hirdetés
hirdetés
hirdetés

Franciaország megvédi a könyvesboltjait

A francia parlament olyan törvényt fogadott el, amely megtiltaná az online könyvkereskedőknek, hogy ingyenesen szállítsák ki a megrendelt könyveket - írja a Financial Times.

hirdetés

A törvényt, amelynek kimondott célja az Amazon térnyerésének megakadályozása, és a gyengélkedő francia könyvesboltok megmentése, még a szenátusnak is jóvá kell hagynia. Az ingyenes kiszállítás tilalmán felül a parlament azt is belevette a törvény szövegébe, hogy a könyvek központilag szabályozott árából legfeljebb 5 százalék engedményt lehet adni.

Az Amazon megtámadta a tervezetet azzal érvelve, hogy a francia törvényhozás diszkriminálja az internetes vásárlókat, és csökkenti a francia fogyasztók vásárlóerejét.  A francia parlament júniusban 9 millió eurós programot indított a kis, független könyvárusok megmentésére, de több politikus véleménye szerint is ez nem menti meg a magas (raktár-)bérleti díjaktól és bérköltségektől sújtott vállalkozásokat.

Nem ez az első eset, hogy Franciaország a nagy internetes vállalatokat támadja. Június végén a CNIL (Commission nationale de l'informatique et des libertés) francia adatvédelmi hatóság arra kötelezte a Google-t, hogy változtasson adatvédelmi szabályzatán, mert azok sértik a helyi törvényeket. A keresőóriásnak erre három hónapja van, különben 150 ezer eurós (46 millió forint) bírságra számíthat, amit ennek a duplája, 300 ezer eurós büntetés is követhet. Ezt az összeget a Google körülbelül 3 perc alatt keresi meg.

Az Amazon, a Facebook és a Google aggregált bevétele a francia piacról 2,2-3 milliárd euró körül mozog, miközben a cégek körülbelül 4 millió euró adót fizetnek a bevételek után.

(forrás: Financial Times, Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A biztosító és a Csodalámpa Alapítvány közös kampányát a Positive készítette.

Az RTL Klub Pacsi! című műsorának stábjával közösen készített ebben a témában videót.

Tóth Barnabás egyszer már nagy közönségsikert aratott az Újratervezéssel, új alkotása a legjobb kilencbe került az Oscar-versenyben.

Európai és belföldi kommunikációs feladatokat kell ebből ellátniuk.

A Central Médiacsoportot váltják.

hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 22.

hirdetés
hirdetés