hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fontosak a Cinemának a helyi filmek

A Cinema City Internationalt meglepte, hogy a Magyar Producerek Szövetsége attól tart, veszélybe került a magyar filmek forgalmazása. A vállalat fontos szerepet szán a helyi alkotásoknak.  

hirdetés

Nem befolyásolja a magyar filmek forgalmazását és bemutatását az, hogy a Cinema City International felvásárolta a Palace Cinemas négy magyar moziját, mivel minden országban fontos szerepet szán a helyi alkotásoknak - közölte a Cinema.

A Cinema City International január 20-án jelentette be a Palace West End, Mammut, MOM Park és Campona mozik, valamint nyolc cseh és három szlovák Palace multiplex akvizícióját.

Ezt követően a Magyar Producerek Szövetsége a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) fordult azért, hogy a hivatal vizsgálja meg, a Cinema City International közelmúltban történt mozifelvásárlása nem sérti-e a magyar, illetve az európai uniós szabályozást.

Kálomista Gábor, a szövetség elnöke akkor úgy nyilatkozott, hogy a felvásárlás veszélyeztetheti a magyar filmek forgalmazását, mivel a Cinema City International jellemzően az amerikai TOP 10 filmeket veszi alapul. Hozzátette, az akvizícióval az eddig tulajdonában lévő mozikkal együtt már a magyarországi multiplex mozik mintegy 90 százalékával rendelkezik a Cinema City International. A szövetség azt is kérte, hogy a döntéshozók a magyar film védelme érdekében módosítsák a filmtörvényt, és terjesszék ki azt a forgalmazásra is.

A felvásárlás után a Cinemának 17 mozija van a magyar piacon, összesen 162 teremmel. A négy új mozi 47 teremmel növelte számukat.

A Cinema City International közölte: meglepetésként érte a Magyar Producerek Szövetsége elnökének közleménye, mivel minden országban, ahol a cég hálózatot működtet, fontos szerepet szán a helyi alkotások bemutatásának.

A Cinema City International 1997 óta van jelen a kelet-európai régióban, a fenti felvásárlással Európa 3. legnagyobb multiplex hálózatává vált. A cég az elmúlt néhány évben Magyarországon több mint 100 millió eurót fektetett be mozik építésébe és technikai korszerűsítésébe.

A magyar piacon az utóbbi két évben összesen 22 magyar filmet, 2009-ben a 17 megjelent magyar alkotásból 12-t, 2010-ben pedig a 24 megjelent filmből 10 művet tűzött műsorára - áll a közleményben.

A Cinema City közölte, hogy a felvásárlások után is fontosak maradnak az adott ország filmiparának termékei, azoknak továbbra is kiemelt szerepet szán a műsortervében.

A műsorrend tervezését a jövőben is a nézők érdeklődése, a nézőszám alakulása dönti el, és ebben nincs kivétel a hollywoodi TOP 10 vagy a magyar alkotások között - közölte a Cinema.

A Cinema City International 28 millió euróért vásárolta fel a Palace Cinemas magyarországi, csehországi és szlovákiai érdekeltségét. A cég akkori közlése szerint az ügylet keretében a Cinema City 15 multiplex moziban 141 termet szerzett meg. A Cinema City a felvásárlás után hét országban 90 multiplex mozit üzemeltet, 866 teremmel.

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A McCann Stockholm megtalálta a módját, hogy a gyerekek önszántukból operába akarjanak menni. Persze volt benne egy kis trükk.

Az eddigi öt főkategória listája új szekciókkal bővült. A nevezési határidő: június 4.

A jövőben a márka nem fog olyan modellekkel sem együttműködni, akik nem hajlandók az igazi arcukat mutatni.

A szakember a magyarországi Nespresso vezetői székéből érkezik.

A frissítés bevezetésének szükségessége, valamint mindkét oldal reakciója érthető.

hirdetés
hirdetés

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Meghosszabbított nevezési határidő: március 13.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Jöjjön el március 12-én a tavaszi Gyógyszerkommunikációs konferenciára! Inspirálódás, tanulás és tudásmegosztás nem csak gyógyszeripari szakembereknek az EGIS exkluzív, interaktív helyszínén!

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 2020. március 13.

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Milyen tapasztalatok vannak az egészségügyben a GDPR életbe lépése óta? Mit kellene tenni annak érdekében, hogy az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT) használata megfeleljen az európai uniós szabályoknak? Hogyan lehetne adatvédelmi szempontból is jól (fel)használni a hazai adatvagyon

Digitális automatizáció a marketingben: Mire való a chatbot és mikor érdemes használni? Milyen lehetőségek vannak vele a márkaépítésben? Mi a szerepe az ügyfélkapcsolatban? Mi a jó chatbot stratégia?

A verseny célja, hogy egy olyan díjat indítson el az FMCG, és az ezzel a szegmenssel szorosan összefüggő Horeca-piac számára, amely felhívja a figyelmet az elmúlt év sikeres innovációira a fogyasztók, a kereskedelem, a vendéglátás és a szállodaipar területén. Nevezési határidő: április 3.

A nagy sikerrel zajló Év Gyára verseny ötéves jubileuma alkalmából egy egész napos konferenciával egészítjük ki díjátadó gálánkat, ezzel teremtve meg az év egyik kiemelkedő ipari eseményét. Ismerje meg a nemzetközi és a hazai év gyára verseny győzteseinek legjobb gyakorlatait!

Nagy Kreatív Nap május 7-én! További részletek hamarosan...

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók