hirdetés
hirdetés
hirdetés

Gyökeresen átalakul a filmfinanszírozás

Egy műfajjal egy helyen lehet majd pályázni Andrew G. Vajna filmfinanszírozási koncepciója szerint, melynek egyszerre lesz célja a sok hazai néző és a nemzetközi fesztiválsiker. Ami biztos, hogy kulcsszerepet szánnak a forgatókönyveknek és az átláthatóságnak.

hirdetés

Magyar Nemzeti Filmalap Közhasznú Zrt. lesz annak a szervezetnek a neve, amely a teljesen megújuló magyar filmtámogatási rendszer fő intézménye lehet a jövőben, és amely a tarthatatlan adósságállomány miatt megszűnő MMKA szerepét és feladatainak egy részét átveszi – ezt hétfői sajtótájékoztatóján jelentette be Andrew G. Vajna, a filmipar megújításáért felelős kormánybiztos. A konstrukció még nem került a kormány elé, és mielőtt ez megtörténne, egyeztetni fognak a szakmával – hangsúlyozták a sajtótájékoztatón.

Az új rendszer sajátossága, hogy folyamatos lesz majd a pályáztatás, melynek elbírálását egy öttagú, különböző szakmai területeket – producer, filmíró, forgalmazó, marketinges, stb. – képviselő testület dönt majd. A támogatások felhasználására projektcéget kell létrehozni, a Filmalap a jövőben végigkíséri a fejlesztés, a gyártás és a könyvelés teljes folyamatát, valamint az alkotókkal egyeztetve dolgozzák ki a marketingstratégiát.

A kormánybiztos szerint a cél kettős, egyrészt olyan filmeket szeretnének támogatni, amelyek képesek a mozikba csalni a jelenleginél nagyobb számú nézőt, másrészt pedig olyan alkotásokat, melyek megállják a helyüket a nemzetközi fesztiválszíntéren. Az nem minden pillanatban volt egyértelmű, hogy ezt a két tulajdonságot egyazon film esetén kívánják megvalósítani, vagy különböző típusú – közönség illetve szerzői – filmekben gondolkodnak az illetékesek. Arra az újságírói kérdésre, hogy ezekről adott esetben különböző típusba sorolható filmekről ugyanaz a testület fog-e dönteni, Vajna válasza az volt, hogy igen, hiszen minden esetben a forgatókönyv lesz az alap és ez lehetőséget teremt majd a szakmai döntéshozatalra.

A pályázatok elbírálásánál a legfőbb hangsúly a jövőben a forgatókönyveken lesz, továbbá bevezetik az úgynevezett egyablakos rendszert, mely szerint egy adott műfajhoz tartozó tervvel egy intézménynél lehet pályázni. A mozis bemutatásra szánt műfajok tartoznak majd a Filmalaphoz, így a nagyjátékfilmek, egész estés animációs és dokumentumfilmek, valamint az új tehetségek elindulását szolgáló elsőfilmek és kísérleti filmek. A tévéfilmek, kisjátékfilmek, rövid dokumentumfilmek és animációs rövidfilmek gyártása, támogatása a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alaphoz (MTVA) kerül. Az egész estés dokumentumfilmek, tévéfilmek, sorozatok esetén együttműködést tervez a két szervezet.

A Filmalap az idei évben a rendelkezésre álló 2 milliárd forintból három-négy, 2012-től pedig évente 8-10 nagyjátékfilm támogatását tervezi, függően a költségvetéstől. Az MTVA fent felsorolt feladataira mintegy 700 millió forintot különítettek el. Vannak további filmszakmai kérdések is – Filmszemle, filmes események, díjak, kiadványok, folyóiratok –, melyek sorsa még nem dőlt el, nem tudni, hogy mely intézmény vagy minisztérium felügyelete alá kerülnek, és az art mozik, art filmek támogatására vonatkozó koncepció is kidolgozás alatt van.

A forgatókönyvek fontosságát kiemelve a sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy elkezdték az egyeztetést az ELTE új filmkészítő szakirányával és az Színház- és Filmművészeti Egyetemmel is folyik az egyeztetést egy gyakornoki program kialakításáról.

Vajna a sajtótájékoztatón beszélt arról is, hogy a Mafilm, a Mafilm Audio, a Magyar Filmlaboratórium is az alaphoz kerül és az állami stúdiók, a Hunnia, a Dialóg, az Objektív sorsa még kérdéses, viszont szavaiból azt lehetett leszűrni, hogy ezek megszűnhetnek. Szó esett továbbá a Nemzeti Filmiroda sorsáról is, mely átkerül az NMHH felügyelete alá és hatóságként működik majd a filmszakmai ügyeiben.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Szemtelenségből megint jelesre vizsgáztak.

Az ok a fogyasztók megtévesztése például a Pápa áldásával” vagy a „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje” szövegekkel.

A Jägermeister Brass Band egy 9 tagú fúvószenekar, aminek tagjait még a jobb emlékű 2019-ben kezdte keresni az italmárka.

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

hirdetés
hirdetés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!