hirdetés
hirdetés
hirdetés

Friderikusz Sándor

hirdetés

Friderikusz Sándor 1992-ben indította el a Friderikusz Show-t az MTV1-en, még a kereskedelmi tévés korszak előtt. Az akkori viszonyok között rekordnézettséget hozott, emellett egy új, lényegében kereskedelmi műfajt honosított meg a magyar televíziózásban. Fridi az ország showmanje lett, neve gyorsan összefonódott a szórakoztatással. Pedig másként kezdte pályáját: újságíró-csodagyerek volt, aki 16 évesen már oknyomozó riportokat készített a Magyar Rádió 168 óra című műsorába. A kor politikai körülményei között ez oda vezetett, hogy kitiltották a rádióból.

Friderikusz Sándor <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Friderikusz Sándor (Illusztráció: Kovács Lehel)
A későbbi években sem kizárólag a szórakoztatás volt a területe. A Friderikusz Show-val egy időben futott Az én mozim, majd különböző műsorokkal meghonosította a talk-show műfaját is a magyar tévékben. Saját önéletrajzában azt írja, hogy legalább 400 millió forintos nyereséget termelt a Magyar Televízió számára műsoraival. Azon kevesek közé tartozik, akik később a kereskedelmi tévék világában is sikeresek tudtak maradni. Többek között az RTL Klubon a Meglepő és mulatságost, a Tv2-n politikai műsorokat és a Gyerekszájat készítette, majd visszatért a királyi tévéhez a Szólás szabadságával.

A 2000-es években már nem rendelkezett akkora befolyással a tévés piacon, mint az előző évtizedben. Átkerült az ATV-hez, majd azt lehetett hinni, hogy eltűnik a képernyőről. A Tv2 Megasztárjának zsűrijében való részvétel hozta vissza a mainstream médiába, jelenleg pedig az RTL Klubon újra elindított Legyen ön is milliomost vezeti.

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan lehet sikerre vinni egymástól gyökeresen eltérő tartalmakat, miközben konzekvensen őrizzük saját imidzsünket.

Többször indult a Magyar Televízió elnöki posztjáért is, de a politika nem neki kedvezett. Valószínűleg nehezen megalkuvó jelleme sem segítette a poszt betöltésében. Konfliktusos személyiség, aki pályája elejétől kezdve bármikor hajlandó volt szembe menni az adott médium vezetésével, ha annak véleménye nem egyezett az ő műsorkészítési szándékaival. Sosem volt szerény, emiatt sem a szakma, nem a közönség nem kedvelte maradéktalanul, viszont tehetségét a legtöbben elismerik. Ő az a figura a magyar médiapiacon, aki elsőként építette fel tudatosan magát, saját imidzsét a nyugati mintáknak megfelelően, beleértve a ruházkodást, a megfelelő beszédet és kiállást is.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

Ha arra gyanakszol, hogy itt most valami újrahasznosítós dologról lesz szó, akkor jó helyen kapiskálsz.

Egy külön rendezvényszervezési feladatokra kiírt tender további 30 milliárddal dobja meg az éves keretet.

Újabb fejezethez ért a ketchupmárka és az énekes szerelmi története.

Most már az utazni vágyóknak sem kell a Startlapnál messzebb száguldaniuk az információs szupersztrádán.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés