hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fény derült az év legérthetetlenebb óriásplakátjának rejtélyére

Pár hónapja mi is kaptunk egy fotót egy furcsa, érthetetlen óriásplakátról, amelyen szétdarabolt szövegek, furcsa karakterek jelentek meg, és nem lehetett tudni, hogy tulajdonképp miről is van szó. A plakátot készítő cég, a Netlife most elküldte és bemutatta ennek a jópofa minikampánynak a megfejtését, illetve a hátteret.

hirdetés

A Netlife nevű informatikai területen dolgozó kkv elsőként egy óriásplakátot tett ki a Graphisoft Parknál, amelyen egy rejtvény volt látható. Azért oda tették, mert IT-szakembereket akartak elérni, akiknek az egy négyzetméterre eső száma ott elég magasnak mondható. Azzal is kalkuláltak még, hogy ezek az emberek kíváncsiak – derül ki Birta Tibor, a cég marketingmenedzserének tájékoztatásából.

Az óriásplakát lényegében egy tíz darabos kirakós volt, azok, akik lefotózták és összerakták, azok egy újabb feladványt kaptak, ami egy furcsa jelekből és betűkből álló sorozat volt. Van megfejtése, hogy mi ez, de ha nem akarja tudni, akkor ne engedje túlságosan a kép alá kalandozni a szemét.

A képet Birta elmondása szerint maguk az alkotók is elindították az interneten, illetve felhasználói feltöltések, megosztások is voltak különféle közösségi felületeken, mint a Facebook, 9GAG, Reddit, Gyakorikérdések és hasonlók. Pontos információjuk nincs arra vonatkozóan, hogy hány embert értek el a feladvánnyal, de több tízezresre teszik az online elérést.

Azt sokan valószínűsítették a megfejtéssel próbálkozók közül, hogy valamilyen redirect megoldás lesz a második feladat eredménye, ami lehet telefonszám, GPS koordináta, e-mail cím, weblapcím, vagy hasonló, ahol majd megtalálják a kirakós utolsó darabkáját. A megfejtés kulcsa a furcsa szimbólum, ami Birta közlése szerint sok próbálkozónak ismerős volt, de kevesen jöttek rá, hogy mi is az valójában.

Ennek oka az idő lehetett, ugyanis ez a jel egy voicemail-ikon. Ilyen szerepelt a nyomógombos mobiltelefonok 1-es gombján. A betűk és a voicemail-ikon tehát a telefon számait jelölte, így a megfejtés az alábbi IP-cím volt: 78.131.58.181

Ha ezt az IP-címet a kampány aktív heteiben valaki beütötte a böngészőbe, akkor egy weboldalra érkezett, ahol az volt a feladat, hogy jusson be a rendszerbe. Mezei embernek ez már komoly akadály volt, mert ehhez csak egy felhasználónév és egy jelszó mező állt rendelkezésre. Itt már informatikai tudásra volt szükség, ahogy Birta fogalmaz: „minimális hackelési ismerettel meg lehetett ugrani a lécet, egy sima SQL Injectionnel be lehetett jutni. Ez voltaképp a hacking legelső leckéjének tekinthető. Egy hasonlattal élve, olyan volt ez, mintha bezárnánk az ajtót, de benne hagyjuk a kulcsot.”

Végül összesen közel százan oldották meg a feladványt a világ minden részéről, az első megfejtő egy amerikai mérnök volt. Ugyan nem volt konkrét nyeremény, a netlife-osok meghívták őt Magyarországra, az útiköltséget állva egy pókerpartira, mert az irodai tárgyalójuk asztala egy pókerasztal. Az amerikai végül nem tudott eljönni, helyette neten nyomtak egy pókerpartit.

Birta a Kreatívnak elmondta azt is, hogy külső partner nem vett részt az akcióban, az alapötlet az övé és Bartha Levente ügyvezetőé volt, a fejlesztést is maguk végezték, a költség pedig kevesebb volt mint 50 ezer forint, ebben benne van az egy darab lefoglalt Hungaroplakát felület is.

Az egyik fő céljuk a kampánnyal az volt, hogy kis büdzséből, inkább vírusmarketingre alapozva némi hírverést csináljanak a piacon az informatikai fejlesztésekkel foglalkozó Netlife-nak, illetve hr-es vonatkozása is volt az akciónak.

„Az utóbbi hónapokban több álláshirdetésünk is olyan kudarcban végződött, hogy a jelentkezők nem feleltek meg annak a követelménynek, amit mi a hirdetésben közöltünk, és így nem is húzták sokáig a cég berkein belül. Szükségünk volt egy előszűrésre, és ezzel a kampánnyal sikerült pár olyan szakemberrel kapcsolatba kerülnünk, akik valóban értik a dolgukat és felajánlhatunk nekik külsős projekteket (USA, Németország, Ausztria), vagy akár teljes munkaidős állást is Budapesten” – mondja Birta.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés

A tulajdonosi kör és a szállodát üzemeltető csapat azonban marad.

A kutatások szerint bizonyos appok kifejezetten jót tesznek a 65+ korosztálynak.

Januártól saját salesszel dolgozik a PS Online Média Kft. (korábban IKO Digital) és az OCC, valamint bővült a portfólió, és elindult a hivatalos e-sport bajnokságuk is.

Grammy-díjas producer, híres youtuber, és Jim Jarmusch-sal együtt dolgozó zenész is vendégként érkezik a DEX-re.

Gyere, ünnepelj velünk a Best.net díjátadóján! Helyszín: Story Budapest (1075 Budapest Kazinczy utca 21.) Időpont: 2020. január 29. kapunyitás: 19:00, pontos kezdés: 19:30

2019 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2019-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2020. február 11.

A HRKOMM Award 2019 nyertes pályázatainak bemutatása február 13-án.

Február 18-án ismét megrendezzük a Kreatív szaklap PR-workshopját, ahol a résztvevők megismerkedhetnek a 2019-es év kiemelkedő PR-kampányaival.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: február 21.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

HR workshop az FMCG és a kereskedelem-piac szereplői számára A workshop célja: HR-finomhangolás az élelmiszer kiskereskedelmi szektort és az élelmiszergyártó cégeket terhelő munkaerőhiány-állapotok közepette, a hatékonyság növelése, a versenyképesség megtartása érdekében.

Ismerd meg a legújabb üzleti trendeket és módszereket, majd próbáld ki a tanultakat március 4-én!

Gondolatok és példák gyógyszeripari szakemberektől: patient journey map, társadalmi felelősségvállalás, élményközpontú PR, dezinformációk az oltásellenességről és további érdekes témák!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

Az FMCG és kereskedelmi szektor kiemelkedő éves eseménye! Dátum: 2020. május 13-14. Helyszín: Saliris Resort Spa & Konferencia Hotel, Egerszalók

hirdetés
hirdetés