hirdetés
hirdetés
hirdetés

Gejl lett a Tv2 minyonja

Meglehetősen tompa csodakarddal indult a Tv2 a nagy őszi tévés valóságshow-csatába: az Összeesküvők első maratoni adása azonnal rávilágított a formátum és a helyi megvalósítás hibáira. Román Balázs kritikája.

hirdetés

Vajkrémmel töltött, rózsaszín cukrászsüteménnyel szállt harcba a nézői figyelemért a Tv2 a 2011-es őszi szezonban. Ez a húzás azért rettentő furcsa, mert szakmai pletykák szerint a saját gyártású műsorok jövője múlik az Összeesküvők sikerén.

Már kapásból az sem érthető, hogy az Összeesküvők hétvégén, a Tv2-n miért nincs a programban. Ahogy minden napi valóságshow, ez is egy iszonyú drága műsor, a 71 kamerának szombaton és vasárnap is dolgoznia kell, gondolom a stábot sem küldik le a Balatonra pihenni. Ehhez képest eléggé nagyvonalú döntés a rakás pénzből gyártódó valamiből semmit nem betenni akkor, amikor amúgy a lakosság jelentős része a készülékek előtt szeretne kikapcsolódni. Persze erre is van nyilván magyarázat, a Tv2 is a többcsatornás modell felé halad, és szeretnék felfuttatni a két kistestvért.

Az viszont még sokkal kevésbé érthető, hogy amikor még nem volt ekkora felhajtás a műsor körül, miért nem jutott idő az Összeesküvők márka tisztességes megépítésére. Ha már mindenképpen ez a cím, akkor sem ártott volna egy normális logó, egy olyan, amiről nem egy közepesen rossz cukrászda ugrik be. Az óriásplakát meg egyenesen olyan volt, mintha egy középhaladó paint-tanfolyamon rakta volna össze a csapat, sivár színek, nagyon csúnya betűtípus, rossz elrendezés. Ettől még persze lehet szupersiker egy műsor, de akkor is.

Egy iskolai osztály

A legnagyobb kérdőjel viszont a formátum maga. Az Összeesküvők eredetije, a Perfect Bride Törökországban, Olaszországban és néhány arab országban futó műsor - amely egyébként az Egyesült Államokbeli The Mommas Boy reality formátumát nyúlta le - valóban hozott sikereket a latin és arab régióban, de nem biztos, hogy ez a hazai közegben is menni fog. A szerepek elég kötöttek: a lányoknak azt kell eljátszani, hogy jó feleségek lesznek, a fiúk óhatatlanul is azonos karakterek, hiszen elvben egyikük sem mer anyuka nélkül dönteni, az anyósoknak pedig szemétkedni kell. Ez elvileg kirajzol annyi konfliktust, ami miatt napról-napra majd odakapcsolnak az emberek, de a gyakorlatban az anyós nem biztos, hogy olyan erőszakos, a fiú lehet hogy valójában tesz az anyja véleményére, a lány pedig az anyósra. Márpedig, ebben a formátumban az eredeti szerepek és forgatókönyv szerint kell viselkedni, ami még színészeknek sem mindig megy, amatőröknek pedig borzasztó esetlen. Elég csak arra gondolni, mennyire szánalmas, ahogy a Való Világ beszavazó-show-iban a versenyzők próbálnak megfelelni a rájuk aggatott címkéknek. Ott viszont elég egy adást végigszenvediük, után mindenki olyan lehet, amilyen.

A formátum másik hibája, a bonyolult rendszer és a sok ember. Ahogy a Comment:com is megírta, az első adásból nem lehetett megérteni a menetrendet, és ebben a weboldal sem segített. Tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy 24 embert kell megjegyezni és megismerni. Egy iskolai osztályban vannak ennyien. Nagyon ügyes szerkesztő és műsorvezető kell ahhoz, hogy mindenkiről megtudjunk valami megjegyezhetőt.

További képekért kattintson!

Márpedig az Összeesküvők első adása nem sokat segített a szereplők megismertetésében, pedig elég hosszúra nyúlt. Nagyjából annyi maradt meg, hogy van hat különbözőképpen zavarodott, de egyformán egyszerű középkorú nő, hat sármosan mosolygó, néma fiú, és sok remegő hangú, megjegyezhetetlen fejű lány, akik minden esetben pont azt mondják, amit a nénik hallani akarnak. A legnagyobb feszültséget akkor éreztem, amikor Peller Mariann - aki egyébként a látható izgalom és a borzasztó ruha ellenére mindent megtett a műsor sikeréért - a végén kétszer is villának nevezte a korábban kényszeresen rezidenciának hívott házat.

A feszültség mellett az ízléses díszlet hiányzott a legjobban. Hosszú gondolkodás után Kósa L. Adolf Szerelem első látásra című műsora, aztán a Szív és a Budapest Tv ugrott be. A minyonérzést tovább erősítette a lányokat bemutató filmek alatti modoros narrátori mesehang és a Hal a tortán stílusában megírt bemutatások. Az utóbbi egyébként a műsor weboldalán is visszaköszön: Alexáról például nem tudjuk, hol lakott, mi a foglalkozása, hány éves, mindössze azt, hogy merész, kedveli a thai boxot és a macskákat.

Titokzatos fekete kéz

A két és fél óra meglepően ért véget: a fiúk a Róna utcai stúdióból valami varázsszőnyegen repülhettek a budaörsi házba, mert a két jelenet között összesen 5 perc telt el. Emellett az adás alatt, a rezidenciáról többször bejelentkező Majka egyszerűen csak eltűnt. Utolsó bejelentkezéskor még épp a medence mellett viháncolt sok fürdőruhás lánnyal, akikről nem derült ki, miért vannak ott, majd azt mondta, hogy neki ott nagyon jó, de az adásba nem kapcsolták vissza többet, így nem tudni, mi lett vele és az ismeretlen nőkkel.

Az egész Összeesküvőkben a legmegdöbbentőbb a szerény szponzori jelenlét. Ami vagy szerkesztési baki, vagy a támogatók nem fizettek eleget, de a néző nyugodtan ülhetett a műsor előtt órákig anélkül, hogy megtudhatta volna ki ad majd pénzt a lakásra, kocsira, stb. Az első percben ugyan eldarálta egy narrátor hogy mit lehet nyerni, onnantól kezdve viszont 140 percig mindenki hallgatott a nyereményekről. Egészen 23 óra 20-ig. Akkor egy fektetett táblagép jelent meg a képernyőn, alaposan leszűkítve a hasznos felületet, és apró méretben lefutottak a támogatói szpotok. Sajnos ezekben a pillanatokban is belenyúlhatott a keverőpultba a hangerőt letekerő gonosz fekete kéz, aki a műsor alatt többször garázdálkodott, leginkább a lányokkal készített villámbeszélgetéseket tette érthetetlenné.

Mondhatnánk, hogy egy olyan valóságshow, amiben egyszerre elhangzik az “ara” és a “zsanika” szó, az biztosan megbukik, de azért nem ennyire egyértelmű a dolog. Van némi esély arra, hogy a sztori majd felizzik, ráadásul a hétköznapi fél nyolcas kezdés is hozhat sikert, abban az időben ugyanis az RTL Klubon az ötven percesre hizlalt Fókusz megy. Az Összeesküvők nem akasztja majd ki a nézettségmérőt, de azt a sávot megnyerheti és egy stabil női közönséget megmozgathat. Márpedig ha rétegműsornak tekintjük, akkor az sem egyértelműen rossz húzás, hogy a hétvégén száműződik a kábelcsatornákra.

 

Nézettségi eredmények

Az Összeesküvők pénteki, első adását a 18-49 év közötti tévénézők 27,5 százaléka (SHR%), azaz 404.589 ember választotta (AMR), ezzel nézőszám alapján a hét 32. legnézettebb műsora lett (amennyiben egy műsor több adása is szerepel a nézettségi toplistán). Ez az eredmény arra elég volt, hogy a párhuzamosan futó műsorokat, a Miami helyszínelőket. a Való Világ 5 pénteki beszavazóshow-ját és a Vámpírnaplókat megverje Hajdú Péter realityje. 

A Való Világ ötödik szériájának első beszavazóshow-i sem döntöttek nézettségi rekordokat, igaz ez tavaly is így kezdődött. A hétfői, első, késő esti adást még az éppen tévé előtt ülő 18-49 évesek 27 százaléka nézte, kedden 26,5 százalékra csökkent a közönségarány, ami arra már nem volt elég, hogy a Tv2-n futó XXX című akciófilmet megverje a valóságshow. A VV5 -ös beszavazó műsorok szerdán, csütörtökön megnyerték a sávukat, a szombati beköltöző show 28,5 százalékkal szintén győzött. A hét legnézettebb műsora az X-faktor volt, a 18-49 év közötti nézők 55.8 százaléka, 929.970 ember választotta a tehetségkutatót.  

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Jó lett az írás, tetszik!
válasza hozzászólásához
#
Már bocs, de mi abban a következetlenség, hogy a kritikus megirja a véleményét, függetlenül az üzleti megállapodàsoktòl? Szerkesztöségi függetlenség, ez a neve. És
igen, van, hogy ez kellemetlen helyzeteket teremthet, de a szándék soha nem ez.
#
Gejlnek és minyonszerűnek titulálták, ám ahhoz képest egész otthonosan érezték ma magukat a díszletek között a konferenciájukon!
Köpönyegforgató, következetlen bagázs..

A cég áprilisban hozza ki a Pepsi Cafét, kétszer annyi koffeinnel.

Mikor kell igazán beindítani a hájpot? Saját közösségi csatornákra érdemes koncentrálni, vagy jobb, ha más oldalakon indul be beszélgetés a filmről?

Az emberi sokszínűség áll a karácsonyi reklám középpontjában.

Az ügynökség a klasszikus kékben is meglátta a potenciált.

hirdetés
hirdetés

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. január 28., 08.30 - 14.00

15 küldőpiac 15 percben. A Pont Itt és a Turizmus Online szakmai rendezvénye Dátum: január 31.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók