hirdetés
hirdetés
hirdetés

Friderikusz Sándor

hirdetés

Friderikusz Sándor 1992-ben indította el a Friderikusz Show-t az MTV1-en, még a kereskedelmi tévés korszak előtt. Az akkori viszonyok között rekordnézettséget hozott, emellett egy új, lényegében kereskedelmi műfajt honosított meg a magyar televíziózásban. Fridi az ország showmanje lett, neve gyorsan összefonódott a szórakoztatással. Pedig másként kezdte pályáját: újságíró-csodagyerek volt, aki 16 évesen már oknyomozó riportokat készített a Magyar Rádió 168 óra című műsorába. A kor politikai körülményei között ez oda vezetett, hogy kitiltották a rádióból.

Friderikusz Sándor <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Friderikusz Sándor (Illusztráció: Kovács Lehel)
A későbbi években sem kizárólag a szórakoztatás volt a területe. A Friderikusz Show-val egy időben futott Az én mozim, majd különböző műsorokkal meghonosította a talk-show műfaját is a magyar tévékben. Saját önéletrajzában azt írja, hogy legalább 400 millió forintos nyereséget termelt a Magyar Televízió számára műsoraival. Azon kevesek közé tartozik, akik később a kereskedelmi tévék világában is sikeresek tudtak maradni. Többek között az RTL Klubon a Meglepő és mulatságost, a Tv2-n politikai műsorokat és a Gyerekszájat készítette, majd visszatért a királyi tévéhez a Szólás szabadságával.

A 2000-es években már nem rendelkezett akkora befolyással a tévés piacon, mint az előző évtizedben. Átkerült az ATV-hez, majd azt lehetett hinni, hogy eltűnik a képernyőről. A Tv2 Megasztárjának zsűrijében való részvétel hozta vissza a mainstream médiába, jelenleg pedig az RTL Klubon újra elindított Legyen ön is milliomost vezeti.

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan lehet sikerre vinni egymástól gyökeresen eltérő tartalmakat, miközben konzekvensen őrizzük saját imidzsünket.

Többször indult a Magyar Televízió elnöki posztjáért is, de a politika nem neki kedvezett. Valószínűleg nehezen megalkuvó jelleme sem segítette a poszt betöltésében. Konfliktusos személyiség, aki pályája elejétől kezdve bármikor hajlandó volt szembe menni az adott médium vezetésével, ha annak véleménye nem egyezett az ő műsorkészítési szándékaival. Sosem volt szerény, emiatt sem a szakma, nem a közönség nem kedvelte maradéktalanul, viszont tehetségét a legtöbben elismerik. Ő az a figura a magyar médiapiacon, aki elsőként építette fel tudatosan magát, saját imidzsét a nyugati mintáknak megfelelően, beleértve a ruházkodást, a megfelelő beszédet és kiállást is.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Meghívásos tenderen végül a Next9-t választották.

A nemrég önálló sales house-zá alakuló cég a Toprum Barba hívta partnereit. Képgalériával mutatjuk meg, hogy sikerült az este.

A márka új termékeit fiatal művészek értelmezték újra. A nonfiguratív snackdarabkák értelmezésére pedig nyereményjátékot is indított a Cheetos.

A márka kompakt autóval bővíti a portfólióját, amihez a Café és a White Rabbit készítettek bevezető kampányt. A koncepció az „elsőség” volt.

Azzal, hogy a brazil kozmetikai cég egyesül az Avonnal, a világ negyedik legnagyobb teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportját hozza létre.

hirdetés

A MOST Fórum május 30-i eseményén a magyar sportélet szereplőivel tekintjük át, hogyan változott a szabadidő- és élsport a technológia fejlődésével. (X)

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés