hirdetés
hirdetés
hirdetés

Google, Yahoo - összefognak

A Microsoft nyílt levelére reagálva a Yahoo bejelentette, hogy továbbra sem hajlandó elfogadni a 40 milliárdos felvásárlási ajánlatot. Ehelyett riválisával, a Google-lal kötött szerződést, mely szerint a keresőóriás fogja két héten keresztül szolgáltatni a Yahoo keresőjében megjelenő reklámok egy részét.
hirdetés
Mint arról már beszámoltunk, a Microsoft nemrég tett felvásárlási ajánlatot a Yahoo-ra, melyet a napokban egy sürgető nyílt levéllel kívánt nyomatékosítani, azonban a Yahoo továbbra is ellenáll.

Sőt, szerződést kötött első számú riválisával az online hirdetési piacon: két héten keresztül a Google szolgáltatja a Yahoo keresőjének találati oldalain a reklámok egy részét. Egész pontosan a keresések három százaléka fog olyan eredményeket adni, ahol a találatok mellett a Google rendszeréből jönnek a hirdetések.

Elemzők szerint a megállapodás egy nagyobb üzlet próbaüzeme lehet, aminek keretében a Yahoo kiszállna az online hirdetési piacról, és a Google-nak adná át a reklámfelületeinek feltöltését. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy csak az európai üzletet - ahol a Yahoo hagyományosan gyenge -, vagy a globális Yahoo-t érintené az együttműködés.

Ez a lépés becslések szerint évi 25 százalékkal növelné a Yahoo bevételeit, ami enyhítené a nyomást a részvényeseken, akik a vezetőség álláspontjával ellentétben hajlanának arra hogy elfogadják a felvásárlási ajánlatot.

A hirdetési piacról való kiszállás azzal is járna, hogy a cég jobban tudna koncentrálni a keresőmotor és a Yahoo portál fejlesztésére. A másik oldalon viszont a Google kezébe kerülne a keresésekhez kapcsolódó hirdetési felületek 90 százaléka. A Microsoft erre építi tiltakozó kampányát: szerinte a Google monopolhelyzetre tör, ami egészségtelen a piac működésére nézve.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

George-ot a Greenroom vezeti be a hazai piacra.

Az ikonikus pajzshoz 1993 óta nem nyúltak, nem is nézett ki jól mobilon. Terveztek egy új céges fontos is.

A Pont Itt szaklap átadta a Gastro&Hotel Design Award elismeréseit.

A közép-európai borbár megjelenése egyből be is húzott egy dizájndíjat.

A Vodafone szenzorai és a Here térképei segítenek neki, a sofőr a garázs bejáratánál kiszállhat. Budapesten mutatták be.

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés
hirdetés