hirdetés
hirdetés
hirdetés

BrandFestival Digital

Google - nem eszik ügynökséget

„Félünk a Google-től vagy sem?" – egy résztvevő összefoglalása szerint erről vitáztak a magyar keresőmarketing-cégek, ügynökségek és a Google képviselői a BrandFestival Digitalon annak kapcsán, hogy a keresőcég egyes ügyfeleknek közvetlenül árulja szöveges hirdetési felületeit.
hirdetés
A válaszok pedig ezek voltak: nem, nem nagyon, illetve még nem. A kérdést az vetette fel, hogy némi riadalmat keltett a digitális ügynökségi és keresőmarketing-piacon, amikor néhány hónapja a Google saját értékesítőket fogadott és közvetlenül kezdte eladni felületeit egyes ügyfeleknek, köztük az Invitelnek. Ahogy a BrandFestival Digital vitájában elhangzott, a játék nem babra megy: a kereső- és szöveges hirdetések idén átlépik a 20 százalékos részesedést az amúgy is dinamikusan növekvő online reklámpiacon.

„Az ügyfelek úgy döntöttek, hogy az általuk az ügynökségektől kapott szolgáltatás rosszabb, mint amit mi ígértünk neki" – fogalmazott talányosan Peresztegi Zoltán, a Google magyar országfelelőse. Szerinte ennek ellenére a cég nem szeretne kétszáz fős magyar hídfőállást kiépíteni, de lesznek kiemelt ügyfelek, amelyeknek ő maga kezeli az AdWords nevű szövegalapú hirdetési hálózaton futó hirdetéseit. A rivális Etarget hirdetésszolgáltató eközben csak ügynökségeken keresztül értékesít felületeket – mondta el Kálmán Tamás országmenedzser.

„Mi meg tudjuk mutatni az ügyfélnek, hogy hol nem volt hatékony az eddigi tevékenységük. Az ideális forgatókönyv szerint az ügynökséggel beszélgetünk erről, de ha az ügyfél úgy dönt, hogy ő meg velünk szeretne beszélgetni erről, természetesen nem fogjuk letenni a telefont" – magyarázta Peresztegi Zoltán. A kapacitás azonban véges: a vitában elismerte, hogy volt már ügyfél, akit ők maguk irányítottak inkább ügynökséghez.

Mivel egy-egy oldalon csak az egyik hálózat szöveges hirdetései vannak jelen, egy kampány csak akkor tudja fedni a piacot, ha több cégtől – azaz a Google-től és az Etargettől – is vesz helyeket. „Ez az integrálás és az egyszerű kimutatásokon túlmutató szolgáltatások jelenthetik a kiutat az ügynökségeknek” – fejtegette Fazakas László, az Arcus Search üzletágvezetője.

A résztvevők szerint az ügynökségeknek nincs okuk aggodalomra, mivel a kampányok és rendszerek egyre bonyolultabbá válnak, így a szakértelmükre mindig szükség lesz – akkor is, ha a várakozásoknak megfelelően a szöveges hirdetések után a bannerek is közvetlenül, online leköthetőkké válnak. (A Google és a DoubleClick bannerkiszolgáló multi egyesülését egy hónapja hagyta jóvá az Európai Bizottság.) Ugyan vannak cégek, akik saját munkatársakat taníttatnak be – épp az ügynökségekkel – a keresőhirdetések rendelésére, de mindemellett igénylik az ügynökségek szakértelmét és ezért kapcsolatban is maradnak velük. Az is elhangzott, hogy a cégeknek saját embert kiképezni csak egy bizonyos hirdetési volumen fölött van értelme.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A 2008-as válság óta ez az első márkakampány, de előfizetőket is szereznének vele.

A színész ismét egy Lincoln ülésén elmélkedik a teljesítményről.

A Budapest Park akciójából befolyó összeg a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségéhez vándorol.

Vegán ételeket főz és beszélget a vendégeivel és a párjával.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés