hirdetés
hirdetés
hirdetés

Füst

Tudom, tudom, mondják. Mondják, hogy valami díjat csak kaphatott volna magyar alkotás is idén, Cannes-ban. Hiszen sokkal többet neveztünk be, mint tavaly. Hiszen sok mértékadó vélemény szerint kutyaütő volt például a filmmezőny. És hiszen többek szerint szakmán kívüli okok miatt nem volt még csak shortlistesünk se.
hirdetés
Kaszás GyörgyTudom, tudom, mondják. Mondják, hogy valami díjat csak kaphatott volna magyar alkotás is idén, Cannes-ban. Hiszen sokkal többet neveztünk be, mint tavaly. Hiszen sok mértékadó vélemény szerint kutyaütő volt például a filmmezőny. És hiszen többek szerint szakmán kívüli okok miatt nem volt még csak shortlistesünk se.

Ahogy olvasom a fesztiválról Magyarországot egyedüliként tudósító Kreatív beszámolóit, azért találok bennük más figyelemre méltót, meggondolandót is. Például a brazil kreativitás dominanciájáról, arról, hogy alkotóik pazar ötleteket termelnek a megbízóik örömére. Arról, hogy kreatívjaiknak kedvező a társadalmi megítélése.

És akkor arra kell gondolnom, hogy mennyire fontosak az összefüggések. Arra kell gondolnom, hogy mit jelent az, hogy a mi kreatívjainknak viszont nincs társadalmi megítélése. Egyszerűen nincs. Semmilyen. Ami sokkal rosszabb, mintha „csak” negatív lenne. Továbbmegyek. Még a szakmánkon belül sincs semmi súlya, tekintélye a kreatívoknak. A véleményüknek, a tudásuknak, s az abban rejlő – többnyire ki nem aknázott – üzleti értékeknek. Először és ez idáig utoljára 15-20 éve volt az, hogy Sas István személyében dolgozott nálunk egy kreatív, egy reklámfilmes, akinél a megbízói nem értették jobban a filmcsinálást. (S aki mellesleg összesen nyolc oroszlánt hozott haza Cannes-ból.)

És hát a pazar ötletek kérdése (tudod, amelyek például Brazíliában a megbízók örömére szolgálnak). Hosszú évek óta az egyetlen hely, ahol a magyar reklámkreativitás sértetlenül és bombabiztosan érvényesül, az a fiók. És a kreativitás több éve tartó mélyrepüléséért felelős okok sorában ez az egyik legnyomósabb. Sok kreatív egybehangzó véleménye szerint a magyar reklám kreatív színvonalát döntőképp a megbízói oldal munkatársainak alkotói vénája határozza meg. Értve ezalatt a projektenkénti átlagos öt-tíz módosítási fordulót.

Pedig a kreativitás érvényre jutásához a kreativitás felismerése, elismerése és rendeltetésszerű használata vezet. Sőt kimondom: a kreativitás tisztelete.

Megy két indián a sűrű kanadai erdőben. Egyszer csak egy magas oszlophoz érnek, amelyet vezetékek kötnek össze más oszlopokkal.

– Ez mi? – kérdezi a fiatalabbik.
– Állítólag ezen üzennek a fehér emberek egymásnak – hangzik a tapasztaltabb válasza. Órákig várnak, fülüket az oszlopra tapasztva.
– Ez nem működik. Semmit se hallok – vonja le a keserű tapasztalatot az ifjabb.
– Én se – erősíti meg Vén Róka.

És továbbmennek. (Végül persze rájönnek, hogy tévedtek. Amikor felismerve a modern távközlésben rejlő egyedülálló lehetőséget, egy oszlopot felaprítanak és gyönyörű füstjeleket küldenek a segítségével a szomszédos hegycsúcsra.)

Szóval, csak azt akarom mondani, hogy amíg a kreativitást feldaraboljuk és másképpen használjuk, mint kellene, addig ne várjuk az üzenetet arról, hogy rákerültünk a reklámtérképre. Mert a füstjelek a Gellérthegyről nem látszanak el Cannes-ig.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Liverpool nem egy város, hanem egy külön ország, külön szabályokkal.

Megunták a hamis IKEA-pólókat, előálltak egy saját kollekcióval.

Gyerek- és sportcsatornák is bekerülnek a kínálatba.

Egy digitális eseménysorozattal kötik össze a debreceni és budapesti dolgozókat. 

A Vertical Cinema címet kapó film egy dublőrről szól, aki krimiben, kalandfilmben és musicalben is megállja a helyét.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

Ünnepélyes online eredményhirdetésünket videóba ágyazva sugározzuk az evgyara.hu oldalon. Írja fel a naptárjába és drukkolja végig velünk az online közvetítést!

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés
hirdetés