hirdetés
hirdetés
hirdetés

Gazemberség, abszurd, aggasztó

Majtényi László volt ORTT-elnök gazemberségről beszél, egy nemzetközi médiaszervezet elnöke pedig sajátos magyar modellt említ a médiatörvény kapcsán. 

hirdetés

Gazemberségnek tartja Majtényi László, a Médiahatóság előtti Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) volt elnöke, hogy egy alapvetően nyilvánosságnak szóló törvényt a nyilvánosság teljes kizárásával, mindenfajta szakmai egyeztetést mellőzve terjesszenek elő. Mint a Napi Gazdaságnak említette, ugyanez volt a baja Jánosi György-Szalai Annamária-féle (utóbbi a Médiahatóság jelenlegi elnöke – a Szerk) 2008-as törvény előterjesztéssel is. A mostanin azonban érezhető, hogy megtárgyalták a tőkeerős külföldi médiatulajdonosokkal is, számukra ugyanis vannak kedvező részletek a törvényjavaslatban.

Majtényi László példaként a reklámidő maximumának emelését és a product placement legalizálást emelte ki, ami megmutatja, hogy a törvény készítésekor a médiacégek érdekeit is figyelembe vették.

A Napiban Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója is épp azokat a paragrafusokat üdvözli, amelyek támogatják a piac és a technika változásaival bekövetkező új lehetőségeket, vagyis a reklámozás kapcsán a termékelhelyezést, illetve a virtuális reklámokat.

A kereskedelmi csatorna vezetőjének ugyanakkor nem tetszik, hogy a közszolgálati adók reklámideje hatról nyolc percre emelkedett, mivel ezek a tévék állami támogatást is kapnak. Kolosi Péter szerint a médiatörvény korlátozza a sajtószabadságot, amikor arról rendelkezik, hogy a nagy kereskedelmi tévékben a bűnügyi hírek aránya nem haladhatja meg a húsz százalékot.

A szakember víziója szerint a Médiahatóság még bürökratikusabbá válásával nem a médiapluralizmust és a versenyt fogja elősegíteni, hanem azt eredményezheti, hogy mind több médiaszolgáltató vándorol majd el az országból vagy csukja be kapuit.

Péntek Zoltán, a Tv2 jogi képviselője szerint a törvény digitális átállásról szóló részét nehéz értelmezni. Ő a napilapnak azt mondta: egyelőre annyi látható, hogy a digitális átállásról szóló törvény azon rendelkezését, miszerint a Tv2-t és az RTL Klubot 2011. június 30-val lekapcsolják az analóg földi platformról hatályon kívül helyezi az új jogszabály, anélkül, hogy új dátumot határozna meg. Illetve azzal, hogy az analóg földi továbbítás után műsorterjesztési díjat kellene fizetniük.

 

Nagy szakmai szervezetek és a törvény

A magyar sajtó három jelentős szakmai szervezet közül csak a Magyar Újságírók Közössége (MUK) szerint elfgadató az új médiatörvény. A másik kettő, a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) és a Magyar Katolikus Újságírók Szervezete (Makusz) tiltakozik az új szabály bevezetése ellen - erről is a Napi Gazdaság írt.

A MUK annak örül például, hogy a törvényalkotók befogadták a javaslatukat az anyanyelv védelméről, a szép magyar beszéd biztosításáról.

Eötvös Pál, a MÚOSZ elnöke szerint a Médiahatóság megjelenése nem csupán alkotmányellenes, de a szólás- és a sajtószabadság drasztikus korlátozása. Szikora József, a Makusz elnöke pedig kifejezetten abszurdnak véli, hogy a bíróságok helyett egy teljhatalmú médiahatóság dönt tartalmi kérdésekben.

 

Büntetőjog és sajátos magyar modell

„Nehéz bármilyen olyan körülményt felhozni, amikor a kormány igazolhatóan ellenőrzést gyakorolhatna a megjelenő tartalom felett, és a büntetőjog eszközével léphetne fel a médiával szemben” – mondta el a Népszabadságnak Nathan Siegel vezető amerikai médiajogász, aki a Szabad sajtó című tárgyat oktatja a Marylandi Egyetemen. A szakember washingtoni ügyvédként a többi közt a The New York Times, a The Washington Post, az Associated Press hírügynökség és több országos televíziós csatorna is szerepelt már az ügyfelei között.

Ez valami új sajátos magyar modell és okos rendszer a hatalomban maradáshoz – így vélekedett szintén a Népszabadságnak a hazai médiaszabályozásról Oliver Vujovic, a Dél- és Kelet-európai Média Szervezet (South and East Europe Media Organisation– SEEMO) főtitkára, aki múlt héten tartózkodott Budapesten. Ugyancsak új számára a közmédiumok összevonása a hírügynökséggel is. Szerinte csak az idő tudja megmondani, hogy ez a modell a történelem részévé válik-e, vagy követendő példává.

A SEEMO főtitkára óvatosan nyilatkozott az interjú idején még elfogadás előtt álló médiatörvényről, de aggasztónak nevezte az internet ellenőrzése, a nagy összegű sajtóbírságok, vagy a büntetőjogi szabályokról szóló részeket.

(forrás: Napi Gazdaság, Népszabadság , Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A hagyományos íznél édesebb New Coke csak 79 napot ért meg 1985-ben, annyira gyűlölték Amerikában. A sorozat 1985-ben játszódó folytatása miatt újra felélesztik a receptet.

Az MTÜ Budapesten kezdte a bemutatást, elmennek az összes nagy borvidékre.

A Punkt szerkesztőinek célja, hogy kritikusan reagáljanak a hazai és külföldi színtér aktuális történéseire.

A fürdőszoba felszereléseket forgalmazó cég meghívásos tenderen választotta ki az ügynökséget.

A vállalat kerekasztal-beszélgetésen viszi tovább a párbeszédet, ami az anyák napi reklámjuk kapcsán elindult.

hirdetés
hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.