hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fontosak a Cinemának a helyi filmek

A Cinema City Internationalt meglepte, hogy a Magyar Producerek Szövetsége attól tart, veszélybe került a magyar filmek forgalmazása. A vállalat fontos szerepet szán a helyi alkotásoknak.  

hirdetés

Nem befolyásolja a magyar filmek forgalmazását és bemutatását az, hogy a Cinema City International felvásárolta a Palace Cinemas négy magyar moziját, mivel minden országban fontos szerepet szán a helyi alkotásoknak - közölte a Cinema.

A Cinema City International január 20-án jelentette be a Palace West End, Mammut, MOM Park és Campona mozik, valamint nyolc cseh és három szlovák Palace multiplex akvizícióját.

Ezt követően a Magyar Producerek Szövetsége a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) fordult azért, hogy a hivatal vizsgálja meg, a Cinema City International közelmúltban történt mozifelvásárlása nem sérti-e a magyar, illetve az európai uniós szabályozást.

Kálomista Gábor, a szövetség elnöke akkor úgy nyilatkozott, hogy a felvásárlás veszélyeztetheti a magyar filmek forgalmazását, mivel a Cinema City International jellemzően az amerikai TOP 10 filmeket veszi alapul. Hozzátette, az akvizícióval az eddig tulajdonában lévő mozikkal együtt már a magyarországi multiplex mozik mintegy 90 százalékával rendelkezik a Cinema City International. A szövetség azt is kérte, hogy a döntéshozók a magyar film védelme érdekében módosítsák a filmtörvényt, és terjesszék ki azt a forgalmazásra is.

A felvásárlás után a Cinemának 17 mozija van a magyar piacon, összesen 162 teremmel. A négy új mozi 47 teremmel növelte számukat.

A Cinema City International közölte: meglepetésként érte a Magyar Producerek Szövetsége elnökének közleménye, mivel minden országban, ahol a cég hálózatot működtet, fontos szerepet szán a helyi alkotások bemutatásának.

A Cinema City International 1997 óta van jelen a kelet-európai régióban, a fenti felvásárlással Európa 3. legnagyobb multiplex hálózatává vált. A cég az elmúlt néhány évben Magyarországon több mint 100 millió eurót fektetett be mozik építésébe és technikai korszerűsítésébe.

A magyar piacon az utóbbi két évben összesen 22 magyar filmet, 2009-ben a 17 megjelent magyar alkotásból 12-t, 2010-ben pedig a 24 megjelent filmből 10 művet tűzött műsorára - áll a közleményben.

A Cinema City közölte, hogy a felvásárlások után is fontosak maradnak az adott ország filmiparának termékei, azoknak továbbra is kiemelt szerepet szán a műsortervében.

A műsorrend tervezését a jövőben is a nézők érdeklődése, a nézőszám alakulása dönti el, és ebben nincs kivétel a hollywoodi TOP 10 vagy a magyar alkotások között - közölte a Cinema.

A Cinema City International 28 millió euróért vásárolta fel a Palace Cinemas magyarországi, csehországi és szlovákiai érdekeltségét. A cég akkori közlése szerint az ügylet keretében a Cinema City 15 multiplex moziban 141 termet szerzett meg. A Cinema City a felvásárlás után hét országban 90 multiplex mozit üzemeltet, 866 teremmel.

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A zenészlét pszichológiáját kutató professzor és norvég előadókat a világhírig segítő menedzser is a Budapest Showcase Hub vendége lesz.

Nyelvleckéknek álcázott kampányt indított a székesfehérvári sörfőzde, a Hübris, hogy bizonyítsák, mindenki megtanulhat sörül.

Az óvszermárka a Red nevű, nemi betegségek megelőzését célzó, társadalmi célú üzenetet közvetítő kampányához kereste a partnerét.

Visszatér az üdítő csomagolására Fido Dido.

Smashing Pumpkins, The Clash, UB40 - a múltba révednek, és a felszabadult zenehallgatásra buzdítanak a cég új kültéri plakátjai.

hirdetés
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.