hirdetés
hirdetés
hirdetés

Geszti Péter

hirdetés

Geszti Péter <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Geszti Péter (Illusztráció: Kovács Lehel)
2008-ban Geszti megszervezi az első Nemzeti Vágtát, amellyel végleg lezár az életében egy évek óta tartó, a reklámból fokozatosan kiábránduló korszakot. Az élet viszont úgy hozta, hogy Geszti mégsem a reklámszakmában eltöltött közel húsz éve miatt lett mindenki számára „A reklámos”. Legalább annyira közéleti és médiaszereplései miatt lett imádott vagy gyűlölt figurája az elmúlt huszonvalahány évnek.

A gyerekszínész, Aladár hangja a Mézga családból, később diplomás magyar-történelem szakos bölcsész és tévés műsorvezető a reklámos munkáit Kozma Péter Kozmójában kezdte a nyolcvanas évek végén, ahol többnyire a Postabank-reklámok szövegírójaként szerzett szakmai elismeréseket, többek közt „A bank, amely igen közel áll önhöz” szlogennel. A Kozmóból 1991-ben az Akcióhoz ment, ahová később követte őt a Postabank is. Az Akciónál olyan, mára legendás kampányok fűződnek a nevéhez, mint a Postabank „Hé, emberek, valaki elvesztette a betétszámláját”, „A szenzációs négyes”, az 1998-as Golden Drumon Aranydobverőt és közönségdíjat nyerő „Megkapod a magadét” reklám a Magyar Narancs hetilapnak, az RTL Klub „Szerintem” kampánya vagy a Szerencsejáték Zrt. Szemlédi András-os sorozata. Ezek közül kettő az Art Directors Club Hungary szerint benne van minden idők tizenkét legjobb magyar reklámkampányában, a Kreatív olvasói pedig mind a négyet beválaszották az elmúlt 20 év 20 legemlékezetesebb reklámja közé.

Geszti, miután az Akció kétszer egymás után is az év ügynöksége lett a Kreatív által szervezett Hipnózis reklámversenyen, 2006-ban kivonult az ügynökség napi teendőiből, és onnantól csupán stratégiai kérdésekben segítette a munkájukat. Az Akció, ahogy már akkor sejthető volt, nélküle nem működhetett a korábbi formájában, ami oda vezetett, hogy a rendszerváltás egyik, ha nem a legfontosabb magyar ügynökségi sztorija hamarosan véget is ért. Noha Geszti a háttérmunkában még részt vett, karizmája, az üzleti életben megszerzett befolyása és a hozzá szinte fanatikusan ragaszkodó ügyfelek távozása után az Akció elveszítette jelentőségét. 2010-ben eladta a tulajdonrészét, és az egykori alapítók is kiszálltak a cégből. Közben viszont olyan országimázsprojektek elindításába fogott, mint az ARC vagy a Nemzeti Vágta. Ezek a részben újfent önmegvalósításról szóló munkái további sikereket hoztak Geszti számára, ahogy korábban a Rapülők, a Jazz+Az vagy egyéb közéleti szerepvállalásai. Mindössze két, szerintünk egyértelműen feszengésre okot adó projektet tudunk említeni tőle: az X-Faktor zsűrizését, valamint a Gringo Sztár zenekart.

Mit tanulhatunk tőle?
Hogyan lehet a reklámon kívül is egy egész életet kreatívként le- és megélni.

Sokak szerint neki köszönhető nemcsak a magyar reklám, hanem egyenesen a magyar közélet kínos szóviccesedése, az általa megalkotott reklámokban azonban ez alig érhető tetten. Az viszont biztos, hogy reklámjaiban a szöveg mindig is fontosabb szerepet kapott a vizualitásnál, szlogenek és fősorok kitalálásában pedig aligha volt nála jellegzetesebb figurája az elmúlt húsz évnek. És noha a szakma keményvonalasai Gesztit soha nem tartották reklámszakembernek – igaz, ő maga sem magát – mégis számos díjjal és elismeréssel tüntették ki munkásságát.

Gesztinek nagyon sokat köszönhet a magyar reklám, talán többet is, mint azt a magyar reklámszakma valaha is gondolná. Ha 2030-ban is lesz olyan közönségszavazás, hogy ki a legismertebb reklámszakember, akkor ne lepődjünk meg, ha Geszti Péter sorozatban harmincadszor nyeri meg. Méghozzá toronymagasan.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Szemtelenségből megint jelesre vizsgáztak.

Az ok a fogyasztók megtévesztése például a Pápa áldásával” vagy a „Diana hercegnő eljegyzési gyűrűje” szövegekkel.

A Jägermeister Brass Band egy 9 tagú fúvószenekar, aminek tagjait még a jobb emlékű 2019-ben kezdte keresni az italmárka.

Minden lapot, köztük a Telexet is előfizetők és nem adományozók toborzására biztatja a Denník N főszerkesztője az Azonnalinak adott interjújában.

Cannes újra a nappalikba jön: október 19-23. között ingyen lehet meghallgatni, hogyan dolgoztak a korábban Grand Prix-ket és arany oroszlánokat begyűjtő ügynökségek.

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

A Kreatív és a Vodafone közös Ready pályázatának célja, hogy ösztönözze, elismerje és támogassa azokat a vállalkozásokat, vállalatokat és magánszemélyeket, akik 2020-ban alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték a kihívásokat.

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés