hirdetés
hirdetés
hirdetés

Google – új hirdetési partnerprogram

Google Affiliate Network néven új hirdetési partnerprogramot indított a Google június 30-tól. A szolgáltatás egyelőre csak az amerikai felhasználók számára érhető el, és gyakorlatilag nem más, mint a márciusban bekebelezett DoubleClick PerformicsAffiliate Network-jének átnevezése. Utánanéztünk, mire jó.
hirdetés

Új néven és új felhasználói felülettel működik júliustól a DoubleClick korábbi affiliate marketing szolgáltatása, a Performics. Az affiliate marketing lényege, hogy a hirdetéseket megjelenítő weboldalak nem a megjelenések alapján számláznak, hanem például az átkattintások vagy a tőlük induló vásárlások után kapnak részesedést.

Az átmárkázás várható volt, miután az elsődlegesen szövegalapú hirdetések értékesítésével foglakozó keresőóriás, a Google idén márciusban felvásárolta a bannerhirdetési piacon vezető New York-i céget, hogy a két szolgáltató infrastruktúrájának és technológiájának kombinálásával a korábbinál célzottabb képalapú hirdetési lehetőségeket biztosítson partnereinek. Szakértők szerint a Google Affiliate Network piacra dobása elsősorban az Associates néven hasonló szolgáltatást működtető Amazonnak és a ValueClicknek jelenthet nagy konkurenciát.

Mit tud?
Az 1998-ban indított, és a DoubleClick által 2004-ben felvásárolt Performics az első teljes körű szolgáltatást nyújtó affiliate network volt: egy olyan hálózat, amellyel a hirdetők és honlaptulajdonosok – az egymással való megegyezés alapján – hirdetni tudtak, illetve ezen hirdetésekhez kapcsolódó statisztikai adatokhoz jutottak. A DoubleClick tehát nem vásárolt, és nem adott el hirdetéseket, hirdetési felületeket, csak a technológiát biztosította, a hirdetést megjelenítő honlaptulajdonos pedig nem megtekintés vagy rákattintás (pay-per-click) után kapott jutalékot, hanem a hirdetett szolgáltatás igénybevétele (pay-per-action) vagy más kritériumok – például bizonyos összeg elköltése, program letöltése – alapján.

„A weboldalak tulajdonosai kiválaszthatják a hirdetőiket, a hirdetők pedig elfogadhatják, vagy visszautasíthatják őket. A hirdetőknek továbbá lehetőségük van a megrendelések törlésére, és így nem kell fizetniük a csalások vagy a visszamondott megrendelések után” – vázolta a szolgálatás előnyeit a Kreatív Online-nak Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője, és hozzátette: „Az Affiliate Network nem kampányokra, hanem hosszú távú, eladás-központú marketing programokra alkalmas. A hirdetőknek például olyan szerződést kell aláírniuk, amelyben vállalják a megrendelések egy minimum mennyiségét.”

Nálunk nem ment
Bár a Google 2005-ben, AdSense Hivatkozók néven maga is indított olyan programot, amely az új szolgáltatáshoz hasonlóan, pay-per-action alapú hirdetések megjelenítésével nyújtott pénzkereseti forrást a honlaptulajdonosoknak, de ezzel kezdetben kizárólag a Google termékeit és a Firefox böngészőt lehetett hirdetni. A későbbiekben ezt bővítették a Google másik hirdetési szolgáltatásában, az AdWords-ben résztvevők hirdetéseivel is, amelyek közül Magyarországon a Bookline és a Voxinfo ajánlatai voltak elérhetőek. Az AdSense Hivatkozók mégsem bizonyult túl sikeresnek, jövedelmezősége a vártnál jóval kisebb volt.

Az Affiliate Network bevezetése után így aztán a Google úgy döntött, hogy egy hónap múlva, augusztus utolsó hetével megszünteti az AdSense Hivatkozókat, és Ajánlókat, valamint az ehhez kapcsolódó AdWords pay-per-click hirdetéseket. Az új szolgáltatás kizárólag az amerikai piacra koncentrál, jelenleg olyan amerikai hirdetők vesznek részt benne, mint a Bank of America, Barnes & Noble, Citi, Target, vagy a Verizon. A magyar hirdetőknek és honlaptulajdonosoknak így egyelőre nincs lehetőségük váltani.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új betűtípust kapott az operációs rendszer, aminek a következő verziója már nem édességről kapja a nevét.

Egy cipősdobozba sűrítette az ikonikus pillanatokat a márka új reklámfilmje.

Célzott ajánlók segítik a könnyebb tájékozódást a megújult oldalon.

Az önirónián és mémeken szocializálódott Instagram generációt célozza a meki új kampánya.

A cég végre megerősítette a pletykákat: tényleg lesz külön „hírek” szekció az appban, és azt valódi újságírók töltik majd meg.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés