hirdetés
hirdetés
hirdetés

Dotkommentár

Felvillanyozva

www.elmu.hu

Az Elektromos Művek új honlapja nem értékelhető önmagában. Csak azok képesek jelentőségét felfogni, akik a múlt rendszerben jártak valamelyik fogyasztói irodában.
hirdetés
A számlareklamáció idegességgel jár, az idegesség köztudottan fogyaszt, talán innen, talán az izzasztó levegőtlenségnek köszönhették nevüket az ELMŰ hajdani ügyfélszolgálati irodái. Mára persze minden megváltozott. A kádárizmusban szocializálódott sorstársaimmal együtt most csak ámulunk-bámulunk, ahogy fogyasztóból (és fogyasztottból) most egyszeriben ügyféllé változtunk. Aki akarja telefonon, interneten vagy akár SMS-ben intézheti legfontosabb áramügyeit.

Ne várjon persze senki katartikus élményt, az elmu.hu legfőbb érdeme az egyszerűség és a kezelhetőség. A legtöbb látogató nem az elektromosság történetére kíváncsi, hanem azt akarja megtudni, mit intézhet személyes utánjárás nélkül és hogyan.

A nyitóoldal ennek megfelelően nem különösebben látványos, újszerűnek sem mondható, viszont egyetlen képernyőn, görgetés nélkül áttekinthető az egész. A fontos információk több „bejáraton” át is megközelíthetők, a legfontosabbakat közvetlen linkkel is kiemelték (ilyen például a „mérőállás bejelentés”). Jó viszont, hogy azoknak, akik csak az ELMŰ címe vagy telefonszáma miatt keresték fel az oldalt, nem kell a különböző menük között keresgélniük: a nyitóoldalon (és minden további oldal alján) megtalálják ezeket az adatokat. (Triviálisnak tűnhet, de mégsem az. Sok honlap készítői megfeledkeznek erről. Próbálja csak valaki megkeresni a vállalat címét például a MOL (www.mol.hu) honlapján!

Az elmu.hu nyitóoldala azért távolról sem tökéletes. Elsősorban a csaknem egymásba érő szöveghasábok keltenek rendetlen, zavaros összhatást – sajnos a belső oldalak szövegtördelése sem igazán jó –, de igen gyengécskék az alkalmazott képek is. (Kiemelném a konyhai tűzhelynél görnyedő Anyut!) Persze tudom, nehéz egy ilyen témát illusztrálni, de azért mégis…

Nem érzem logikusnak e menük elrendezését sem. Biztos vagyok benne például, hogy az „Üzleti szabályzat” nem a fogyasztók fokozott nyomására került ilyen exponált helyre, inkább azért, hogy a szolgáltató hivatkozhasson rá. („Én megmutattam!”) Nyilvánvalóan ilyen kötelező feladat a „küldetés” is. A fogyasztónak mindegy, hogy mi az áramszolgáltató küldetése, ő villanyt akar!

Az Átlagos Látogató nem kíváncsi a cégtörténetre és az igazgatóság összetételére sem. Én azért ide is bekukkantottam. A cégtörténet betűtengerébe kívánkozott volna néhány szép, korabeli kép. Talán majd később… Az életrajzok applikálása a vezetőséget bemutató oldalon szintén készülhetett volna igényesebben. Nem tudom, hogy a rendelkezésre álló pénz vagy a rövid idő miatt, de mintha sok oldalnál csak az alapszintű megoldásra törekedtek volna a készítők

A lényeg persze az „Ügyfelek” menüben van – gondolnánk. Itt először a már ismert „Üzleti szabályzat” bukkan fel. Ugrás. A „Műszaki tájékoztatás” szekciót olvasva minden olyan ismerős volt. Rövid töprengés után rájöttem, hogy az általános iskolai „Környezetismeret” emlékét idézték fel ezek a szövegek. Példaként a hálózatbővítés definíciója: „Új, vagy megnövekedett villamos energia igények kielégítésére, új hálózatokat kell építeni, illetve a meglévőknél az átviteli kapacitást növelni kell.” Aztán akadnak itt passzusok a villanytűzhely előnyeiről és más, hasonlóan épületes témákról. Vannak, akik korábban is beszerezték és rendszeresen forgatták az ELMŰ színes kiadványait, ennek ellenére úgy gondolom, hogy a honlapon az ismeretterjesztést alaposabban el kellene különíteni az elsődleges információktól.

Idővel azért elérkeztem „Lakossági fogyasztók „ menühöz is . (Az igazság kedvéért beismerem, hogy ez kiemelt címként is szerepel a nyitóoldalon.) A „Garantált szolgáltatások” oldalnál egy pillanatra visszaretten az ember. Hosszú, rosszul megírt, zavaros mondatok arról, hogy mi a teendő akkor, ha nincs villany… És egyáltalán, miért a hibaelhárítással kezdődik egy szolgáltatás ismertetése?

A többi menüpont itt rendben van, csak azt nem értem, miért „on-line ügyintézés” itt az, ami a címlapon „Mérőállás bejelentése”?

Az „Üzleti fogyasztók” oldalain ismét a gyakorlati tudnivalók és egy áramszolgáltatásról szóló tudományos dolgozat fejezeteinek keveredését tapasztalhattam. Sokat segített volna itt is a gyakorlati tudnivalók és az elméleti ismeretek elkülönítése.

A fenti észrevételek ellenére egyértelműen látszik, ahogy az ELMŰ honlapja statikus brosúra-honlapból szolgáltató webhellyé alakul át. A folyamat kiteljesedéséhez nagy szükség lenne arra, hogy az áramszolgáltató illetékesei a munkában résztvevő tanácsadók segítségével különbséget tegyenek aközött, mit is gondolnak ők fontosnak, és mire kíváncsiak a fogyasztók. Legyen világosság!

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A híres olasz Képtár projektje kiemeli, hogyan jelent meg a fekete kultúra a reneszánsz idején.

A vírus megtanított minket együttműködni, a Telekom szeretné, ha nem is felejtenénk el ezt. 

Az 1997-ben kiadott, és azóta számtalan folytatást, no meg nemzetközi sikert maga mögött tudó Fallout című videojátékból készít sorozatot az Amazon.

A digitális táborát a Bátor Tábor április óta építi, szerveznek online, interaktív foglalkozásokat súlyosan beteg gyerekeknek és családjaiknak.

Terézvárosban és Józsefvárosban is lehet majd szabadtéren filmeket nézni. 

Hetedik alkalommal rendezzzük meg content marketing versenyünket, amelyre most megújult kategóriarendszerben jelentkezhetnek az ügynökségek, médiumok és a megbízói oldal képviselői az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásaival.

Bemutatjuk a GyártásTrend első, letölthető online webinárját! #FACTORY Insight - II. rész: Autóipari technológiák. A szakmai anyag egy hónapig elérhető!

A Kreatív második alkalommal hirdeti meg az Influt, a közösségi márkavezérek versenyét, melyre az elmúlt év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, nemzetközi kreatívigazgatók és szakújságírok a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Végső nevezési határidő: 2020. július 31.

Mentes-M Díj 2020-ban is! Idén is keressük a legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeket hazánkban! Nevezési határidő: 2020 augusztus 31.

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés
hirdetés