a Mafilm Audio, a Magyar Filmlaboratórium is az alaphoz kerül és az állami stúdiók, a Hunnia, a Dialóg, az Objektív sorsa még kérdéses, viszont szavaiból azt lehetett leszűrni, hogy ezek megszűnhetnek. Szó esett továbbá a Nemzeti Filmiroda sorsáról is, mely átkerül az NMHH felügyelete alá és hatóságként működik majd a filmszakmai ügyeiben.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az óvszermárka a Red nevű, nemi betegségek megelőzését célzó, társadalmi célú üzenetet közvetítő kampányához kereste a partnerét.

Visszatér az üdítő csomagolására Fido Dido.

Smashing Pumpkins, The Clash, UB40 - a múltba révednek, és a felszabadult zenehallgatásra buzdítanak a cég új kültéri plakátjai.

Gera Marina Örök télben nyújtott alakítását, és a Trezor című tévéfilmet jelölték a rangos díjra.

Az új verzió elkészítése két évet vett igénybe.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.