hirdetés
hirdetés
hirdetés

Furcsa kódokkal vadászik a Sziget szépére az Est Média

A Sziget fesztiválhoz kapcsolódó, kampányt indított július végén az Est Média. A hazánkban elsőként alkalmazott mobilkommunikációs eszközre épülő játékot és programinformációs szolgáltatást a Magyar Telekom (MT) kezdeményezésére az M-Factory fejlesztette, a kampányt a Dynamo kezeli.
hirdetés

„A Sziget nyelve 2008-ban” szlogennel hirdetések jelentek meg július végén az Est Media Group (EMG) portfoliójában. A kampány egy itthon még jobbára ismeretlen mobilkommunikációs eszköz, a mobilkód használatára kívánja ösztönözni a mobilhasználókat, első körben a fesztiválra kilátogatókat. Aki regisztrál, szavazóként és választottként is részt vehet a Sziget szépét, rockerét, punkját és szerkóját kereső szavazó játékban, valamint a fesztivál teljes programjáról információkat kaphat a mobiljára. A játék nyolc nyertese egyéves belépőt kap az Est által támogatott összes rendezvényre.
 
Annak, aki eddig csak beszélgetésre és szöveges üzenetek küldésére, illetve fogadására használta a mobiltelefonját, annak első hallásra elég bonyolultnak tűnhet a több lépcsőből álló játék. Kell hozzá ugyanis egy kamerás készülék, ami támogatja a kód leolvasásához szükséges alkalmazást, illetve mobilwebes vagy WAP előfizetés. Ha ez megvan, a hirdetésekben feltüntetett telefonszámra el kell küldeni egy SMS-t, majd a válaszban küldött mobilweb-oldalról le kell tölteni egy kódleolvasó szoftvert. Ezt a Szigeten felállított Est.hu Infopontokban dolgozó hoszteszek segítségével is meg lehet szerezni.
 
Az alkalmazás letöltése után történik a regisztráció, aminek során az egyedi telefonszámok alapján készül el a mobilkód – szintén az Infopontok egyikében. Ez a kód leginkább úgy néz ki, mint egy 3x3 cm-es méretre lekicsinyített keresztrejtvény, és tartalmazza azokat az információkat, amelyekkel majd azonosítani lehet a játékost, ez esetben annak telefonszámát,  és ha beleegyezik, fotó is készül róla az adatbázisba. Az adatok alapján elkészült kód gyakorlatilag a telefontulajdonos azonosítójává válik.
 
A játék csak ezután kezdődik. A regisztrált a nyakába akasztja a saját kódját, és várja, hogy lefotózzák, illetve készenlétben tartja a telefonját, hogy a neki tetsző szépséget, punkot, rockert vagy szerkót lefotózhassa – feltéve, ha annak is van mobilkódja. A mobilkód telefonos lefotózásával a kódolvasó szoftver azonnal felismeri a fotóst és a kódtulajdonost is, és a szavazás mobilwebes vagy WAP oldalára tereli a szavazót. Ő itt kiválaszthatja, hogy a négy kategóriából melyikben kívánja jelölni a lefotózott kód tulajdonosát, és nyomon követheti a kategória top 10 helyezettjét.
 
A kódleolvasó szoftver nemcsak a szavazós játékhoz kell, hanem szigetes programinformációkhoz is juttatja a mobilost. Ehhez csak le kell fotózni a telefonnal a különböző színpadoknál elhelyezett mobilkódot, ami azonnal egy olyan mobilweb-oldalra irányítja a tájékozódni vágyót, ahol szabadon böngészhet a Sziget teljes programválasztékában, és el is tárolhatja azt, mintegy helyettesítve a programfüzetet.
 
A játék és a programinformáció alapját képező mobilkód technikai megvalósítását a mobilmarketinggel foglalkozó M-Factory végezte. A fejlesztő cég a MT leányvállalata, és a mostani projektet is a MT kezdeményezésére indította el. A távközlési társaság pilot projektként kezeli a szigetes akciót, amellyel elsődleges célja, hogy felmérje az ügyfelek reakcióját, tesztelje az új alkalmazás hatékonyságát, és egyben számszerűsítse is az érdeklődést. „Ez a legfontosabb, de a későbbi promóciókhoz így már azt is tudni fogjuk, hogy minimum hány ember mozgósítható, azaz van a telefonján kódleolvasó szoftver, illetve azt is, hogy milyen telefonnal rendelkeznek” – mondta el a Kreatív Online-nak Weiler Ádám, a MT üzletfejlesztési menedzsere.
 
A MT az alkalmazás teszteléséhez az EMG-ot választotta partnernek, amely tavaly november óta a fesztivált szervező Sziget 26 százalékos tulajdonosa és egyben a rendezvény egyik főszponzora is. Az EMG a kampányra állandó ügynökségét, a Dynamot kérte fel, ami elsőként az Est kommunikációs arculatának megújításán és reklámfilmjének elkészítésén dolgozott a csoportnak. A rendezvényfeladatokban a Dynamo együttműködik a Sziget saját ügynökségével, a Sziget the Line-nal, az online- és mobil-programozást valamint egyéb kisebb feladatokat az EMG házon belül készítette.
 
„Piaci értéke ennek a pilot-projektnek most nincsen, ez nem is volt cél, inkább egy közös kezdeményezésről van szó, amibe mindenki beleadott, amit tudott, de ez a tesztelés segíthet abban, hogy a mobilkódos alkalmazások későbbi üzleti modelljét kialakítsuk” – mondta el a kampány költségeit firtató kérdésünkre Weiler Ádám.
 
A Sziget végéig tartó kampány a Pesti Estben, a vidéki Est lapokban, a Sziget különszámban, az Est.TV magazinban, a Radiocafén, az Est.hu és a Sziget.hu weboldalakon, valamint 270 darab indoor-eszközön fut.
 
A Kreatív szeptemberi számában részletesen foglalkozunk mind a nyári zenei fesztiválokkal, mind pedig a mobilkódos mobilmarketinggel.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az új arculat mellett a hirdetők is új lehetőségekkel találkozhatnak. 

A lakásfejlesztő vállalat először indított televíziós kampányt.

A Wieden & Kennedy New York váltja a DDB által három éve létrehozott dedikált ügynökséget, miközben a W&K Portland tovább dolgozik a KFC-n.

100 millió fontos bevétel után. Ez kevesebb, mint amennyit egy magánszemély évi 120 ezer fontos fizetés után adózik le.

Az Alakreform és egyik hirdetője nem tartotta be az influencer marketingje kapcsán vállalt kötelezettségeit.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.