hirdetés
hirdetés
hirdetés

Friderikusz Sándor

hirdetés

Friderikusz Sándor 1992-ben indította el a Friderikusz Show-t az MTV1-en, még a kereskedelmi tévés korszak előtt. Az akkori viszonyok között rekordnézettséget hozott, emellett egy új, lényegében kereskedelmi műfajt honosított meg a magyar televíziózásban. Fridi az ország showmanje lett, neve gyorsan összefonódott a szórakoztatással. Pedig másként kezdte pályáját: újságíró-csodagyerek volt, aki 16 évesen már oknyomozó riportokat készített a Magyar Rádió 168 óra című műsorába. A kor politikai körülményei között ez oda vezetett, hogy kitiltották a rádióból.

Friderikusz Sándor <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Friderikusz Sándor (Illusztráció: Kovács Lehel)
A későbbi években sem kizárólag a szórakoztatás volt a területe. A Friderikusz Show-val egy időben futott Az én mozim, majd különböző műsorokkal meghonosította a talk-show műfaját is a magyar tévékben. Saját önéletrajzában azt írja, hogy legalább 400 millió forintos nyereséget termelt a Magyar Televízió számára műsoraival. Azon kevesek közé tartozik, akik később a kereskedelmi tévék világában is sikeresek tudtak maradni. Többek között az RTL Klubon a Meglepő és mulatságost, a Tv2-n politikai műsorokat és a Gyerekszájat készítette, majd visszatért a királyi tévéhez a Szólás szabadságával.

A 2000-es években már nem rendelkezett akkora befolyással a tévés piacon, mint az előző évtizedben. Átkerült az ATV-hez, majd azt lehetett hinni, hogy eltűnik a képernyőről. A Tv2 Megasztárjának zsűrijében való részvétel hozta vissza a mainstream médiába, jelenleg pedig az RTL Klubon újra elindított Legyen ön is milliomost vezeti.

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan lehet sikerre vinni egymástól gyökeresen eltérő tartalmakat, miközben konzekvensen őrizzük saját imidzsünket.

Többször indult a Magyar Televízió elnöki posztjáért is, de a politika nem neki kedvezett. Valószínűleg nehezen megalkuvó jelleme sem segítette a poszt betöltésében. Konfliktusos személyiség, aki pályája elejétől kezdve bármikor hajlandó volt szembe menni az adott médium vezetésével, ha annak véleménye nem egyezett az ő műsorkészítési szándékaival. Sosem volt szerény, emiatt sem a szakma, nem a közönség nem kedvelte maradéktalanul, viszont tehetségét a legtöbben elismerik. Ő az a figura a magyar médiapiacon, aki elsőként építette fel tudatosan magát, saját imidzsét a nyugati mintáknak megfelelően, beleértve a ruházkodást, a megfelelő beszédet és kiállást is.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Fördős Zé és cimborái karácsonyig térnek vissza.

A magány kap központi szerepet a cég új, Redditre készített amerikai projektjében.

Egy pénzkötegalakú rodeóbikával igyekeznek vonzóbbá tenni a befektetési lehetőségeket a fiatal felnőttek számára.

Halpert Zsuzsa felel a jövőben a vállalat külső és belső kommunikációjáért Magyarországon és további öt országban a dél-kelet-európai régióban.

Hajú vana dududu rilivonna duda densz?

hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről, az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

A GyártásTrend ősszel folytatja országjáró Roadshow-ját, amelynek keretében a gyártó cégek használható tudást kapnak a digitalizációs ipar 4.0 megoldásokról.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés
hirdetés