hirdetés
hirdetés
hirdetés

Globális szinten arculatot és működési rendszert vált az Ogilvy

Globális szinten megújult a WPP ügynökségi holdoinghoz tartozó Ogilvy reklámügynökségi ernyőmárka, egyrészt arculatában, másrészt működési szervezetében is. A Magyarországon a Geometry Group részeként működő Ogilvy a most bejelentett „One Ogilvy” törekvésnek megfelelően immár magába foglalja az eddig külön márkaként jelen lévő Ogilvy & Mather és Ogilvy Public Relations ügynökségeket is - közölte a Kreatívval a magyarországi Ogilvy.

hirdetés

Az Adweek amerikai reklámos szaklap szerint a megújulás egy kétéves folyamat eredménye, amelynek kezdetéről a lap 2017 januárjában számolt be először. Az ügynökség 70 éves működése után jelentette be az ügynökség „újrafeltalálását" (az angol közleményben „re-founding"), amely mentén a szlogen is változott: Makes Brands Better lett az új tagline.

Az új pozícióval jött a teljes körű designváltás is: új logó, színpaletta (például a vörös Ogilvy logó világosabb árnyalatot kapott), honlap, szervezeten belüli design, tanácsadási gyakorlat, digitális platform és vállalati video is hozzátartozik, az egészért pedig a Collins designcég felelt. A világosabb tónusú alapszínt másodlagos színekként a szürke, a pink, a kék és a sárga egészítik ki. Ugyancsak frissültek az Ogilvy Serif és Sans betűtípusai. Az új honlap már elérhető itt, a magyarországi egység a következő hetekben mutatják be az új platformot, amelyet meglátogatva látszik a megújulás ténye (a honlap funkciói jelenleg elérhetetlenek).

A magyarországi Ogilvy által küldött közlemény szerint „a megújulást John Seifert, az Ogilvy hálózat vezérigazgatója jelentette be, aki szerint a változással az idén megalapításának 70. évfordulóját ünneplő Ogilvy hálózat még jobban meg tud felelni a piac elvárásainak (az Adweek által idézett mondat szerint Seifert inkább az identitás megerősítéséről beszélt)".

Az eddig osztályokként, különálló ügynökségként működő Ogilvy szakágak egyesítésével Seifert szerint el tudnak távolodni attól a hagyományos vállalati modelltől, amelyben szakágak közötti, szakágakon belüli túlzott hierarchia jellemző. „A strukturális változásokat saját online közösségi térrel, az Ogilvy Connecttel is támogatja az ügynökséghálózat, ami aktívabb kapcsolatépítést és know-how cserét tesz lehetővé a munkatársak között" - olvasható a magyarországi Ogilvy által küldött közleményben.

Seifer az Adweek szerint hozzátette: Ez a következő fejezet, nem pedig az utolsó, aki reméli, hogy az új pozíció jobban hangsúlyozza a dolgozók és az ügyfelek felé, hogy miért akarnak az Ogilvynél, illetve az Ogilvyvel dolgozni. 

„Ez nem az az Ogilvy, amit ismertek eddig" - mondta, amivel arra is utalt, hogy az Ogilvy az elmúlt időszakban túlságosan komplikált felépítésűvé vált amiatt, hogy a legkülönbözőbb ügyféligényeket megpróbálták kielégíteni. Ennek a csúcspontja az volt Seifert szerint, amikor egy megbeszélésre 14 ogilvys szakember ment be, és mindannyiuknak csak egy picit volt más a névjegyére írva. „Senki nem fog minket választani, hanem értik meg a működésünket" - vonta le a konklúziót Seifert.

Ez azt is jelenti, hogy a márka egyetlen centrális fogalom, a „kreativitás" köré fog szerveződni, és Seifert szerint  nem fognak például adatközpontként működni, nem fognak programmatic megoldásokat kínálni, és nem fognak az ügyfelek számára digitális infrastruktúrát építeni, ellenben nagyon sok olyan ügynökséggel, amelyek így próbálják megtalálni a helyüket a digitalizáció által próbára tett reklámpiacon.

Sályi Réka, a Geometry Group ügyvezető igazgatója szerint a megújulás még közelebb hozza egymáshoz az Ogilvy és a Geometry által képviselt diszciplínákat: „Nagyon fontos időszak ez ügynökségcsoportunk számára, hiszen mind a közelmúltban megújult Geometry, mind az Ogilvy jelentős változásokon mennek keresztül. A most bejelentett struktúra lehetőséget ad arra, hogy még jobban hasznosítsuk az eltérő módszertanokban, szakágakban rejlő lehetőségeket, hiszen ma már alapkövetelmény, hogy maximális átjárhatóságot biztosítsunk az eszközkészletek között. Ez nagyfokú digitális szemléletmódot és rugalmasságot követel, amit az Ogilvy megújulása nagymértékben támogat.”

Egyébként Magyarországon különösebb változást nem hoz az új diszciplína bevezetése, hiszen az Ogilvy és az Ogilvy PR már eddig is közös menedzsment alatt működött a Geometry részeként, a váltás inkább azokon a piacokon lesz jelentősnek mondható, ahol ezek a folyamatok még nem zajlottak le.

Globális szinten tehát egy Ogilvy maradt, és az olyan, eddig jól ismert márkák megszűnnek, mint az OgilvyOne, az Ogilvy PR, a Social@Ogilvy vagy az Ogilvy CommonHealth Worldwide. Ezek helyett 12 divíziót hoznak létre, amelyek egy-egy területet fednek le a működésből, valamint hat „alapképességet" (core capability) is lefektettek: ezek a márkastratégia, reklám, customer engagement, pr és influence, digitális transzformáció, partnerségek (partnerships). Az Ogilvy globális átalakulásáról további részleteket ebben a cikkben lehet olvasni.

Hasonlónak tűnik a helyzet egyébként ahhoz, amikor a szintén a WPP-hez tartozó MEC és a Maxus médiaügynökségekből kreáltak egy Wavemaker nevű új entitást, amely 2018 elején jött létre. A változtatások nagy részét ugyanis Magyarországon már ettől függetlenül meglépték a korábbi években.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az ősszel érkező 3. évad első előzetesét ezúttal is a többszörös Promax-díjas Varsics Péter rendezte.

A Geico szpotjában a gólszerző focista végigcsússza a térdén a pályát.

Rendhagyó akciót indított a 444-gyel közösen az OTP.

Az Est FM és a Radio Café volt frekvenciáján, a budapeti 98,6 MHz-n indulhat az új rádió.

Minden nevezés után 10 eurócentet adományoznak az SOS Gyermekfalvak részére.

hirdetés

A verseny célja, hogy díjazza az egyedi belsőépítészeti dizájnt, kreatív vendéglátóipari/hotel kommunikációt és márkamegjelenést. Nevezési határidő: 2018.06.29.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés
hirdetés