hirdetés
hirdetés
hirdetés

Furcsa kódokkal vadászik a Sziget szépére az Est Média

A Sziget fesztiválhoz kapcsolódó, kampányt indított július végén az Est Média. A hazánkban elsőként alkalmazott mobilkommunikációs eszközre épülő játékot és programinformációs szolgáltatást a Magyar Telekom (MT) kezdeményezésére az M-Factory fejlesztette, a kampányt a Dynamo kezeli.
hirdetés

„A Sziget nyelve 2008-ban” szlogennel hirdetések jelentek meg július végén az Est Media Group (EMG) portfoliójában. A kampány egy itthon még jobbára ismeretlen mobilkommunikációs eszköz, a mobilkód használatára kívánja ösztönözni a mobilhasználókat, első körben a fesztiválra kilátogatókat. Aki regisztrál, szavazóként és választottként is részt vehet a Sziget szépét, rockerét, punkját és szerkóját kereső szavazó játékban, valamint a fesztivál teljes programjáról információkat kaphat a mobiljára. A játék nyolc nyertese egyéves belépőt kap az Est által támogatott összes rendezvényre.
 
Annak, aki eddig csak beszélgetésre és szöveges üzenetek küldésére, illetve fogadására használta a mobiltelefonját, annak első hallásra elég bonyolultnak tűnhet a több lépcsőből álló játék. Kell hozzá ugyanis egy kamerás készülék, ami támogatja a kód leolvasásához szükséges alkalmazást, illetve mobilwebes vagy WAP előfizetés. Ha ez megvan, a hirdetésekben feltüntetett telefonszámra el kell küldeni egy SMS-t, majd a válaszban küldött mobilweb-oldalról le kell tölteni egy kódleolvasó szoftvert. Ezt a Szigeten felállított Est.hu Infopontokban dolgozó hoszteszek segítségével is meg lehet szerezni.
 
Az alkalmazás letöltése után történik a regisztráció, aminek során az egyedi telefonszámok alapján készül el a mobilkód – szintén az Infopontok egyikében. Ez a kód leginkább úgy néz ki, mint egy 3x3 cm-es méretre lekicsinyített keresztrejtvény, és tartalmazza azokat az információkat, amelyekkel majd azonosítani lehet a játékost, ez esetben annak telefonszámát,  és ha beleegyezik, fotó is készül róla az adatbázisba. Az adatok alapján elkészült kód gyakorlatilag a telefontulajdonos azonosítójává válik.
 
A játék csak ezután kezdődik. A regisztrált a nyakába akasztja a saját kódját, és várja, hogy lefotózzák, illetve készenlétben tartja a telefonját, hogy a neki tetsző szépséget, punkot, rockert vagy szerkót lefotózhassa – feltéve, ha annak is van mobilkódja. A mobilkód telefonos lefotózásával a kódolvasó szoftver azonnal felismeri a fotóst és a kódtulajdonost is, és a szavazás mobilwebes vagy WAP oldalára tereli a szavazót. Ő itt kiválaszthatja, hogy a négy kategóriából melyikben kívánja jelölni a lefotózott kód tulajdonosát, és nyomon követheti a kategória top 10 helyezettjét.
 
A kódleolvasó szoftver nemcsak a szavazós játékhoz kell, hanem szigetes programinformációkhoz is juttatja a mobilost. Ehhez csak le kell fotózni a telefonnal a különböző színpadoknál elhelyezett mobilkódot, ami azonnal egy olyan mobilweb-oldalra irányítja a tájékozódni vágyót, ahol szabadon böngészhet a Sziget teljes programválasztékában, és el is tárolhatja azt, mintegy helyettesítve a programfüzetet.
 
A játék és a programinformáció alapját képező mobilkód technikai megvalósítását a mobilmarketinggel foglalkozó M-Factory végezte. A fejlesztő cég a MT leányvállalata, és a mostani projektet is a MT kezdeményezésére indította el. A távközlési társaság pilot projektként kezeli a szigetes akciót, amellyel elsődleges célja, hogy felmérje az ügyfelek reakcióját, tesztelje az új alkalmazás hatékonyságát, és egyben számszerűsítse is az érdeklődést. „Ez a legfontosabb, de a későbbi promóciókhoz így már azt is tudni fogjuk, hogy minimum hány ember mozgósítható, azaz van a telefonján kódleolvasó szoftver, illetve azt is, hogy milyen telefonnal rendelkeznek” – mondta el a Kreatív Online-nak Weiler Ádám, a MT üzletfejlesztési menedzsere.
 
A MT az alkalmazás teszteléséhez az EMG-ot választotta partnernek, amely tavaly november óta a fesztivált szervező Sziget 26 százalékos tulajdonosa és egyben a rendezvény egyik főszponzora is. Az EMG a kampányra állandó ügynökségét, a Dynamot kérte fel, ami elsőként az Est kommunikációs arculatának megújításán és reklámfilmjének elkészítésén dolgozott a csoportnak. A rendezvényfeladatokban a Dynamo együttműködik a Sziget saját ügynökségével, a Sziget the Line-nal, az online- és mobil-programozást valamint egyéb kisebb feladatokat az EMG házon belül készítette.
 
„Piaci értéke ennek a pilot-projektnek most nincsen, ez nem is volt cél, inkább egy közös kezdeményezésről van szó, amibe mindenki beleadott, amit tudott, de ez a tesztelés segíthet abban, hogy a mobilkódos alkalmazások későbbi üzleti modelljét kialakítsuk” – mondta el a kampány költségeit firtató kérdésünkre Weiler Ádám.
 
A Sziget végéig tartó kampány a Pesti Estben, a vidéki Est lapokban, a Sziget különszámban, az Est.TV magazinban, a Radiocafén, az Est.hu és a Sziget.hu weboldalakon, valamint 270 darab indoor-eszközön fut.
 
A Kreatív szeptemberi számában részletesen foglalkozunk mind a nyári zenei fesztiválokkal, mind pedig a mobilkódos mobilmarketinggel.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

 A Getty Images a Polyphony Digital Inc. nevű fejlesztőcéggel állt össze még tavaly, hogy képeket csináljanak a Gran Turismo nevű videojáték legjobb pillanatairól. 

Startup Hungary néven indul egy mentorprogram magyar startupoknak, melybe már bizonyított, külföldön is működő magyar startupok alapítói is beszálltak.

hirdetés
hirdetés

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.