hirdetés
hirdetés
hirdetés

Geszti Péter

hirdetés

Geszti Péter <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Geszti Péter (Illusztráció: Kovács Lehel)
2008-ban Geszti megszervezi az első Nemzeti Vágtát, amellyel végleg lezár az életében egy évek óta tartó, a reklámból fokozatosan kiábránduló korszakot. Az élet viszont úgy hozta, hogy Geszti mégsem a reklámszakmában eltöltött közel húsz éve miatt lett mindenki számára „A reklámos”. Legalább annyira közéleti és médiaszereplései miatt lett imádott vagy gyűlölt figurája az elmúlt huszonvalahány évnek.

A gyerekszínész, Aladár hangja a Mézga családból, később diplomás magyar-történelem szakos bölcsész és tévés műsorvezető a reklámos munkáit Kozma Péter Kozmójában kezdte a nyolcvanas évek végén, ahol többnyire a Postabank-reklámok szövegírójaként szerzett szakmai elismeréseket, többek közt „A bank, amely igen közel áll önhöz” szlogennel. A Kozmóból 1991-ben az Akcióhoz ment, ahová később követte őt a Postabank is. Az Akciónál olyan, mára legendás kampányok fűződnek a nevéhez, mint a Postabank „Hé, emberek, valaki elvesztette a betétszámláját”, „A szenzációs négyes”, az 1998-as Golden Drumon Aranydobverőt és közönségdíjat nyerő „Megkapod a magadét” reklám a Magyar Narancs hetilapnak, az RTL Klub „Szerintem” kampánya vagy a Szerencsejáték Zrt. Szemlédi András-os sorozata. Ezek közül kettő az Art Directors Club Hungary szerint benne van minden idők tizenkét legjobb magyar reklámkampányában, a Kreatív olvasói pedig mind a négyet beválaszották az elmúlt 20 év 20 legemlékezetesebb reklámja közé.

Geszti, miután az Akció kétszer egymás után is az év ügynöksége lett a Kreatív által szervezett Hipnózis reklámversenyen, 2006-ban kivonult az ügynökség napi teendőiből, és onnantól csupán stratégiai kérdésekben segítette a munkájukat. Az Akció, ahogy már akkor sejthető volt, nélküle nem működhetett a korábbi formájában, ami oda vezetett, hogy a rendszerváltás egyik, ha nem a legfontosabb magyar ügynökségi sztorija hamarosan véget is ért. Noha Geszti a háttérmunkában még részt vett, karizmája, az üzleti életben megszerzett befolyása és a hozzá szinte fanatikusan ragaszkodó ügyfelek távozása után az Akció elveszítette jelentőségét. 2010-ben eladta a tulajdonrészét, és az egykori alapítók is kiszálltak a cégből. Közben viszont olyan országimázsprojektek elindításába fogott, mint az ARC vagy a Nemzeti Vágta. Ezek a részben újfent önmegvalósításról szóló munkái további sikereket hoztak Geszti számára, ahogy korábban a Rapülők, a Jazz+Az vagy egyéb közéleti szerepvállalásai. Mindössze két, szerintünk egyértelműen feszengésre okot adó projektet tudunk említeni tőle: az X-Faktor zsűrizését, valamint a Gringo Sztár zenekart.

Mit tanulhatunk tőle?
Hogyan lehet a reklámon kívül is egy egész életet kreatívként le- és megélni.

Sokak szerint neki köszönhető nemcsak a magyar reklám, hanem egyenesen a magyar közélet kínos szóviccesedése, az általa megalkotott reklámokban azonban ez alig érhető tetten. Az viszont biztos, hogy reklámjaiban a szöveg mindig is fontosabb szerepet kapott a vizualitásnál, szlogenek és fősorok kitalálásában pedig aligha volt nála jellegzetesebb figurája az elmúlt húsz évnek. És noha a szakma keményvonalasai Gesztit soha nem tartották reklámszakembernek – igaz, ő maga sem magát – mégis számos díjjal és elismeréssel tüntették ki munkásságát.

Gesztinek nagyon sokat köszönhet a magyar reklám, talán többet is, mint azt a magyar reklámszakma valaha is gondolná. Ha 2030-ban is lesz olyan közönségszavazás, hogy ki a legismertebb reklámszakember, akkor ne lepődjünk meg, ha Geszti Péter sorozatban harmincadszor nyeri meg. Méghozzá toronymagasan.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

Még jó párat kell aludni addig, hogy itthon is legálisan lehessen nézni Baby Yoda kalandjait.

A hírt a főszerepet játszó Ewan McGregor is megerősítette, de szerinte nem annyira drámai a helyzet.

Sztereotípiákkal dagasztja az amerikai kebleket a Budweiser a Super Bowl alatt.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

GYÓGYKOMM március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés