hirdetés
hirdetés
hirdetés

Dotkommentár

Felvillanyozva

www.elmu.hu

Az Elektromos Művek új honlapja nem értékelhető önmagában. Csak azok képesek jelentőségét felfogni, akik a múlt rendszerben jártak valamelyik fogyasztói irodában.
hirdetés
A számlareklamáció idegességgel jár, az idegesség köztudottan fogyaszt, talán innen, talán az izzasztó levegőtlenségnek köszönhették nevüket az ELMŰ hajdani ügyfélszolgálati irodái. Mára persze minden megváltozott. A kádárizmusban szocializálódott sorstársaimmal együtt most csak ámulunk-bámulunk, ahogy fogyasztóból (és fogyasztottból) most egyszeriben ügyféllé változtunk. Aki akarja telefonon, interneten vagy akár SMS-ben intézheti legfontosabb áramügyeit.

Ne várjon persze senki katartikus élményt, az elmu.hu legfőbb érdeme az egyszerűség és a kezelhetőség. A legtöbb látogató nem az elektromosság történetére kíváncsi, hanem azt akarja megtudni, mit intézhet személyes utánjárás nélkül és hogyan.

A nyitóoldal ennek megfelelően nem különösebben látványos, újszerűnek sem mondható, viszont egyetlen képernyőn, görgetés nélkül áttekinthető az egész. A fontos információk több „bejáraton” át is megközelíthetők, a legfontosabbakat közvetlen linkkel is kiemelték (ilyen például a „mérőállás bejelentés”). Jó viszont, hogy azoknak, akik csak az ELMŰ címe vagy telefonszáma miatt keresték fel az oldalt, nem kell a különböző menük között keresgélniük: a nyitóoldalon (és minden további oldal alján) megtalálják ezeket az adatokat. (Triviálisnak tűnhet, de mégsem az. Sok honlap készítői megfeledkeznek erről. Próbálja csak valaki megkeresni a vállalat címét például a MOL (www.mol.hu) honlapján!

Az elmu.hu nyitóoldala azért távolról sem tökéletes. Elsősorban a csaknem egymásba érő szöveghasábok keltenek rendetlen, zavaros összhatást – sajnos a belső oldalak szövegtördelése sem igazán jó –, de igen gyengécskék az alkalmazott képek is. (Kiemelném a konyhai tűzhelynél görnyedő Anyut!) Persze tudom, nehéz egy ilyen témát illusztrálni, de azért mégis…

Nem érzem logikusnak e menük elrendezését sem. Biztos vagyok benne például, hogy az „Üzleti szabályzat” nem a fogyasztók fokozott nyomására került ilyen exponált helyre, inkább azért, hogy a szolgáltató hivatkozhasson rá. („Én megmutattam!”) Nyilvánvalóan ilyen kötelező feladat a „küldetés” is. A fogyasztónak mindegy, hogy mi az áramszolgáltató küldetése, ő villanyt akar!

Az Átlagos Látogató nem kíváncsi a cégtörténetre és az igazgatóság összetételére sem. Én azért ide is bekukkantottam. A cégtörténet betűtengerébe kívánkozott volna néhány szép, korabeli kép. Talán majd később… Az életrajzok applikálása a vezetőséget bemutató oldalon szintén készülhetett volna igényesebben. Nem tudom, hogy a rendelkezésre álló pénz vagy a rövid idő miatt, de mintha sok oldalnál csak az alapszintű megoldásra törekedtek volna a készítők

A lényeg persze az „Ügyfelek” menüben van – gondolnánk. Itt először a már ismert „Üzleti szabályzat” bukkan fel. Ugrás. A „Műszaki tájékoztatás” szekciót olvasva minden olyan ismerős volt. Rövid töprengés után rájöttem, hogy az általános iskolai „Környezetismeret” emlékét idézték fel ezek a szövegek. Példaként a hálózatbővítés definíciója: „Új, vagy megnövekedett villamos energia igények kielégítésére, új hálózatokat kell építeni, illetve a meglévőknél az átviteli kapacitást növelni kell.” Aztán akadnak itt passzusok a villanytűzhely előnyeiről és más, hasonlóan épületes témákról. Vannak, akik korábban is beszerezték és rendszeresen forgatták az ELMŰ színes kiadványait, ennek ellenére úgy gondolom, hogy a honlapon az ismeretterjesztést alaposabban el kellene különíteni az elsődleges információktól.

Idővel azért elérkeztem „Lakossági fogyasztók „ menühöz is . (Az igazság kedvéért beismerem, hogy ez kiemelt címként is szerepel a nyitóoldalon.) A „Garantált szolgáltatások” oldalnál egy pillanatra visszaretten az ember. Hosszú, rosszul megírt, zavaros mondatok arról, hogy mi a teendő akkor, ha nincs villany… És egyáltalán, miért a hibaelhárítással kezdődik egy szolgáltatás ismertetése?

A többi menüpont itt rendben van, csak azt nem értem, miért „on-line ügyintézés” itt az, ami a címlapon „Mérőállás bejelentése”?

Az „Üzleti fogyasztók” oldalain ismét a gyakorlati tudnivalók és egy áramszolgáltatásról szóló tudományos dolgozat fejezeteinek keveredését tapasztalhattam. Sokat segített volna itt is a gyakorlati tudnivalók és az elméleti ismeretek elkülönítése.

A fenti észrevételek ellenére egyértelműen látszik, ahogy az ELMŰ honlapja statikus brosúra-honlapból szolgáltató webhellyé alakul át. A folyamat kiteljesedéséhez nagy szükség lenne arra, hogy az áramszolgáltató illetékesei a munkában résztvevő tanácsadók segítségével különbséget tegyenek aközött, mit is gondolnak ők fontosnak, és mire kíváncsiak a fogyasztók. Legyen világosság!

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Az új műsorrendben kétszer is vetítik a széria aktuális epizódjait.

Idén az Akváriumban rendezik a hazai videoklipek kétnapos szemléjét és szakmai fórumát.

De a fesztivál az Ökumenikus Segélyszervezeten keresztül rászoruló gyerekek iskolakezdését is támogatja.

A Sundance TV kínálatában tűnik fel a magyar dokusorozat.

A felsőoktatásban hallgatók egy ezresért fizethetnek elő a zenék mellett filmeket és sorozatokat is kínáló alkalmazásra.

hirdetés

Mentes-M Díj újra! Megújult és új kategóriákkal idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Keressük Magyarország legszebb, legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásait! Nevezési határidő: 2019.08.30.

Találkozunk szeptemberben! Gyertek el, egyszerre két szakmai konferenciát is adunk a Nagy Kreatív Márkanap két hajóján. Egy egész nap az A38-on együtt! 2019.09.04.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Nevezési határidő: október 4.

Az eladásösztönző marketing titkai: élmény, adat, taktika. Hogyan ötvözzük az adatokat az élményekkel? Influencerek és eladásösztönzés tartalommarketinggel – jó és rossz példákon keresztül. Tudatos fogyasztó vs. Promo érzékenység – minden kiderül a proMO2019 workshopon! (x)

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés
hirdetés