hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fény derült az év legérthetetlenebb óriásplakátjának rejtélyére

Pár hónapja mi is kaptunk egy fotót egy furcsa, érthetetlen óriásplakátról, amelyen szétdarabolt szövegek, furcsa karakterek jelentek meg, és nem lehetett tudni, hogy tulajdonképp miről is van szó. A plakátot készítő cég, a Netlife most elküldte és bemutatta ennek a jópofa minikampánynak a megfejtését, illetve a hátteret.

hirdetés

A Netlife nevű informatikai területen dolgozó kkv elsőként egy óriásplakátot tett ki a Graphisoft Parknál, amelyen egy rejtvény volt látható. Azért oda tették, mert IT-szakembereket akartak elérni, akiknek az egy négyzetméterre eső száma ott elég magasnak mondható. Azzal is kalkuláltak még, hogy ezek az emberek kíváncsiak – derül ki Birta Tibor, a cég marketingmenedzserének tájékoztatásából.

Az óriásplakát lényegében egy tíz darabos kirakós volt, azok, akik lefotózták és összerakták, azok egy újabb feladványt kaptak, ami egy furcsa jelekből és betűkből álló sorozat volt. Van megfejtése, hogy mi ez, de ha nem akarja tudni, akkor ne engedje túlságosan a kép alá kalandozni a szemét.

A képet Birta elmondása szerint maguk az alkotók is elindították az interneten, illetve felhasználói feltöltések, megosztások is voltak különféle közösségi felületeken, mint a Facebook, 9GAG, Reddit, Gyakorikérdések és hasonlók. Pontos információjuk nincs arra vonatkozóan, hogy hány embert értek el a feladvánnyal, de több tízezresre teszik az online elérést.

Azt sokan valószínűsítették a megfejtéssel próbálkozók közül, hogy valamilyen redirect megoldás lesz a második feladat eredménye, ami lehet telefonszám, GPS koordináta, e-mail cím, weblapcím, vagy hasonló, ahol majd megtalálják a kirakós utolsó darabkáját. A megfejtés kulcsa a furcsa szimbólum, ami Birta közlése szerint sok próbálkozónak ismerős volt, de kevesen jöttek rá, hogy mi is az valójában.

Ennek oka az idő lehetett, ugyanis ez a jel egy voicemail-ikon. Ilyen szerepelt a nyomógombos mobiltelefonok 1-es gombján. A betűk és a voicemail-ikon tehát a telefon számait jelölte, így a megfejtés az alábbi IP-cím volt: 78.131.58.181

Ha ezt az IP-címet a kampány aktív heteiben valaki beütötte a böngészőbe, akkor egy weboldalra érkezett, ahol az volt a feladat, hogy jusson be a rendszerbe. Mezei embernek ez már komoly akadály volt, mert ehhez csak egy felhasználónév és egy jelszó mező állt rendelkezésre. Itt már informatikai tudásra volt szükség, ahogy Birta fogalmaz: „minimális hackelési ismerettel meg lehetett ugrani a lécet, egy sima SQL Injectionnel be lehetett jutni. Ez voltaképp a hacking legelső leckéjének tekinthető. Egy hasonlattal élve, olyan volt ez, mintha bezárnánk az ajtót, de benne hagyjuk a kulcsot.”

Végül összesen közel százan oldották meg a feladványt a világ minden részéről, az első megfejtő egy amerikai mérnök volt. Ugyan nem volt konkrét nyeremény, a netlife-osok meghívták őt Magyarországra, az útiköltséget állva egy pókerpartira, mert az irodai tárgyalójuk asztala egy pókerasztal. Az amerikai végül nem tudott eljönni, helyette neten nyomtak egy pókerpartit.

Birta a Kreatívnak elmondta azt is, hogy külső partner nem vett részt az akcióban, az alapötlet az övé és Bartha Levente ügyvezetőé volt, a fejlesztést is maguk végezték, a költség pedig kevesebb volt mint 50 ezer forint, ebben benne van az egy darab lefoglalt Hungaroplakát felület is.

Az egyik fő céljuk a kampánnyal az volt, hogy kis büdzséből, inkább vírusmarketingre alapozva némi hírverést csináljanak a piacon az informatikai fejlesztésekkel foglalkozó Netlife-nak, illetve hr-es vonatkozása is volt az akciónak.

„Az utóbbi hónapokban több álláshirdetésünk is olyan kudarcban végződött, hogy a jelentkezők nem feleltek meg annak a követelménynek, amit mi a hirdetésben közöltünk, és így nem is húzták sokáig a cég berkein belül. Szükségünk volt egy előszűrésre, és ezzel a kampánnyal sikerült pár olyan szakemberrel kapcsolatba kerülnünk, akik valóban értik a dolgukat és felajánlhatunk nekik külsős projekteket (USA, Németország, Ausztria), vagy akár teljes munkaidős állást is Budapesten” – mondja Birta.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

A zenészlét pszichológiáját kutató professzor és norvég előadókat a világhírig segítő menedzser is a Budapest Showcase Hub vendége lesz.

Nyelvleckéknek álcázott kampányt indított a székesfehérvári sörfőzde, a Hübris, hogy bizonyítsák, mindenki megtanulhat sörül.

Az óvszermárka a Red nevű, nemi betegségek megelőzését célzó, társadalmi célú üzenetet közvetítő kampányához kereste a partnerét.

Visszatér az üdítő csomagolására Fido Dido.

Smashing Pumpkins, The Clash, UB40 - a múltba révednek, és a felszabadult zenehallgatásra buzdítanak a cég új kültéri plakátjai.

hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A MOST Fórum szeptember 26-i eseményén a híres testvérpárral, DTK-val, D. Tóth Andrással, valamint ismert szakértőkkel járunk utána, hogyan szolgálják a családi együttműködést a digitális eszközök és lehetőségek. Időpont: szeptember 26., 18.00 Helyszín: Magyar Telekom székház, Puskás konferenciate

Mentes hype: rend a trendben! Időpont: október 3., 09.30 - 16.00

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

A legjobb márkaélményeket és aktivációkat keresi a 2019-es Lollipop! Nevezési határidő: 2019. október 11.

Gondolatok és példák a gyógyszermarketingről az ipar kommunikációs szakembereitől. 2019.10.29.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés
hirdetés