hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fény derült az év legérthetetlenebb óriásplakátjának rejtélyére

Pár hónapja mi is kaptunk egy fotót egy furcsa, érthetetlen óriásplakátról, amelyen szétdarabolt szövegek, furcsa karakterek jelentek meg, és nem lehetett tudni, hogy tulajdonképp miről is van szó. A plakátot készítő cég, a Netlife most elküldte és bemutatta ennek a jópofa minikampánynak a megfejtését, illetve a hátteret.

hirdetés

A Netlife nevű informatikai területen dolgozó kkv elsőként egy óriásplakátot tett ki a Graphisoft Parknál, amelyen egy rejtvény volt látható. Azért oda tették, mert IT-szakembereket akartak elérni, akiknek az egy négyzetméterre eső száma ott elég magasnak mondható. Azzal is kalkuláltak még, hogy ezek az emberek kíváncsiak – derül ki Birta Tibor, a cég marketingmenedzserének tájékoztatásából.

Az óriásplakát lényegében egy tíz darabos kirakós volt, azok, akik lefotózták és összerakták, azok egy újabb feladványt kaptak, ami egy furcsa jelekből és betűkből álló sorozat volt. Van megfejtése, hogy mi ez, de ha nem akarja tudni, akkor ne engedje túlságosan a kép alá kalandozni a szemét.

A képet Birta elmondása szerint maguk az alkotók is elindították az interneten, illetve felhasználói feltöltések, megosztások is voltak különféle közösségi felületeken, mint a Facebook, 9GAG, Reddit, Gyakorikérdések és hasonlók. Pontos információjuk nincs arra vonatkozóan, hogy hány embert értek el a feladvánnyal, de több tízezresre teszik az online elérést.

Azt sokan valószínűsítették a megfejtéssel próbálkozók közül, hogy valamilyen redirect megoldás lesz a második feladat eredménye, ami lehet telefonszám, GPS koordináta, e-mail cím, weblapcím, vagy hasonló, ahol majd megtalálják a kirakós utolsó darabkáját. A megfejtés kulcsa a furcsa szimbólum, ami Birta közlése szerint sok próbálkozónak ismerős volt, de kevesen jöttek rá, hogy mi is az valójában.

Ennek oka az idő lehetett, ugyanis ez a jel egy voicemail-ikon. Ilyen szerepelt a nyomógombos mobiltelefonok 1-es gombján. A betűk és a voicemail-ikon tehát a telefon számait jelölte, így a megfejtés az alábbi IP-cím volt: 78.131.58.181

Ha ezt az IP-címet a kampány aktív heteiben valaki beütötte a böngészőbe, akkor egy weboldalra érkezett, ahol az volt a feladat, hogy jusson be a rendszerbe. Mezei embernek ez már komoly akadály volt, mert ehhez csak egy felhasználónév és egy jelszó mező állt rendelkezésre. Itt már informatikai tudásra volt szükség, ahogy Birta fogalmaz: „minimális hackelési ismerettel meg lehetett ugrani a lécet, egy sima SQL Injectionnel be lehetett jutni. Ez voltaképp a hacking legelső leckéjének tekinthető. Egy hasonlattal élve, olyan volt ez, mintha bezárnánk az ajtót, de benne hagyjuk a kulcsot.”

Végül összesen közel százan oldották meg a feladványt a világ minden részéről, az első megfejtő egy amerikai mérnök volt. Ugyan nem volt konkrét nyeremény, a netlife-osok meghívták őt Magyarországra, az útiköltséget állva egy pókerpartira, mert az irodai tárgyalójuk asztala egy pókerasztal. Az amerikai végül nem tudott eljönni, helyette neten nyomtak egy pókerpartit.

Birta a Kreatívnak elmondta azt is, hogy külső partner nem vett részt az akcióban, az alapötlet az övé és Bartha Levente ügyvezetőé volt, a fejlesztést is maguk végezték, a költség pedig kevesebb volt mint 50 ezer forint, ebben benne van az egy darab lefoglalt Hungaroplakát felület is.

Az egyik fő céljuk a kampánnyal az volt, hogy kis büdzséből, inkább vírusmarketingre alapozva némi hírverést csináljanak a piacon az informatikai fejlesztésekkel foglalkozó Netlife-nak, illetve hr-es vonatkozása is volt az akciónak.

„Az utóbbi hónapokban több álláshirdetésünk is olyan kudarcban végződött, hogy a jelentkezők nem feleltek meg annak a követelménynek, amit mi a hirdetésben közöltünk, és így nem is húzták sokáig a cég berkein belül. Szükségünk volt egy előszűrésre, és ezzel a kampánnyal sikerült pár olyan szakemberrel kapcsolatba kerülnünk, akik valóban értik a dolgukat és felajánlhatunk nekik külsős projekteket (USA, Németország, Ausztria), vagy akár teljes munkaidős állást is Budapesten” – mondja Birta.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A több éves nagyvállalati HR vezetői tapasztalattal rendelkező Kárpáti Diána 2019 májusától a cégcsoport tagja.

A győztesek mámorától egészen Galactic Jackson szettjéig dokumentáltuk az eseményeket.

A hírek szerint több ezer szellemi munkát végző alkalmazottat küldenek el a cégtől a közeljövőben.

A Property Market meghívásos tenderén három ügynökség indult, a két körös kiválasztási folyamat végén pedig a Black Page Consulting nyert.

Mint kiderült, a kiadóvállalat fiókjait azért zárolta a Facebook mert egyikük megsértette a reklámszabályzatot.

hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 4.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Az aktuális globális és hazai trendek és érdekességek (fun fact-ek) bemutatása, mindezt az adatvezérelt marketing gondolkodás, az adatvizualizáció eszköztárának demonstrálása mellett.

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

A versenyre nevezhető bármely olyan mozgóképes alkotás, amely 2018.01.01. és 2019. 05.24. között bármilyen online, illetve mobileszköz-alapú felületen került elsődlegesen publikálásra. Nevezési határidő: május 24.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Gyakorlatorientált tréning az INTREN szakmai támogatásával a Google Ads kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. május 31., 08.30 - 14.00

Egyre több az aktív, fizetőképes ötvenes és hatvanas fogyasztó - a te célcsoportodban is. Elmondjuk, hogyan kommunikálj velük, nekik!

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

Leendő ügyfeled már nálad van – csak észre kell venned! Az adatvezérelt marketing lehetőségei és kihívásai. Hogyan szerezz új ügyfeleket digitális marketinggel, hogyan tartsd meg a régieket? Weboldal-monitoring, tartalommarketing, email-marketing június 12-én.

Egy laza szakmai délután szuper előadásokkal, influencer best practice-ekkel és borkóstolással! Ráadásul igazi influencereket is kérdezhettek majd!

A Pont Itt gasztro/szállás/utazás szaklap idén is meghirdeti a hazai Horeca-szakma körében legrangosabb, leglátványosabb design versenyét, a ma már igazi nemzetközi brandnek számító Gastro&Hotel Design Award-ot. Nevezési határidő: július 5.

hirdetés
hirdetés