hirdetés
hirdetés
hirdetés

Felnőttek a Design Terminál startupgyerekei

Harmadik fejezetét zárta január 31-én a Design Terminál őszi mentorprogramja, ahová csaknem 80 startup és koncepció közül választották ki a 7 legígéretesebb vállalkozást. A startupperek most beszámoltak az elmúlt hónapokról, és azt is megtudtuk, milyen üzleti célokat tűztek ki az elkövetkező évekre. Elég komolyakat.

hirdetés

A 2014 óta futó program aktuális őszi szemesztere tavaly szeptemberben startolt a szigligeti Power Camppel és a Demo Day-jel, ahol egy szakmai zsűri választotta ki, kik vehetnek részt a három hónapos intenzív fejlesztési programban. A szakmai felkészültség és a vállalkozói attitűd mellett az is szempont volt, hogy a koncepciónak van-e társadalmi hatása, és volt-e már olyan szinten, hogy lehet neki segíteni. Az eseményről mi is beszámoltunk.

A mentorprogram záróbulija már-már kinőtte a helyet, az érdeklődők alig fértek el az Ankerben. Sok ismerős arcot láttunk a mentoráltak között, akik az őszi programon nagyon lelkesen, de még azért eléggé megszeppenve adták elő az ötleteiket. Ennek most már nyoma sem volt, határozott és céltudatos előadókat hallhattunk, akik az elmúlt néhány hónapban tényleg „felnőttek”, startupos mércével is.

Szeptemberben még előfordult, hogy a prezentáció nem volt erős, csak az ötlet, de ezek a hiányosságok mostanra megszűntek. Sokkal profibb, összeszedettebb és lényegre törőbb előadásokkal érkeztek. Most nemcsak az alapötletet kellett vázolni néhány percben, hanem a legfontosabb mérföldköveket és a hosszabb távú célokat is, konkrét számokkal és eredményekkel, illetve azt is, mekkora összegre és milyen befektetőkre lenne szükség a szintlépéshez.

Mernek álmodni

A raktározás forradalmasítását célzó Aeriu egyik alapítója állandó kísérőjével, egy drónnal érkezett a színpadra. A startup a raktári dolgozók életét és a munkafolyamataikat tenné egyszerűbbé: drónok olvassák le a magasan lévő polcokon, raklapokon elhelyezett termékek vonalkódját, a szkenneléssel pedig valós idejű információt biztosítanak. Az egész folyamat a megrendelő igényeire szabható, és persze az egész még valamennyire szórakoztató is, ami egy fontos érv a drónok mellett, a létrázás helyett. A csapat a mentorprogram kezdete óta részt vett a 2018-as Los Angeles-i CES-en is, és olyan partnereik vannak, mint az IKEA vagy a Sanofi. 800 ezer eurós befektetésre gyúrnak, a következő 5 évben pedig az intelligens raktározás szinonimájává akarnak válni.

A Supp.li egy online platform segítségével ver hidat az élelmiszergyártók és a megrendelők – például az éttermek és az őstermelők között, kiiktatva a köztes piaci szereplőket. A séfek a weboldalukon keresztül is leadhatják a kívánságlistát, a startup pedig segít a potenciális beszállítók felkutatásában.

„Sok terület volt, ahol nem tudtuk, hogyan kellene továbblépni, és a mentorprogram nemcsak szakmai, hanem mentális és emocionális segítséget is adott” – meséli Balog Zsolt, a Supp.li ügyvezető igazgatója. „Tréningeket és irodát is kaptunk, ami óriási segítség volt, ezenkívül összekötöttek minket a vállalkozókkal. Kiléptünk a piacra, azóta 7 országban vannak jelen a termékeink, 180 séffel állunk kapcsolatban”. A startup egyébként néha tényleg filmbe illő igényeknek is igyekszik eleget tenni, előfordult már olyan is, hogy szicíliai paradicsompürét, vagy barnamoszatból készült tésztát kellett beszerezniük a termelőktől.

A következő lépésben berlini éttermeket keresnek meg személyesen, a cél pedig nem kisebb, mint az, hogy 2000 termékről és 500 vásárlóról számolhassanak be. „A cél az, hogy mi legyünk az élelmiszeripari Amazon” – mondja Balog Zsolt.

Nemcsak kezdő startupok akartak okulni, a már ismert Zyntern.com is ringbe szállt 2017 őszén, és senkinek nem okozott nagy meglepetést azzal, hogy lenyűgözte a zsűrit. Mostani prezentációjukat is elég drámaian indították: a fiatal tehetségekért háború folyik, nekik viszont komoly fegyverarzenáljuk van, amivel harcba indulhatnak a cégek.

A Zyntern.com mobilra készített felületén a telefonján lógó Y és Z generáció tagjai és az ennek a célcsoportnak lehetőségeket kínáló cégek könnyedén megtalálják egymást, a hosszadalmas és fárasztó önéletrajzküldözgetés helyett pedig egyszerű „match”-ek alapján. Jelenleg több mint 600 cég keres náluk munkaerőt, 1500 álláshirdetésnél, 7000 álláskeresőnél, 300 megvalósult munkaviszonynál tartanak. Öt éven belül a hazai piacon egymillió eurós bevétel a cél, és a nemzetközi jelenlétüket is úgy bővítenék, hogy további 5-6 piacon ugyanitt tartsanak. Egyetemekkel és a régióban fiókteleppel rendelkező cégekkel építik a kapcsolataikat.

Szaporodnak a mentorprogramok

Böszörményi-Nagy Gergely, a Design Terminál ügyvezetője bejelentette a nonprofit szervezet legújabb vállalati együttműködéseit is: a MOL Csoporttal való kooperáció mellett 2018-tól az E.ON, a BlackRock, a Knorr-Bremse és az Union Biztosító is a Design Terminállal dolgozik. Mostantól mindegyik cég saját tehetséggondozó programmal keresi a stratégiájához illeszkedő startupokat.

Folytatódik a Design Terminál saját akcelerátor-programja is, a mostani szemeszterre 19 országból jelentkeztek. Bár a tavaszi programra 2018. február 4-ig lehet pályázni, lesz még alkalom arra, hogy egy sor koncepció bekerüljön a szakmai zsűri által is megvalósíthatónak ítélt ötletek közé.

Az őszi mentoráltak

Re-fresh (Portugália)

Céljuk, hogy a boltokban már nem árusítható zöldségeket és gyümölcsöket hasznosítva csökkentsék a kidobott élelmiszerek mennyiségét.

GetSkilled (Magyarország)

A GetSkilled segítségével könnyebben találhatjuk meg a számunkra legmegfelelőbb továbbképzési lehetőségeket. A digitális platform személyre szabott coachként támogatja, hogy a felhasználó kihozza magából a szakmai maximumot.

Supp.li (Magyarország)

A Supp.li egy egyszerű online platform segítségével megkönnyíti az élelmiszergyártók és vásárlók közötti kommunikációt, hatékonyabbá teszi az értékláncot, így élénkítve az áruforgalmat.

Nativa VR (Olasz/francia csapat)

A meditációt újítja meg a virtuális valóság/kiterjesztett valóság technikájára épülő szórakoztató játékaival.

Zyntern.com (Magyarország)

A Zyntern.com az Y és a Z generáció számára kínál új generációs álláshirdetési platformot, melynek segítségével egyszerűbben elérhetőek a célcsoport igényeinek megfelelő hirdetések.

Aeriu (Magyarország)

Az Aeriu csapata logisztikai folyamatokat automatizál drónok segítségével, ezzel gyorsítja a munkafázisokat és csökkenti a balesetek kockázatát.

PLENUUM (Magyarország)

A Plenuum a fiatalabb generációk igényeire szabottan nyújt azonnali és folyamatos munkavállalói visszajelzési lehetőséget.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

A DekoRatio Branding & Design Studio által tervezett Anjuna Ice Pops csomagolása is Red Dot-díjat nyert.

Október 30-ig várjuk a nevezéseket a járványhelyzethez igazított RGB-re. A zsűri elnöke idén is Vargha Balázs, a MOME Tervezőgrafika tanszékének vezetője lesz.

A műsor producere Máté Krisztina, az adások heti rendszerességgel lesznek láthatóak.  

A Business Class csütörtökönként érkezik a legfontosabb kereskedelmi témákkal.

Beleznai Márk METU-s vizsgafilmje, az Agapé is ott szerepel az idei Cinéfondation válogatásában.

Célunk, hogy megtaláljuk a hazai legszebb és legigényesebben kivitelezett kommunikációs és marketingcélú, vagy a médiában alkalmazott designmegoldásokat. Normál nevezési határidő: 10.30. Meghosszabbított nevezési határidő: 11.06.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Hipnózis sem maradt érintetlenül a napról napra egyre inkább feje tetejére álló 2020-ban, egy dologból azonban nem engedünk - a díjakat idén is átadjuk Magyarország legrégebbi reklámversenyén.

Újrahasznosítottuk 2019 egyik legsikeresebb KREATÍV rendezvényét: itt a Green Wave 2020! November 18-án fókuszban a fenntarthatóság és a marketing!

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés
hirdetés