hirdetés
hirdetés
hirdetés

Google - néha még ő is hirdet

Outdoor reklámokon népszerűsíti az idáig alig-alig hirdető Google, Maps nevű térképszolgáltatását az USA nagyvárosaiban – jelenti az Advertising Age. Elemzők szerint a határ átlépése nem véletlen: a térképekre épülő lokális és mobilos keresésekből sokan – nem csak a Google – nagy pénzt remélnek.
hirdetés
Google hirdetések jelentek meg chicagói elővárosi vonatokon, San Francisco-i és környékbeli buszokon és villamosokon és az internetes cég utcai promóciókat is elindított. Mindez nehezen fér bele a Google-ről alkotott képbe, miután a márka alig öt év alatt majdnem nulla hirdetéssel a világ legismertebb és legértékesebb márkái közé nőtte ki magát. Most sem véletlen, hogy megteszi, írja a reklámokra - az egyébként a konkurens Yahoo által működtetett – Flickr képkeresőn rábukkant Advertising Age: a hirdetett Google Maps térképszolgáltatás a lokális és a mobilos keresésekhez is kulcsfontosságú alap.

John Battelle, a Federated Media bloggere szerint a hirdetések ténye már csak azért is ironikus, mert a Google marketingért felelős elnökhelyettese, David Lawee nemrég azt nyilatkozta: a cég rengeteg direkt marketing-aktivitást csinál, de klasszikus márkahirdetéseket nem. Az Advertising Age azt is hozzáteszi, hogy az outdoor felület jószerivel az egyetlen, amelyben a Google még nem érdekelt, miután online reklámhelyek, valamint a tévés és rádiós reklámidő értékesítésébe is beszállt.

„A Google eleinte azért volt sikeres, mert a keresője egyértelműen jobban működött másokénál, és az emberek maguktól ajánlották ismerőseiknek” – mondta a lapnak Nigel Hollis, azon Millward Brown vezető elemzője is, amely nemrégiben a világ legértékesebb márkájának nevezte a Google-t. „Most viszont, hogy bővítették a portfóliójukat, egy rakás olyan termékük van, amiről egy csomóan még nem is hallottak.”

Noha a Google Maps Egyesült Államokbeli látogató-aránya 307 százalékkal nőtt egyetlen év alatt, a piacot még mindig az AOL tulajdonában levő MapQuest vezeti. A MapQuest és a Microsoft Live térképszolgáltatása ráadásul jóval több szponzorált találatot is tartalmaz környékbeli üzletekre. Az Advertising Age szerint azonban így is a Maps a Google legsikeresebb termékbevezetése, amelyet most a köztéri hirdetéseken is propagált tömegközlekedési utazástervezőkkel és jegyinformációkkal próbálnak megkülönböztetni a vetélytársaktól.
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Transzneműek és férfiak is megmutatják, hogyan kell elvégezni otthon a mellek vizsgálatát.

A lovasi Resident Art Gartenben kiállítások, koncertek és filmvetítések várják a művészetek rajongóit.

A sörmárka ezzel az 51-es körzetet megrohamozó tömegre reagált.

Egy mesékkel tarkított útikalauz érdemelte ki a New Talent kategória díját.

A Trafó vagy a Müpa kommunikációs szakemberei ítélik majd meg a pályázatokat.

hirdetés

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nyári ráadás! Végleges nevezési határidő: július 31.

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés
hirdetés