hirdetés
hirdetés
hirdetés

Franciaország megvédi a könyvesboltjait

A francia parlament olyan törvényt fogadott el, amely megtiltaná az online könyvkereskedőknek, hogy ingyenesen szállítsák ki a megrendelt könyveket - írja a Financial Times.

hirdetés

A törvényt, amelynek kimondott célja az Amazon térnyerésének megakadályozása, és a gyengélkedő francia könyvesboltok megmentése, még a szenátusnak is jóvá kell hagynia. Az ingyenes kiszállítás tilalmán felül a parlament azt is belevette a törvény szövegébe, hogy a könyvek központilag szabályozott árából legfeljebb 5 százalék engedményt lehet adni.

Az Amazon megtámadta a tervezetet azzal érvelve, hogy a francia törvényhozás diszkriminálja az internetes vásárlókat, és csökkenti a francia fogyasztók vásárlóerejét.  A francia parlament júniusban 9 millió eurós programot indított a kis, független könyvárusok megmentésére, de több politikus véleménye szerint is ez nem menti meg a magas (raktár-)bérleti díjaktól és bérköltségektől sújtott vállalkozásokat.

Nem ez az első eset, hogy Franciaország a nagy internetes vállalatokat támadja. Június végén a CNIL (Commission nationale de l'informatique et des libertés) francia adatvédelmi hatóság arra kötelezte a Google-t, hogy változtasson adatvédelmi szabályzatán, mert azok sértik a helyi törvényeket. A keresőóriásnak erre három hónapja van, különben 150 ezer eurós (46 millió forint) bírságra számíthat, amit ennek a duplája, 300 ezer eurós büntetés is követhet. Ezt az összeget a Google körülbelül 3 perc alatt keresi meg.

Az Amazon, a Facebook és a Google aggregált bevétele a francia piacról 2,2-3 milliárd euró körül mozog, miközben a cégek körülbelül 4 millió euró adót fizetnek a bevételek után.

(forrás: Financial Times, Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A hó eleji 40 ezerről március végére 30 ezerre csökkent a napi összes reklámszpot száma az NMHH jelentése szerint.

Baranyi Bálint senior account lesz az ügynökségnél

Az influencer marketinggel foglalkozó, már Európa több országában jelen lévő vállalkozás nemrég került az amerikai piackutató látószögébe.

Az Önszabályozó Reklám Testület történelminek nevezte a megállapodást.

Csizmadi Péter feladata lesz a nemzetközi kapcsolatok erősítése.

Tippek, amivel a HR időt, pénzt spórol és/vagy lojalitást nyer! Olyan szolgáltatókat kértünk fel előadónak, akik elevator pitchszerűen, max. 10 percben válaszolnak az alábbi kérdésre: „Te most miben tudnád segíteni egy HR-es munkáját?”

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés