hirdetés
hirdetés
hirdetés

Furcsa pozíciónevekre vadásztunk

Összegyűjtöttük a hazai ügynökségekből azokat a szakembereket, akiknek a névjegykártyáján a legfurcsább pozíciónevek szerepelnek, és megkérdeztük, mivel is foglalkoznak tulajdonképpen.

hirdetés
Bitter Brunó – Next Wave, Director of Possibilities

Mit jelent egészen pontosan ez a titulus?

Megteremteni a lehető legtöbb lehetőséget jó lehetőségekre kifelé és befelé is – ez a feladatom. Ha a pozíciómat elemeire kellene bontanom, akkor 35 százalék innovációs, 25 százalék stratégiai, 15 százalék new business, 15 százalék ügyfélkapcsolati, 10 százalék kreatívvezetői szerep.

Miért nem húztatok rá a munkádra egy ismert pozíciónevet?

Az ismert pozíciónevek multinacionális nagyvállalatoknál alakultak ki, ahol rengeteg az állás, így minden egyes személynek nagyon pontosan definiált, körülhatárolt szerepe van. Egy kisebb ügynökségnél ennél jóval rugalmasabb, kreatívabb szerepfelfogásra van szükség, amit a titulusok is tükrözhetnek.

Mit csinálsz egy átlagos munkanapon?

Az időm legértékesebbnek érzett részét trendek figyelésével, megértésével töltöm, az új impulzusokat pedig igyekszem a lehető leggyorsabban szintetizálni a már meglévő elképzeléseinkkel, folyamatainkkal.

Mi kell ahhoz, hogy valakinek ez legyen a titulusa?

Ha már gimis korodban is Sir Richard Branson, George Schulz, Andrew Grove és Steve Jobs voltak a hőseid, a status quo szó nem puha melegséggel, hanem nyughatatlansággal tölt el, és épp egy saját start-up vállalkozáson vagy más világmegváltó ötleten dolgozol, akkor bátran használd ezt a titulust. És igyunk egy sört is!

Mit csináltál ezelőtt?

Ugyanezt lényegében, csak valamivel több mikromenedzseléssel.

 

Ferenczi Bálint – Stylewalker Promotion, kocka

Mit jelent egészen pontosan ez a titulus?

Én vagyok a technikai ember a Stylewalker Promotionben. Ha nem megy a levelezés, ha be kell állítani egy Facebook-tabot, backupolni kell vagy újrainstallálni, akkor én vagyok a megoldás.

Miért nem húztatok rá a munkádra egy ismert pozíciónevet?

Sokféle pozíciónév forgott az elején, voltam rendszergazda, programozó, „a honlapos ember”, de igazából egyik sem fedte le azt, amit konkrétan csinálok. Ebben viszont minden benne van, és minden benne lehet. Még talán technológiai tanácsadó lehetettem volna, de az meg túl fellengzős. És egyébként is, kockának lenni menő. Geek pride!

Mit csinálsz egy átlagos munkanapon?

Ha felmerül egy probléma (és valami mindig felmerül), azt megoldom. Sokat persze távolról, mert más projektekben is pörgök. Emiatt átlagos munkanapom és munkaidőm nincs, ha este tízkor nem megy a Tumblr, akkor este tízkor kell megoldást találni.

Mi kell ahhoz, hogy valakinek ez legyen a titulusa?

Értsen a számítógépekhez, hálózatokhoz és persze a felhasználókhoz, mert mindig nekik van igazuk.

Mit csináltál ezelőtt?

Honlapokat terveztem és programoztam évekig.

 

Degré András – Neo Interactive, Head of Idea

Mit jelent egészen pontosan ez a titulus?

A koncepcióalkotói-szövegírói terület vezetését.

Miért nem húztatok rá a munkádra egy ismert pozíciónevet?

A Neóba éppen egy szervezeti átalakítás végén, részben annak kapcsán érkeztem. Úgy alakult, hogy a legelső munkám a saját pozícióm nevének kitalálása volt. A klasszikus copy név és így a head of copy titulus ugyanis nem fedi le az interaktív kampányok koncepcionális, kreatív- és tartalommechanizmusainak megalkotását. Ez több mint koncepcióalkotás vagy szövegírás: szerves részei a kommunikációs ötletek is, de tartalmi megoldásokat is kell nyújtani. A név a szervezeti ábrában eredetileg head of copy & concept munkanéven futott, amit picit bonyolultnak és hosszúnak találtam. Ez lett belőle.

Mit csinálsz egy átlagos munkanapon?

Folyamatosan igyekszem utolérni önmagam.

Mi kell ahhoz, hogy valakinek ez legyen a titulusa?

Mint annyi minden másra, erre is születni kell.

Mit csináltál ezelőtt?

Voltam oroszlánszelídítő, turista, díjnyertes, magamalatt, Tibor, példakép, betonozó, mocskosszemét, országosbajnok, ideges, revütáncos, gyanúsított, szerencsés, hajótörött, fűnyírós, kisállatbefogó. Most épp kíváncsi vagyok.

 

Juhász János – Alterego, Spirit of Alterego

Mit jelent egészen pontosan ez a titulus?

Azt, hogy úgy érzem, a cég lelke vagyok, és törekszem arra, hogy az is legyek. Azt a fajta pluszt adom a céghez, vagyis a lelkemet, ami más cégekben nincs meg. Ráadásul voltak olyan alkoholos ügyfeleink, akikhez a spirit szó áthallása miatt jó poén volt ilyen titulussal menni tárgyalni. Papíron egyébként ügyvezető vagyok és a cég egyik tulajdonosa.

Miért nem húztatok rá a munkádra egy ismert pozíciónevet?

Egyrészt nem tudok az ismert titulusokkal azonosulni. Nagyon utálom a skatulyákat, és nem akarom a saját tevékenységemet egy ilyenbe beletenni. Másrészt pedig ez több is, mint amit bármelyik titulus lefedne. Mi egy kis csapat vagyunk, ahol én egyszerre vagyok főnök, de a puszta irányításon túl operatív feladatokat és kreatívmunkát is végzek.

Mit csinálsz egy átlagos munkanapon?

Összehangolom a tervezési munkákat, amelyekkel éppen foglalkozunk. Kénytelen vagyok pénzügyeket is intézni, aztán ápolom az ügyfelek lelkét, üzleti megbeszéléseket bonyolítok le, átbeszélem a kollégákkal a tervezéseket és a kreatívmunkákat.

Mi kell ahhoz, hogy valakinek ez legyen a titulusa?

Ne legyen másnak ez a titulusa! Ez a név addig legyen, amíg én vagyok. Aki aztán majd a helyemre lép, találjon ki magának mást. Ez én vagyok, én találtam ki, az én privilégiumom.

Mit csináltál ezelőtt?

Az Iparművészeti Főiskolán végeztem, aztán dolgoztam kiadóknál és újságoknál fotósként és képszerkesztőként, majd reklámügynökségnél is mint fotós és mint grafikus. Mígnem adódott egy lehetőség saját ügynökség alapítására.

 

Barta András – Artinvent, idea & excellence director

Mit jelent egészen pontosan ez a titulus?

A multiügynökségek világában csak úgy sorjáznak a mindenféle komplikált megnevezések – az emberek meg büszkén viselik, mint valami kitüntetést. Azt hiszik, hogy ettől valakik, elértek valamit az életben. Nem szerettem volna, ha mi is ilyen komolyan vesszük magunkat meg a titulusainkat, ezért Attilát viszony- és távollátási igazgatónak, önmagamat meg ötlet- és kiválóságigazgatónak neveztem ki. Ezek a rangok ironikusan ellenpontozzák a magánéletbeli tulajdonságainkat is: Attila például nagy nőcsábász, én meg slendrián vagyok és felületes.

Miért nem húztatok rá a munkádra egy ismert pozíciónevet?

Hiába ez a hivatalos nómenklatúra, nem szeretem a kreatív szógyököt: egyszerre jelenti a személyt, az elkészült munkát és az erre alkotott melléknevet. Például simán mondhatjuk, hogy „ez egy kreatív kreatív”, még mindig van értelme. Ráadásul nagyon hülyén néz ki a magyar átirata a titulusnak – kreatívigazgató – úgyhogy inkább lettem ilyen pozícióhalmozó.

Mit csinálsz egy átlagos munkanapon?

Először is másfél óráig reggelizem. Aztán egy kicsit kertészkedem, majd iszom még egy kávét. Aztán kiülök a kertbe, és ha nyitva van a vízcsap, locsolok (nem tudom, hol a főcsap, amit valaki rendszeresen elzár.) Ezek után elmegyünk ebédelni a Kisrablóba vagy a Szatyorba. Aztán kezdenek szállingózni a kreatívkollégák, és akkor ötletelünk, létrehozunk, miközben rettentően figyelek, hogy kiváló színvonalú munkák hagyják el az ügynökségünket. Ezt a napirendet nemsokára zenéléssel is kiegészítjük: Attila dj-zni tanul, én pedig mezzoszoprán kasztrált énekesneknek írott Händel-áriákat fogok begyakorolni a tárgyalóban.

Mi kell ahhoz, hogy valakinek ez legyen a titulusa?

Ezt a munkát a hülye is el tudja végezni, csak legyen alkotókedve, tapasztalata, nagy szája – ja és józan paraszti esze. (Attila munkája még könnyebb, lehet, hogy az egyik kiscicánk is meg tudná csinálni, kísérletezünk vele, angolul már egész jól beszél, sajnos, a magyar nehezen megy neki.)

Mit csináltál ezelőtt?

Az Euro RSCG kreatívigazgatója voltam. A reklám előtt (és közben) sajnos tévéztem. Az egész ilyen reklám-média-izé előtt pedig rendes munkám is volt: angolt tanítottam gimnáziumban, tanfolyamokon meg magántanítványoknak.

 

Kassitzky Attila – Artinvent, relationship & distance-seeing director

Mit jelent egészen pontosan ez a titulus?

Stratégiai és ügyfélkapcsolati vezető.

Miért nem húztatok rá a munkádra egy ismert pozíciónevet?

Mert mi mások vagyunk, és ezt vállaljuk is. Bandi (Barta András) kitalálta ezt a titulust, én meg azt mondtam, hogy zseniális. A célunk az volt, hogy már az efféle apróságok is rólunk beszéljenek.

Mit csinálsz egy átlagos munkanapon?

Cégirányítósdist játszom, megbízókkal beszélgetek, új megbízókat keresgetek, és azon elmélkedem, hogy a nálunk lévő márkák mifélét kommunikáljanak.

Mi kell ahhoz, hogy valakinek ez legyen a titulusa?

Annak, aki ezt a címet szeretné elnyerni, legalább Oxfordban kell diplomáznia kommunikáció szakon, és minimum tíz évet kell dolgoznia New Yorkban a legizgalmasabb márkákon, mint például a Playstation, a Nike vagy a US Army. Komolyra fordítva: nem tudom, talán azon a szinten kell lennie, hogy képes legyen üzletszerzésben és stratégiai iránymutatásban együttesen eredményeket elérni.

Mit csináltál ezelőtt?

Ugyanezt, csak nem mindig kaptam meg a száz százalékos bizalmat, így mégis mást.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A Rakéta a Player Tech rovatából nőtte ki magát.

Új, karácsonyi tematikájú reklámfilmet készített a Springer&Jacoby a Provident Relax kölcsönéhez.

A Pernod Ricard zászlóshajó-termékének kommunikációs platformját a Greenroom adaptálja a magyar piacra.

A Tűzoltó utcai Gyermekgyógyászati Klinikának gyűjtenek életmentő berendezésre.

Egy cseh online szupermarket nemzetközi terjeszkedésének első állomása lesz.

hirdetés

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!

hirdetés