hirdetés
hirdetés
hirdetés

Fény derült az év legérthetetlenebb óriásplakátjának rejtélyére

Pár hónapja mi is kaptunk egy fotót egy furcsa, érthetetlen óriásplakátról, amelyen szétdarabolt szövegek, furcsa karakterek jelentek meg, és nem lehetett tudni, hogy tulajdonképp miről is van szó. A plakátot készítő cég, a Netlife most elküldte és bemutatta ennek a jópofa minikampánynak a megfejtését, illetve a hátteret.

hirdetés

A Netlife nevű informatikai területen dolgozó kkv elsőként egy óriásplakátot tett ki a Graphisoft Parknál, amelyen egy rejtvény volt látható. Azért oda tették, mert IT-szakembereket akartak elérni, akiknek az egy négyzetméterre eső száma ott elég magasnak mondható. Azzal is kalkuláltak még, hogy ezek az emberek kíváncsiak – derül ki Birta Tibor, a cég marketingmenedzserének tájékoztatásából.

Az óriásplakát lényegében egy tíz darabos kirakós volt, azok, akik lefotózták és összerakták, azok egy újabb feladványt kaptak, ami egy furcsa jelekből és betűkből álló sorozat volt. Van megfejtése, hogy mi ez, de ha nem akarja tudni, akkor ne engedje túlságosan a kép alá kalandozni a szemét.

A képet Birta elmondása szerint maguk az alkotók is elindították az interneten, illetve felhasználói feltöltések, megosztások is voltak különféle közösségi felületeken, mint a Facebook, 9GAG, Reddit, Gyakorikérdések és hasonlók. Pontos információjuk nincs arra vonatkozóan, hogy hány embert értek el a feladvánnyal, de több tízezresre teszik az online elérést.

Azt sokan valószínűsítették a megfejtéssel próbálkozók közül, hogy valamilyen redirect megoldás lesz a második feladat eredménye, ami lehet telefonszám, GPS koordináta, e-mail cím, weblapcím, vagy hasonló, ahol majd megtalálják a kirakós utolsó darabkáját. A megfejtés kulcsa a furcsa szimbólum, ami Birta közlése szerint sok próbálkozónak ismerős volt, de kevesen jöttek rá, hogy mi is az valójában.

Ennek oka az idő lehetett, ugyanis ez a jel egy voicemail-ikon. Ilyen szerepelt a nyomógombos mobiltelefonok 1-es gombján. A betűk és a voicemail-ikon tehát a telefon számait jelölte, így a megfejtés az alábbi IP-cím volt: 78.131.58.181

Ha ezt az IP-címet a kampány aktív heteiben valaki beütötte a böngészőbe, akkor egy weboldalra érkezett, ahol az volt a feladat, hogy jusson be a rendszerbe. Mezei embernek ez már komoly akadály volt, mert ehhez csak egy felhasználónév és egy jelszó mező állt rendelkezésre. Itt már informatikai tudásra volt szükség, ahogy Birta fogalmaz: „minimális hackelési ismerettel meg lehetett ugrani a lécet, egy sima SQL Injectionnel be lehetett jutni. Ez voltaképp a hacking legelső leckéjének tekinthető. Egy hasonlattal élve, olyan volt ez, mintha bezárnánk az ajtót, de benne hagyjuk a kulcsot.”

Végül összesen közel százan oldották meg a feladványt a világ minden részéről, az első megfejtő egy amerikai mérnök volt. Ugyan nem volt konkrét nyeremény, a netlife-osok meghívták őt Magyarországra, az útiköltséget állva egy pókerpartira, mert az irodai tárgyalójuk asztala egy pókerasztal. Az amerikai végül nem tudott eljönni, helyette neten nyomtak egy pókerpartit.

Birta a Kreatívnak elmondta azt is, hogy külső partner nem vett részt az akcióban, az alapötlet az övé és Bartha Levente ügyvezetőé volt, a fejlesztést is maguk végezték, a költség pedig kevesebb volt mint 50 ezer forint, ebben benne van az egy darab lefoglalt Hungaroplakát felület is.

Az egyik fő céljuk a kampánnyal az volt, hogy kis büdzséből, inkább vírusmarketingre alapozva némi hírverést csináljanak a piacon az informatikai fejlesztésekkel foglalkozó Netlife-nak, illetve hr-es vonatkozása is volt az akciónak.

„Az utóbbi hónapokban több álláshirdetésünk is olyan kudarcban végződött, hogy a jelentkezők nem feleltek meg annak a követelménynek, amit mi a hirdetésben közöltünk, és így nem is húzták sokáig a cég berkein belül. Szükségünk volt egy előszűrésre, és ezzel a kampánnyal sikerült pár olyan szakemberrel kapcsolatba kerülnünk, akik valóban értik a dolgukat és felajánlhatunk nekik külsős projekteket (USA, Németország, Ausztria), vagy akár teljes munkaidős állást is Budapesten” – mondja Birta.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Ez persze semmi, ha azt nézzük, hogy a magyar focibajnokság jogaiért évi 3,8 milliárdot fizetnek.

30 ezer reklámfilm ment naponta a tévében, ami több, mint az egy évvel korábbi szám.

A PRO.PR Awardson összesen 23 európai pr-szakembert díjaztak. 

A szaklap eddig maga árulta a felületeit.

A European Festival Awardson az év line-upja díját kapta a magyar fesztivál.

hirdetés

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

2017 legdíjazottabb ügynökségeinek és megbízóinak estéje. A 2017-es Kreatív-MAKSZ M+Lista és a Kreatív PR Toplista helyezettjeinek díjazása. Időpont: 2018. február 7.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Gyógyszerkommunikációs konferencia március 1-jén a médiafogyasztási és használati szokások változásáról.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Kétnapos konferenciákon az FMCG és a kereskedelmi szakma legégetőbb problémáira és kérdésekre keressük a választ. 

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

hirdetés
hirdetés