hirdetés
hirdetés
hirdetés

Google – új hirdetési partnerprogram

Google Affiliate Network néven új hirdetési partnerprogramot indított a Google június 30-tól. A szolgáltatás egyelőre csak az amerikai felhasználók számára érhető el, és gyakorlatilag nem más, mint a márciusban bekebelezett DoubleClick PerformicsAffiliate Network-jének átnevezése. Utánanéztünk, mire jó.
hirdetés

Új néven és új felhasználói felülettel működik júliustól a DoubleClick korábbi affiliate marketing szolgáltatása, a Performics. Az affiliate marketing lényege, hogy a hirdetéseket megjelenítő weboldalak nem a megjelenések alapján számláznak, hanem például az átkattintások vagy a tőlük induló vásárlások után kapnak részesedést.

Az átmárkázás várható volt, miután az elsődlegesen szövegalapú hirdetések értékesítésével foglakozó keresőóriás, a Google idén márciusban felvásárolta a bannerhirdetési piacon vezető New York-i céget, hogy a két szolgáltató infrastruktúrájának és technológiájának kombinálásával a korábbinál célzottabb képalapú hirdetési lehetőségeket biztosítson partnereinek. Szakértők szerint a Google Affiliate Network piacra dobása elsősorban az Associates néven hasonló szolgáltatást működtető Amazonnak és a ValueClicknek jelenthet nagy konkurenciát.

Mit tud?
Az 1998-ban indított, és a DoubleClick által 2004-ben felvásárolt Performics az első teljes körű szolgáltatást nyújtó affiliate network volt: egy olyan hálózat, amellyel a hirdetők és honlaptulajdonosok – az egymással való megegyezés alapján – hirdetni tudtak, illetve ezen hirdetésekhez kapcsolódó statisztikai adatokhoz jutottak. A DoubleClick tehát nem vásárolt, és nem adott el hirdetéseket, hirdetési felületeket, csak a technológiát biztosította, a hirdetést megjelenítő honlaptulajdonos pedig nem megtekintés vagy rákattintás (pay-per-click) után kapott jutalékot, hanem a hirdetett szolgáltatás igénybevétele (pay-per-action) vagy más kritériumok – például bizonyos összeg elköltése, program letöltése – alapján.

„A weboldalak tulajdonosai kiválaszthatják a hirdetőiket, a hirdetők pedig elfogadhatják, vagy visszautasíthatják őket. A hirdetőknek továbbá lehetőségük van a megrendelések törlésére, és így nem kell fizetniük a csalások vagy a visszamondott megrendelések után” – vázolta a szolgálatás előnyeit a Kreatív Online-nak Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője, és hozzátette: „Az Affiliate Network nem kampányokra, hanem hosszú távú, eladás-központú marketing programokra alkalmas. A hirdetőknek például olyan szerződést kell aláírniuk, amelyben vállalják a megrendelések egy minimum mennyiségét.”

Nálunk nem ment
Bár a Google 2005-ben, AdSense Hivatkozók néven maga is indított olyan programot, amely az új szolgáltatáshoz hasonlóan, pay-per-action alapú hirdetések megjelenítésével nyújtott pénzkereseti forrást a honlaptulajdonosoknak, de ezzel kezdetben kizárólag a Google termékeit és a Firefox böngészőt lehetett hirdetni. A későbbiekben ezt bővítették a Google másik hirdetési szolgáltatásában, az AdWords-ben résztvevők hirdetéseivel is, amelyek közül Magyarországon a Bookline és a Voxinfo ajánlatai voltak elérhetőek. Az AdSense Hivatkozók mégsem bizonyult túl sikeresnek, jövedelmezősége a vártnál jóval kisebb volt.

Az Affiliate Network bevezetése után így aztán a Google úgy döntött, hogy egy hónap múlva, augusztus utolsó hetével megszünteti az AdSense Hivatkozókat, és Ajánlókat, valamint az ehhez kapcsolódó AdWords pay-per-click hirdetéseket. Az új szolgáltatás kizárólag az amerikai piacra koncentrál, jelenleg olyan amerikai hirdetők vesznek részt benne, mint a Bank of America, Barnes & Noble, Citi, Target, vagy a Verizon. A magyar hirdetőknek és honlaptulajdonosoknak így egyelőre nincs lehetőségük váltani.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés