hirdetés
hirdetés
hirdetés

Geszti Péter

hirdetés

Geszti Péter <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Geszti Péter (Illusztráció: Kovács Lehel)
2008-ban Geszti megszervezi az első Nemzeti Vágtát, amellyel végleg lezár az életében egy évek óta tartó, a reklámból fokozatosan kiábránduló korszakot. Az élet viszont úgy hozta, hogy Geszti mégsem a reklámszakmában eltöltött közel húsz éve miatt lett mindenki számára „A reklámos”. Legalább annyira közéleti és médiaszereplései miatt lett imádott vagy gyűlölt figurája az elmúlt huszonvalahány évnek.

A gyerekszínész, Aladár hangja a Mézga családból, később diplomás magyar-történelem szakos bölcsész és tévés műsorvezető a reklámos munkáit Kozma Péter Kozmójában kezdte a nyolcvanas évek végén, ahol többnyire a Postabank-reklámok szövegírójaként szerzett szakmai elismeréseket, többek közt „A bank, amely igen közel áll önhöz” szlogennel. A Kozmóból 1991-ben az Akcióhoz ment, ahová később követte őt a Postabank is. Az Akciónál olyan, mára legendás kampányok fűződnek a nevéhez, mint a Postabank „Hé, emberek, valaki elvesztette a betétszámláját”, „A szenzációs négyes”, az 1998-as Golden Drumon Aranydobverőt és közönségdíjat nyerő „Megkapod a magadét” reklám a Magyar Narancs hetilapnak, az RTL Klub „Szerintem” kampánya vagy a Szerencsejáték Zrt. Szemlédi András-os sorozata. Ezek közül kettő az Art Directors Club Hungary szerint benne van minden idők tizenkét legjobb magyar reklámkampányában, a Kreatív olvasói pedig mind a négyet beválaszották az elmúlt 20 év 20 legemlékezetesebb reklámja közé.

Geszti, miután az Akció kétszer egymás után is az év ügynöksége lett a Kreatív által szervezett Hipnózis reklámversenyen, 2006-ban kivonult az ügynökség napi teendőiből, és onnantól csupán stratégiai kérdésekben segítette a munkájukat. Az Akció, ahogy már akkor sejthető volt, nélküle nem működhetett a korábbi formájában, ami oda vezetett, hogy a rendszerváltás egyik, ha nem a legfontosabb magyar ügynökségi sztorija hamarosan véget is ért. Noha Geszti a háttérmunkában még részt vett, karizmája, az üzleti életben megszerzett befolyása és a hozzá szinte fanatikusan ragaszkodó ügyfelek távozása után az Akció elveszítette jelentőségét. 2010-ben eladta a tulajdonrészét, és az egykori alapítók is kiszálltak a cégből. Közben viszont olyan országimázsprojektek elindításába fogott, mint az ARC vagy a Nemzeti Vágta. Ezek a részben újfent önmegvalósításról szóló munkái további sikereket hoztak Geszti számára, ahogy korábban a Rapülők, a Jazz+Az vagy egyéb közéleti szerepvállalásai. Mindössze két, szerintünk egyértelműen feszengésre okot adó projektet tudunk említeni tőle: az X-Faktor zsűrizését, valamint a Gringo Sztár zenekart.

Mit tanulhatunk tőle?
Hogyan lehet a reklámon kívül is egy egész életet kreatívként le- és megélni.

Sokak szerint neki köszönhető nemcsak a magyar reklám, hanem egyenesen a magyar közélet kínos szóviccesedése, az általa megalkotott reklámokban azonban ez alig érhető tetten. Az viszont biztos, hogy reklámjaiban a szöveg mindig is fontosabb szerepet kapott a vizualitásnál, szlogenek és fősorok kitalálásában pedig aligha volt nála jellegzetesebb figurája az elmúlt húsz évnek. És noha a szakma keményvonalasai Gesztit soha nem tartották reklámszakembernek – igaz, ő maga sem magát – mégis számos díjjal és elismeréssel tüntették ki munkásságát.

Gesztinek nagyon sokat köszönhet a magyar reklám, talán többet is, mint azt a magyar reklámszakma valaha is gondolná. Ha 2030-ban is lesz olyan közönségszavazás, hogy ki a legismertebb reklámszakember, akkor ne lepődjünk meg, ha Geszti Péter sorozatban harmincadszor nyeri meg. Méghozzá toronymagasan.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Új film támogatja a nemrég piacra dobott Pöttyös Kakaós Tejet.

„Szeretünk élni!” szlogennel került a televízióba a márka idei reklámfilmje.

A Mitónak, az ACG-nek és a Wavemakernek került a legtöbb munkája shortlistre.

A brit szerkesztőség útmutatójában a klímakrízis, vagy a klímaösszeomlás kifejezéseket javasolja a lap munkatársainak.

A Humen Media gondozásában jelenik meg több környező országban is az ingyenes lap.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés