hirdetés
hirdetés
hirdetés

Franciaország megvédi a könyvesboltjait

A francia parlament olyan törvényt fogadott el, amely megtiltaná az online könyvkereskedőknek, hogy ingyenesen szállítsák ki a megrendelt könyveket - írja a Financial Times.

hirdetés

A törvényt, amelynek kimondott célja az Amazon térnyerésének megakadályozása, és a gyengélkedő francia könyvesboltok megmentése, még a szenátusnak is jóvá kell hagynia. Az ingyenes kiszállítás tilalmán felül a parlament azt is belevette a törvény szövegébe, hogy a könyvek központilag szabályozott árából legfeljebb 5 százalék engedményt lehet adni.

Az Amazon megtámadta a tervezetet azzal érvelve, hogy a francia törvényhozás diszkriminálja az internetes vásárlókat, és csökkenti a francia fogyasztók vásárlóerejét.  A francia parlament júniusban 9 millió eurós programot indított a kis, független könyvárusok megmentésére, de több politikus véleménye szerint is ez nem menti meg a magas (raktár-)bérleti díjaktól és bérköltségektől sújtott vállalkozásokat.

Nem ez az első eset, hogy Franciaország a nagy internetes vállalatokat támadja. Június végén a CNIL (Commission nationale de l'informatique et des libertés) francia adatvédelmi hatóság arra kötelezte a Google-t, hogy változtasson adatvédelmi szabályzatán, mert azok sértik a helyi törvényeket. A keresőóriásnak erre három hónapja van, különben 150 ezer eurós (46 millió forint) bírságra számíthat, amit ennek a duplája, 300 ezer eurós büntetés is követhet. Ezt az összeget a Google körülbelül 3 perc alatt keresi meg.

Az Amazon, a Facebook és a Google aggregált bevétele a francia piacról 2,2-3 milliárd euró körül mozog, miközben a cégek körülbelül 4 millió euró adót fizetnek a bevételek után.

(forrás: Financial Times, Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Tökéletesen leképezi azt, mit gondol a fél világ a két elnök közti csúcstalálkozóról.

A mindig jól értesült filmes szaklap, a Variety emlegeti a versenyszekció esélyesei között a Sunsetet.

A négy sas a Duna-toronyból és egy hőlégballonból indulva filmezte a várost.

A Class FM helyén júniusban induló országos kereskedelmi frekvencia.

hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

A verseny célja, hogy megtaláljuk és díjazzuk a legszebben tervezett és kivitelezett médiatermékeket Magyarországon. Weboldalakat, alkalmazásokat, tévéműsorokat, magazinokat és más nyomtatott kiadványokat lehet nevezni. Nevezési határidő: szeptember 14.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés
hirdetés