hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fontosak a Cinemának a helyi filmek

A Cinema City Internationalt meglepte, hogy a Magyar Producerek Szövetsége attól tart, veszélybe került a magyar filmek forgalmazása. A vállalat fontos szerepet szán a helyi alkotásoknak.  

hirdetés

Nem befolyásolja a magyar filmek forgalmazását és bemutatását az, hogy a Cinema City International felvásárolta a Palace Cinemas négy magyar moziját, mivel minden országban fontos szerepet szán a helyi alkotásoknak - közölte a Cinema.

A Cinema City International január 20-án jelentette be a Palace West End, Mammut, MOM Park és Campona mozik, valamint nyolc cseh és három szlovák Palace multiplex akvizícióját.

Ezt követően a Magyar Producerek Szövetsége a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) fordult azért, hogy a hivatal vizsgálja meg, a Cinema City International közelmúltban történt mozifelvásárlása nem sérti-e a magyar, illetve az európai uniós szabályozást.

Kálomista Gábor, a szövetség elnöke akkor úgy nyilatkozott, hogy a felvásárlás veszélyeztetheti a magyar filmek forgalmazását, mivel a Cinema City International jellemzően az amerikai TOP 10 filmeket veszi alapul. Hozzátette, az akvizícióval az eddig tulajdonában lévő mozikkal együtt már a magyarországi multiplex mozik mintegy 90 százalékával rendelkezik a Cinema City International. A szövetség azt is kérte, hogy a döntéshozók a magyar film védelme érdekében módosítsák a filmtörvényt, és terjesszék ki azt a forgalmazásra is.

A felvásárlás után a Cinemának 17 mozija van a magyar piacon, összesen 162 teremmel. A négy új mozi 47 teremmel növelte számukat.

A Cinema City International közölte: meglepetésként érte a Magyar Producerek Szövetsége elnökének közleménye, mivel minden országban, ahol a cég hálózatot működtet, fontos szerepet szán a helyi alkotások bemutatásának.

A Cinema City International 1997 óta van jelen a kelet-európai régióban, a fenti felvásárlással Európa 3. legnagyobb multiplex hálózatává vált. A cég az elmúlt néhány évben Magyarországon több mint 100 millió eurót fektetett be mozik építésébe és technikai korszerűsítésébe.

A magyar piacon az utóbbi két évben összesen 22 magyar filmet, 2009-ben a 17 megjelent magyar alkotásból 12-t, 2010-ben pedig a 24 megjelent filmből 10 művet tűzött műsorára - áll a közleményben.

A Cinema City közölte, hogy a felvásárlások után is fontosak maradnak az adott ország filmiparának termékei, azoknak továbbra is kiemelt szerepet szán a műsortervében.

A műsorrend tervezését a jövőben is a nézők érdeklődése, a nézőszám alakulása dönti el, és ebben nincs kivétel a hollywoodi TOP 10 vagy a magyar alkotások között - közölte a Cinema.

A Cinema City International 28 millió euróért vásárolta fel a Palace Cinemas magyarországi, csehországi és szlovákiai érdekeltségét. A cég akkori közlése szerint az ügylet keretében a Cinema City 15 multiplex moziban 141 termet szerzett meg. A Cinema City a felvásárlás után hét országban 90 multiplex mozit üzemeltet, 866 teremmel.

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Budapesti járókelők csendesíthetik le a zabolátlan gépeket.

A Peugeot új, elektromos e-208 modelljéhez ötletes kültéri reklámot készített a francia BETC és a Clear Channel közterületi reklámcég.

A Café PR két elismerést húzott be, az LA Communications egyet.

A Republic Group feladata a márkapozicionálás és az online kommunikációs stratégia kialakítása lesz.

hirdetés
hirdetés

Díjátadó: 19.11.26. (19:30) Akvárium Vedd meg jegyed a bétéelesek bulijára!

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

Workshop az online véleményvezérek megítéléséről és az influencer marketing várható hazai trendjeiről egy exkluzív kutatás tükrében. Dátum: december 04.

Megújult kategóriarendszerrel tér vissza a Kreatív korábban DMBP néven futó, digitális eszközöket és megoldásokat díjazó versenye. Nevezési határidő: 2019.11.29.

Egész napos konferencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások, az ezeket értékesítő pénzintézetek marketingjéről és kommunikációjáról. Dátum: 2019.12.04.

A Prizma Kreatív PR Díj idei dajátadója - gyere, ünnepelj velünk!